Uczyć czy nauczyć
„Uczyć czy nauczyć” to wydaje się pozorny dylemat, wszak trzeba uczyć tak aby nauczyć ale taki tytuł e-booka jest w pełni uzasadniony bowiem nie zawsze jest takie stwierdzenie prawdziwe. Uczyć czy nauczyć” jest to nowy e-book będący swoistym poradnikiem dla nauczycieli i lektorów języków obcych. Jak wiemy, nauka języków obcych jest obecnie bardzo ważnym zajęciem wobec zapotrzebowania na znajomość języków w zglobalizowanym świecie. Z tego też powodu i taki dosyć skromny ale praktyczny poradnik dla nauczycieli na pewno się przyda. Poradnik ten faktycznie jest skromny i koncentruje się na przedstawieniu przykładowych dialogów w języku angielskim, jednak jest w nim także trochę porad ważnych, o podstawowym znaczeniu dla prowadzenia zajęć z języka obcego. Pozwolę sobie tutaj zasygnalizować te porady. Po pierwsze ważna jest psychologia prowadzenia zajęć i relacji uczeń – nauczyciel. Nauczyciel języka obcego musi zbudować sobie autorytet wśród uczniów aby mógł panować nad przebiegiem lekcji. W tym celu koniczna jest odpowiednia postawa ciała oraz np. wyłowienie nieformalnego przywódcy grupy. Następnie trzeba zaimponować takiemu przywódcy np. swoją wiedzą. Inne porady to prowadzenie zajęć z dużą liczba powtórzeń każdego słowa, wyrażenia czy dialogu. Nie wystarczy przedstawić jakieś wyrażenie słowne do nauki, dla zapamiętania trzeba je w ciągu lekcji powtórzyć kilkukrotnie. Uczniów trzeba także angażować w lekcje poprzez ich wywoływanie do odpowiedzi w trakcie dialogu oraz chwalenie ich osiągnięć. Ten podręcznik z pewnością okaże się przydatny dla początkujących nauczycieli języków obcych.