Coaching biznesowy – co to jest i na czym polega?
Coaching biznesowy jako metoda rozwoju zawodowego, nie bez powodu stale rośnie na popularności. Coraz więcej firm decyduje się na ten rodzaj coachingu, by zapewnić swoim pracownikom wsparcie oraz zadbać o wzmocnienie ich kompetencji. To nowoczesny sposób na wsparcie zarówno pracowników na różnych szczeblach kariery, jak i właścicieli własnych biznesów. Czym jest i na czym tak właściwie polega?
Co to jest coaching biznesowy?
To nic innego jak metoda, która ma za zadanie wesprzeć rozwój pracowników lub przedsiębiorców. Koncentruje się na podnoszeniu kompetencji i umiejętności zawodowych osób, które działają w biznesie.
W odróżnieniu od kursów rozwojowych, coaching biznesowy nie jest nastawiony na konkretną wiedzę, a na kształtowanie zdolności, umiejętności i kreatywności. Korzystając z coachingu, nie będziesz powtarzać formułek i definicji, za to zyskasz mentora, który pomoże Ci odkryć mocne i słabe strony. Dowiesz się także, jakie bariery stoją na drodze do osiągnięcia Twojego celu.
Celem coachingu biznesowego jest wsparcie klienta w jego rozwoju zawodowym, dalszym budowaniu kariery albo na poprawie funkcjonowania całych zespołów. Skupia się na wielu różnych aspektach, od umiejętności zarządzania czasem, po poprawę komunikacji i radzenie sobie ze stresem.
Co zyskasz, studiując coaching biznesowy?
Chcąc pracować w tej dziedzinie, warto wybierać praktyczne profile studiów, po których ukończeniu będziesz efektywnie działać oraz zarządzać ludzkim potencjałem. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć preferencje i zachowania pracowników połączone z odpowiednią dawką wiedzy i praktyki to sposób na to, by wkroczyć w świat coachingu biznesowego z przytupem.
Warto również wspomnieć o sporej korzyści wynikającej już z podjęcia pracy jako coach biznesu – czyli o możliwości osiągania naprawdę dobrych zarobków. Ceny sesji coachingu biznesowego mogą być mocno zróżnicowane, bo są w ogromnej mierze uzależnione od założonego planu rozwoju konkretnego klienta. A to, jak przełożą się na zarobek coacha, zależy od tego, czy pracuje na własny rachunek, czy np. w agencji coachingowej. Tak czy inaczej, w 2024 roku średnie ceny coachingu biznesowego wynoszą od 200 do nawet 500 zł za jednogodzinną sesję.
Brzmi super? To wejdź na: https://www.dsw.edu.pl/studia-i-szkolenia/studia-ii-stopnia/kierunki-i-specjalnosci/human-resources-i-coaching i sprawdź, czego jeszcze możesz się nauczyć.
Na czym w praktyceto polega?
Coaching biznesowy przebiega zazwyczaj w kilku krokach, które tworzą plan działania. Zazwyczaj coach opracowuje wszystko tak, by „program” był idealnie dostosowany do indywidualnych potrzeb danego klienta.
Przebieg sesji coachingowej może więc być różny, ponieważ zależy od wyzwań, z jakimi mierzy się klient. Można jednak ogólnie stwierdzić, że proces ten polega na diagnozie potrzeb, określeniu celów, planowaniu działań a później – na ich realizacji. Niezbędne jest też monitorowanie postępów oraz końcowe podsumowanie i ocena rezultatów.
Jakie korzyści klientom daje coaching biznesowy?
Coaching biznesowy to szereg korzyści zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla całych zespołów. Przede wszystkim zwiększa ich efektywność i produktywność. Coaching pomaga pracownikom (lub przedsiębiorcom) optymalnie zarządzać czasem i podejmować lepsze decyzje, dzięki czemu stają się bardziej skoncentrowani na swoich celach, a to z kolei przekłada się na odpowiednie wyniki w pracy.
Coaching biznesowy pomaga również znacznie poprawić umiejętności zarządzania, np. menedżerom. Dodatkowo zwiększa satysfakcję pracowników czy teżprzedsiębiorców i pozwala na lepsze radzenie sobie ze stresem oraz dostosowywanie się do zmian, które zachodzą w firmie czy w świecie podatków.
artykuł sponsorowany