Powstanie Dziecięce Biuro Prasowe w ramach inicjatywy „FOOTBALL FOR FRIENDSHIP-Piłka Nożna Dla Przyjaźni”
W ramach projektu społecznego skierowanego do dzieci „FOOTBALL FOR FRIENDSHIP – Piłka Nożna Dla Przyjaźni” prowadzonego przez firmę Gazprom, zostanie uruchomione Dziecięce Biuro Prasowe. Będzie składało się z młodych dziennikarzy z Białorusi, Bułgarii, Chorwacji, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Polski, Portugalii, Rosji, Serbii, Słowenii, Turcji, Ukrainy oraz Wielkiej Brytanii. Członkowie Biura Prasowego będą w takim samym wieku, jak członkowie drużyn piłkarskich biorących udział w programie tj. 12-14 lat.
Członkowie Dziecięcego Biura Prasowo zostaną wyselekcjonowani spośród uczestników konkursu „I am a Reporter!” w każdym kraju biorącym udział w inicjatywie. Wszystkie informacje na temat konkursu oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie http://www.gazprom-football.com/pl/f4f/reporter.htm
Członkowie Biura Prasowego wezmą udział w kluczowym wydarzeniu projektu – II Forum „FOOTBALL FOR FRIENDSHIP – Piłka Nożna Dla Przyjaźni”, które odbędzie się w dniach 23-25 maja w Lizbonie, podczas Finału Ligii Mistrzów UEFA 2014.
Forum odbędzie się pod auspicjami światowej gwiazdy piłki nożnej, Franza Beckenbaura. Uczestnikami wydarzenia będą dziecięce drużyny piłkarskie, w wieku 12-14 lat z 16 krajów, które wspólnie będą dyskutować na temat skutecznej promocji wartości, które stanowią podstawę projektu „FOOTBALL FOR FRIENDSHIP – Piłka Nożna Dla Przyjaźni”: tradycje, pokój, przyjaźń, zwycięstwo, zdrowie, równość, zasady fair play oraz poświecenie. Młodzi dziennikarze przygotują artykuły oraz raporty na temat projektu, wywiady z uczestnikami oraz specjalnymi gośćmi forum.
„Do udziału w konkursie zapraszamy młodych ludzi w wieku 12-14 lat, którzy płynnie posługują się językiem angielskim i chcą spróbować swoich sił w roli sprawozdawcy sportowego projektu. Aby uczestniczyć w konkursie I am a Reporter!”, należy zapoznać się z ośmioma zasadami projektu i przeprowadzić wywiad z rówieśnikiem – piłkarzem lub kibicem piłkarskim – który w swoim życiu kieruje się tymi właśnie zasadami. Następnie każdy z uczestników powinien wysłać spisany wywiad, zdjęcia go obrazujące wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia do 18 kwietnia 2014 r. na adres: f4f_poland@gazprom-football.com” – wyjaśnia Katarzyna Fabjaniak-Czerniak z Biura Organizacyjnego programu „FOOTBAL FOR FRIENDSHIP – Piłka Nożna Dla Przyjaźni”.
***
Gazprom jest międzynarodowym koncernem energetycznym. Jego główne działania skupiają się na badaniach geologicznych, transporcie, przechowywaniu oraz sprzedaży gazu, jego kondestatu oraz ropy naftowej jako paliwa do pojazdów mechanicznych, a także wytwarzaniu i sprzedaży energii cieplnej i elektrycznej
Celem działalności firmy Gazprom są niezawodne, wydajne i zrównoważone dostawy gazu oraz innych źródeł energii i ich pochodnych do jej klientów. Firma posiada wiodącą pozycję na rosyjskim rynku energetycznym i jest jednym z największych producentów ropy.
Gazprom posiada największe na świecie naturalne rezerwy gazu ziemnego. Jego udział w globalnym oraz rosyjskim rynku rezerw gazu stanowi odpowiednio 17 i 72 procent. Firma obsługuje 13% globalnego i 74% rosyjskiego rynku wydobycia gazu. Obecnie koncern aktywnie realizuje projekty związane z eksploatacją złóż gazu ziemnego na Półwyspie Jamalskim, Arktyce, wschodniej Syberii oraz Dalekim Wschodzie, jak również inicjatywy związane z badaniami nad węglowodorem, a także zagraniczne projekty produkcyjne.
Gazprom kładzie duży nacisk na rozwój projektów społecznych. W szczególności, firma pragnie oferować wsparcie organizacjom i wydarzeniom sportowym w skali międzynarodowej i globalnej. Gazprom jak oficjalny partner Ligii Mistrzów UEFA Champions League, wspiera Super Puchar UEFA oraz szereg światowej sławy klubów piłkarskich – niemieckie Schalke 04, brytyjską Chelsea oraz serbską Crvena Zvezda.
Gazprom jest stałym sponsorem klubu FC Zenit, drużyny hokeja SKA z Sankt Petersburga oraz Avangard z regionu Omska, drużyny siatkówki Zenit-Kazan, a także turnieju St.Petersburg Open. Firma dorocznie współfinansuje zawody gimnastyki artystycznej, siatkówki, szachów, biatlonu oraz innych dyscyplin sportowych. Ponadto, Gazprom regularnie przeprowadza tzw. Spartakiady dla dzieci oraz dorosłych.
Gazprom dla Dzieci do jeden z największych projektów społecznych przeprowadzanych w firmie. Program ma na celu stworzenie odpowiednich warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego oraz umysłowego dzieci i młodzieży, a także pomoc w odkryciu i rozwoju ich potencjału.
Program obejmuje 73 rosyjskie regiony. Bierze w nim udział 45 spółek pomocniczych i organizacji oraz 50 regionalnych spółek gazowych tworzących Gazprom Mezhregiongaz Group. W latach 2007-2013 budżet projektu wynosił 26.9 bilionów rubli. Fundusze te zostały wykorzystane do budowy lub odnowy ponad 1000 obiektów sportowych, zaangażowania trenerów i nauczycieli, stworzenia grup sportowych i wyposażenia ich w odpowiedni sprzęt, a także przeprowadzenia imprez sportowych.
„FOOTBALL FOR FRIENSHIP – Piłka Nożna dla Przyjaźni” to międzynarodowy projekt skierowany do dzieci, realizowany w ramach działań społecznych firmy Gazprom
Doroczne międzynarodowe forum „FOOTBALL FOR FRIENSHIP – Piłka Nożna dla Przyjaźni” jest główną imprezą projektu. I Forum odbyło się 25 maja 2013 r. w Londynie. Podczas imprezy reprezentanci 8 europejskich krajów (Bułgaria, Grecja, Niemcy, Rosja, Serbia, Słowenia, Węgry, Wielka Brytania) stworzyli specjalny List Otwarty. Zaprezentowali w nim wartości przyświecające projektowi tj. tradycja, pokój, przyjaźń, zwycięstwo, zdrowie, równość, zasady fair play oraz poświęcenie. List został podpisany przez reprezentantów każdego kraju oraz przez Ambasadora projektu Franza Beckenbauera, a następnie wysłany do Josepha Battera, prezesa Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA), Michaela Platini, prezesa Unii Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) oraz Jacquesa Rogge, prezesa Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. We wrześniu 2013 r. uczestnicy projektu spotkali się z prezesem FIFA, Josephem Blatterem, który przyznał, że jest dumny, iż stał się jednym z adresatów listu.
Dodatkowe informacje o projekcie dostępne są na stronie www.gazprom-football.com
PR
LA