BiznesEdukacjaKomputery

Polacy kupują wyprawkę szkolną tanio i online

Aż 60% wzrost zapytań odnośnie informacji na temat podręczników szkolnych, plecaków, a także mebli biurowych odnotowała w sierpniu wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl. Rodzice przygotowując wyprawkę dla swoich pociech aktywnie poszukiwali informacji jak tanio i gdzie zakupić wyposażenie szkolne sięgając po Internet jako główne źródło wiedzy.

Polacy pokochali Internet i traktują go jako specjalistę i doradcę w wielu dziedzinach. Świadczą o tym dane  badania NetTrack, według którego korzysta z niego już 57,5% społeczeństwa. Chętnie szukamy w sieci informacji, robimy zakupy. Według TNS Polska, zakupy w Internecie robi już niemal co drugi Polak (43%).

– Powyższe dane świadczą o pewnej zmianie mentalnej Polaków. Rozwój nowych technologii, ale także brak pieniędzy oraz czasu powodują, że Internet nie tylko pozwala nam szybciej coś zrobić, ale także taniej. Na przykładzie wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, która służy do znajdowania rzeczy lub miejsc w okolicy, widzimy, że w pierwszej kolejności szukamy firm czy dostawców związanych z tematyką szkolną, a następnie dokonujemy selekcji wybierając najlepszą ofertę. To pokazuje, że lokalne wyszukiwarki to skuteczne źródło informacji, w tym również związanych ze szkołą – mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktów Internetowych w Eniro Polska.

Jak pokazują wyniki, nowy trend korzystania z e-sklepów na stałe wpisał się w zakupowe przyzwyczajenia Polaków. Wyposażenie ucznia to niejednokrotnie wydatek rzędu kilkuset złotych lub większy, szukamy zatem szybkich i tanich rozwiązań spełniających nasze oczekiwania.

***

Eniro jest największą firmą świadczącą usługi w zakresie wyszukiwania lokalnych informacji o firmach, produktach i usługach w krajach skandynawskich. Zarówno firmy jak i konsumenci mogą, za pośrednictwem produktów Eniro, w łatwy sposób zlokalizować poszukiwane produkty i usługi oraz dokonać ich zakupu, niezależnie od preferowanego sposobu wyszukiwania: przez Internet, telefon komórkowy czy katalog. Reklamodawcy mogą zaprezentować swoją ofertę potencjalnym konsumentom, pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Eniro zatrudnia około 3,200 pracowników i jest notowana na Sztokholmskiej Giełdzie od 2000 r. Głównym produktem firmy w Polsce jest Panorama Firm dostępna jako wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl, aplikacje mobilne, wyszukiwarka mobilna m.pf.pl, katalog oraz usługa udostępniania bazy danych. Więcej informacji o firmie na stronie www.enirogroup.com.

PR

LA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *