Bajki i pluszaki, czyli 1 euro to majątek.
Już po raz jedenasty pluszaki będą „chwytać za serca” poznaniaków by ci wsparli kampanię „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek”. Do akcji przyłączyli się również wielkopolscy celebryci w tym Katarzyna Wilk, Piotr Reiss i Małgorzata Ostrowska. W ramach kampanii wzięli oni udział w nagraniu specjalnej płyty z autorskimi bajkami. Limitowana edycja płyt trafi do klientów IKEA, którzy przekażą pluszaka na rzecz najmłodszych.
W tym roku IKEA szczególnie stawia nacisk na wspólne spędzanie czasu z dziećmi i edukację najmłodszych poprzez czytanie im książek. Z tego względu kampania ma jeszcze jeden wymiar. W ramach akcji powstanie płyta z bajkami opowiadanymi przez gwiazdy estrady i sportu – W Poznaniu zakończyliśmy właśnie nagrania do wyjątkowej płyty, na której znajdzie się trzydzieści autorskich bajek. W jej przygotowaniu biorą udział między innymi gwiazdy z całej Polski. W tym gronie Poznań reprezentowany będzie przez Katarzynę Wilk, Piotra Reissa i Małgorzatę Ostrowską – mówi Adam Kośny z IKEA Poznań. – Zdradzić możemy jedynie, że bohaterami bajek w przypadku Pani Katarzyny został Wilk, Pana Piotra są Koziołki, a główną postacią w bajce Pani Małgorzaty będziepluszowa Marchewka. Wszystkie opowieści udostępnione zostaną do pobrania na stronie pluszakidlaedukacji.pl, a edycja limitowana płyt trafi do klientów IKEA, którzy przekażą maskotki na rzecz hospicjum – dodaje. Zebrane podczas akcji pluszaki przekazane zostaną osieroconym dzieciom, których rodzice byli pacjentami Hospicjum Palium w Poznaniu.
W ramach akcji „1 euro to majątek”, z każdego zakupionego pluszaka czy książki dla dzieci, sklep IKEA przekaże 1 euro na rzecz rozwoju edukacji najmłodszych żyjących w najbiedniejszych rejonach świata. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski. Tegoroczna, jedenasta już odsłona kampanii będzie prowadzona od 10 listopada 2013 roku do 4 stycznia 2014 roku. Zakupione zabawki, które klienci zechcą przekazać na rzecz osieroconych dzieci, będzie można pozostawić w specjalnie do tego wyznaczonych miejscach. Warto przypomnieć, że w poprzednich latach zebrane w Poznaniu pluszaki trafiły do najmłodszych pacjentów Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera w Poznaniu oraz do podopiecznych Centrum Wspierania Rodzin „Swoboda”.
Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” została zainaugurowana w 2003 roku. Od tego czasu IKEA Foundation dotarła do ponad 10 milionów dzieci, przekazując 57 milionów euro na sfinansowanie 90 projektów realizowanych przez UNICEF i Save the Children w 46 krajach. Obecnie IKEA Foundation jest największym na świecie darczyńcą korporacyjnym na rzecz obu tych organizacji. Dofinansowane przez nią programy to m.in. rozwój szkolnictwa w Afryce realizowany przez UNICEF, a także projekty organizacji Save the Children w Europie Wschodniej i Azji, mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z mniejszości etnicznych, ubogich czy niepełnosprawnych, często dyskryminowanych, a nawet padających ofiarą przemocy.
PR
LA