Polacy kochają smartfony
Smartfon staje się nieodłącznym elementem życia Polaków. Jak pokazują wyniki badania PAYBACK Opinion Poll, ponad połowa z nas korzysta na co dzień ze smartfona. Doceniamy jego wszechstronność i możliwość dopasowania do własnych potrzeb dzięki setkom tysięcy aplikacji mobilnych. 2/3 badanych ma ponad 10 aplikacji w swoim smartfonie. Służą one głównie rozrywce, a blisko co czwarty Polak używa ich również podczas zakupów. Najchętniej korzystamy z darmowych aplikacji, które 93% badanych pobiera ze sklepów z aplikacjami.
Telefon to jeden z tych przedmiotów, które zawsze mamy przy sobie. Do niedawna był po prostu przenośnym sprzętem do dzwonienia i wysyłania sms-ów. Dziś to mądre, sprytne (ang. smart) urządzenie, które, jak pokazują wyniki badania PAYABCK Opinion Poll, posiada 56% respondentów. A część tych, którzy nadal nie mają smartfonów, zamierza nabyć je w najbliższym czasie. W tym celu ankietowani wybiorą się głównie do operatora sieci (69% głosów) albo odwiedzą sklep internetowy (15%).
Polacy najbardziej upodobali sobie urządzenia na systemie Android (74%) – co wynika ze stosunkowo niskich cen smartfonów z tym oprogramowaniem. Nie brakuje jednak zwolenników systemów iOS (8%), a także Windows (6%) – który dzięki wielu nowym aparatom w atrakcyjnych cenach zdobywa coraz większą część rynku.
Skąd to zamiłowanie do sprytnych telefonów? Smartfon to już nie tyle urządzenie do prowadzenia rozmów, co przenośny minikomputer. Co więcej, jego użyteczność rośnie z każdą pobraną aplikacją, która dodatkowo poszerza jego funkcjonalność. Z aplikacji mobilnych korzysta 96% ankietowanych – przy czym aż 80% pobiera je samodzielnie. 2/3 respondentów ma w swoich telefonach ponad 10 aplikacji.
Dzięki temu smartfon dopasowuje się do stylu życia i indywidualnych potrzeb. Jednym służy jako forma rozrywki, pozwala na stałą obecność w mediach społecznościowych, innych doprowadza do ulubionej restauracji czy miejsca spotkania albo daje natychmiastowy dostęp do wiedzy. Najpopularniejsze aplikacje to: gry (73%), nawigacja/dojazd (67%), e-mail (63%), aplikacje muzyczne (60%), serwisy społecznościowe (59%) oraz pogoda (58%). Blisko co czwarta osoba korzysta także z aplikacji zakupowych. Jedną z nich jest aplikacja mobilna PAYBACK, która należy do czołówki najczęściej pobieranych aplikacji zakupowych w Polsce (i obecnie ma blisko 500 000 aktywnych użytkowników w 2013 roku).
A gdzie i kiedy najchętniej pobieramy aplikacje na smartfony?Tak naprawdę miejsce nie gra znaczącej roli – może to być dom, szkoła czy praca. Aby rozpocząć przeszukiwanie Google Play lub App Store, potrzeba nam chwili wolnego i hotspota. Za pośrednictwem Wi-Fi ściągają aplikacje 4 osoby na 5. Pozostali korzystają w tym celu z mobilnego internetu.
O nowych aplikacjach dowiadujemy się często od znajomych – z takich rekomendacji korzysta 57% osób. Jednak najchętniej sami dokonujemy wyboru, bazując na informacjach, które dostarczają nam sklepy z aplikacjami – 83% uważa je za najlepsze źródło wiedzy o dostępnych aplikacjach. Są to też miejsca, skąd najczęściej je ściągamy – 93% głosów. Inne miejsca i sposoby pobierania aplikacji, np. sklep online prowadzony przez operatora sieci, czyjś telefon, kod QR czy link z sms-a, nie są tak popularne (odpowiednio: 12%, 7%, 5% i 3%).
Większość z nas ściąga darmowe aplikacje. Jednak około 1/4 ankietowanych jest skłonna zapłacić za pobranie – a niemal połowa z tych osób jest w stanie wydać na aplikację nawet ponad 15 zł.
PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 630 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
PAYBACK Polska
PAYBACK to multipartnerski Program Bonusowy, którego uczestnicy mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Dzięki specjalnym promocjom, ofertom oraz kuponom (również elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mogą szybko i łatwo zwiększyć stan konta punktowego. Zebranymi punktami PAYBACK można płacić u wybranych partnerów, wymienić je na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More lub przekazać na cele charytatywne.
W Polsce Program PAYBACK rozpoczął swoją działalność 16 września 2009 roku. Obecnie współpracuje z nim ponad 20 firm partnerskich oraz ponad 140 sklepów online. Korzyścią dla partnerów Programu jest bezpośrednia komunikacja z konsumentami za pomocą platformy marketingowej PAYBACK oraz pozyskanie lojalnych i zadowolonych klientów. W Polsce aktualnie liczba aktywnych kart PAYBACK to ponad dwanaście milionów. PAYBACK jest częścią Grupy American Express.
PR
LA