Nowy 75. numer magazynu PURPOSE
Szanowni Państwo,
W 2012 roku obszar zainteresowań naszej redakcji jak również zakres naszych działań znacznie się poszerzył. W wyniku obserwacji rynku, analizy dobrych praktyk, szeregu wywiadów z praktykami teoretykami uznaliśmy interdyscyplinarność jako kluczowy czynnik umożliwiający osiągnięcie sukcesu w kulturze, nauce i biznesie. Dlatego też współpraca pomiędzy różnymi dziedzinami nauki, dyscyplinami artystycznymi, a także przedsiębiorczość i kreatywność będą głównym punktem zainteresowań naszej redakcji w roku 2013.
Pierwszy numer PURPOSE w tym roku poświęciliśmy zagadnieniom dotyczącym współpracy. Uznaliśmy bowiem, że aby można było mówić o interdyscyplinarnych działaniach, muszą być ku temu stworzone odpowiednie warunki. Niezwykle ważne staje się zrozumienie wzajemnych relacji poszczególnych graczy na rynku, ich oczekiwań wobec partnerów, zidentyfikowanie możliwości, jakimi dysponują. Bardzo istotne jest również odpowiednie przygotowanie do współpracy przyszłych pracowników sektora kreatywnego oraz sektora nauki. Powinno ono rozpocząć się na poziomie edukacji i trwać przez całe zawodowe życie a nawet dłużej.
W aktualnym numerze PURPOSE prezentujemy przykłady działań interdyscyplinarnych oraz pozytywne wzorce współpracy, która w przyszłości może prowadzić do kreowania nowatorskich rozwiązań, stosowanych na szeroką skalę. Wzornictwo, sztuka, projektowanie graficzne, ekologia, film, dziedzictwo to obszary tematyczne, które cieszą się w PURPOSE największym zainteresowaniem, dlatego też na ich przykładach postanowiliśmy przybliżyć zagadnienie współpracy. W numerze tym pokazujemy przede wszystkim, że wspólna praca to nie łatwa, ale za to najbardziej naturalna część naszego istnienia. Odpowiednio ukierunkowana i prowadzona może przyczyniać się jednak do tworzenia wartości dodanej z korzyścią dla globalnej gospodarki, społeczności lokalnych oraz poszczególnych jednostek.
Zapraszamy do lektury!
W najnowszym numerze znajdą Państwo :
Warto współpracować – rozmowa z Davidem Vanables, dyrektorem AHEC na Europę
Out of the Woods – 12 siedzisk wykonanych przez studentów Royal College of Art w Londynie
Kulturalna współpraca? – tekst: Artur Zaguła
Wierzyć w siebie, w swoje marzenia… – wywiad z Fernando Gutierrezem, znanym i cenionym projektantem z Londynu
Promocja słono kosztuje? – rozmowa z Kajetanem d’Obyrnem Prezesem Zarządu Kopalni Soli „Wieliczka” SA oraz Marią Lloyd, reżyserką filmu „Sól”
„Znajdź dla mnie dobre miejsce, na mój koszt” – rozmowa z Davidem Grahamem, nowojorskim scoutem lokalizacji
Artysta spotyka marketera w kawiarni – crowdsourcing – Jan Okulicz-Kozaryn, crowdsourcing brand strategist, MillionYou
Na kaca współpraca! – tekst Maciej Mazerant
Za i przeciw – rozmowa z Jerzym Stelmachem, właściciel pokaźnych zbiorów malarstwa polskiego, autorem książki „Uporczywe upodobanie”
PURPOSE to interdyscyplinarny magazyn i serwis internetowy obejmujący szeroko pojęte zagadnienia z obszaru kultury, nauki, przedsiębiorczości. To narzędzie edukacyjne, informacyjne i promocyjne skierowane do osób zainteresowanych kreowaniem swojej kariery zawodowej w sektorze kultury i przemysłach kreatywnych, w sektorze nauki, badań i rozwoju — gospodarce opartej na wiedzy i kreatywności. Na naszej stronie znaleźć można bieżące informacje dotyczące między innymi wzornictwa, architektury, filmu i teatru, sztuki, technologii czy edukacji. Wspieramy także młodych ludzi chcących rozpocząć własną działalność a także tych aktywnie poszukujących pracy w instytucjach kultury czy mediach. Na swoim portalu zamieszczamy aktualne oferty przetargów i od pracodawców. Nowością są także artykuły o tematyce prawnej. Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie internetowej www.purpose.com.pl
PR
KJ