Jakie trendy marketingowe na 2023 rok
W marketingu przyszłość jest zawsze w głowie wszystkich. Każdego dnia marketerzy muszą myśleć o tym, jak w przyszłości mogą lepiej i skuteczniej obsługiwać konsumentów. Co będzie ważne w następnej kolejności? Które technologie staną się potężniejsze? Które trendy należy śledzić już teraz?
W tym artykule poznamy kilka możliwych odpowiedzi na te pytania.
Marketerzy starają się teraz przewidzieć przyszłe trendy marketingowe na rok 2023.
Aby móc planować kampanie marketingowe, ważne jest zrozumienie trendów marketingowych. Niektórzy marketerzy próbują przewidzieć przyszłe trendy marketingowe na rok 2023, podczas gdy inni wykorzystują obecne trendy i tworzą nowe. Strategie te mogą pomóc w jak najlepszym wykorzystaniu dzisiejszego świata marketingu.
Głównym trendem w marketingu najbliższych lat będzie personalizacja.
Oznacza to, że każda osoba, która korzysta z Twoich produktów lub usług powinna czuć się tak, jakby była dla Ciebie najważniejszą osobą na świecie. Personalizacja jest kluczem do sukcesu w marketingu i będzie głównym trendem w nadchodzących latach. . Dostosowanie i personalizacja są niezbędne do budowania głębokich relacji z klientami.
Aby to osiągnąć, marketerzy muszą znaleźć sposoby personalizacji swoich produktów lub usług dla każdej osoby. Może odbywać się to na różne sposoby, na przykład poprzez dane klientów, dane o lokalizacji i dane behawioralne.
Powstają nowe sposoby reklamy, jak np. reklamy, które mogą się zmieniać w zależności od pogody na zewnątrz.
Z biegiem czasu reklama ewoluowała od tradycyjnych reklam w mediach drukowanych, do radia, telewizji i ostatecznie w Internecie. Dzisiejsza branża reklamy cyfrowej dostosowuje się do nowej formy reklamy – interaktywnych reklam, które mogą przykładowo zmieniać się w zależności od pogody na zewnątrz.
Reklamy wyzwalane przez pogodę są ciekawym trendem w reklamie. Mogą się zmieniać w zależności od pogody na zewnątrz, dzięki czemu są bardziej przydatne dla konsumentów. Na przykład, jeśli jest słonecznie, reklama dla ochrony przeciwsłonecznej może pojawić się na ekranie telefonu. Jeśli pada deszcz, zamiast tego może pojawić się reklama parasola.
W 2023 roku spodziewamy się, że ten typ reklamy stanie się jeszcze bardziej popularny niż obecnie.
Oprócz tych interaktywnych reklam, firmy włączają również technologię AR do swoich reklam, aby konsumenci mogli zobaczyć ich produkt pod różnymi kątami lub wykorzystać go w rzeczywistych scenariuszach.
Popularność zyskuje tak zwany smart content, który zmienia się w zależności od preferencji i potrzeb danej osoby.
Jak sama nazwa wskazuje, smart content „Inteligentna treść” to po prostu treść dostosowana do potrzeb użytkownika. Może to być wszystko – od reklamy, która dostosowuje się do miejsca, w którym się znajdujesz (np. reklama pobliskiego sklepu), po artykuł na temat tego, co Cię interesuje w danym momencie (np. gdy ktoś szuka danego tematu).
Idea tego typu marketingu jest prosta. Jeśli dajesz ludziom dokładnie to, czego chcą, będą bardziej skłonni do zakupu od Ciebie. Niektóre firmy już od lat stosują spersonalizowane strategie marketingowe – Netflix i Amazon Prime są tego najlepszym przykładem – jednak przewiduje się, że w ciągu najbliższych kilku lat nastąpi wzrost popularności tak zwanych „inteligentnych” metod tworzenia treści, takich jak uczenie maszynowe i chatboty.
„Inteligentna treść” to termin, który był dość często używany w ciągu ostatnich kilku lat i z pewnością spotkał się z dużym zainteresowaniem jego możliwościami. i nadal będzie rozwijany w 2023 roku.
Dzięki rozwojowi uczenia maszynowego, chatboty stają się coraz bardziej inteligentne.
Chatboty mogą teraz rozumieć i reagować na ludzką mowę, rozpoznawać emocje i intencje na podstawie wyrazu twarzy, a nawet przewidywać, czy użytkownik zamierza coś kupić, obserwując jego nawyki przeglądania stron.
W 2023 roku spodziewamy się, że większość marek zainwestuje w technologię conversational AI dla swojej strategii marketingowej. Pozwoli im to oferować spersonalizowane doświadczenia na każdym kanale – od poczty elektronicznej poprzez aplikacje do przesyłania wiadomości, takie jak WhatsApp – i na wszystkich urządzeniach (mobilnych i stacjonarnych).
Conversational AI jest rodzajem sztucznej inteligencji, która umożliwia konsumentom interakcję z aplikacjami komputerowymi w taki sam sposób, jak inni ludzie. Przyjęło to głównie formę zaawansowanych chatbotów.
User generated content stanie się jeszcze bardziej popularny wśród marketerów niż jest już dziś.
User generated content (UGC) od lat jest popularną strategią marketingową, ale w nadchodzącym 2023 roku tylko zyskuje na popularności. Dlaczego? Ponieważ UGC będzie jeszcze bardziej skuteczne niż jest już teraz.
Na wypadek, gdybyś nie wiedział, czym jest UGC, oto wytłumaczenie:
User generated content obejmuje treści, które użytkownicy tworzą sami, a nie tylko oglądają reklamy. Może to przybierać różne formy, w tym filmy zrobione przez klientów na temat produktów, które kupili, do referencji w mediach społecznościowych do zdjęć, które ludzie przesyłają na Instagramie lub Twitterze przy użyciu hashtagów marki. UGC może pomóc markom zwiększyć świadomość marki i zaufanie wśród konsumentów, pokazując, jak prawdziwi ludzie korzystają z ich produktów lub usług. Pomaga również firmom dostarczyć cenne informacje potencjalnym zwolennikom, jednocześnie zapraszając ich do autentycznej rozmowy z samą firmą lub marką.
- Poznaj także: Ciekawe trendy i metody marketingowe na 2023 rok
Wszystkie oczy zwrócone są na przyszłość marketingu w 2023 roku.
Przyszłość nadchodzi i to od Ciebie zależy, czy będziesz przygotowany. Jeśli chcesz, aby Twoja firma dobrze prosperowała w 2023 roku, potrzebujesz odpowiednich strategii i technik już teraz. Chociaż trudno jest przewidzieć, co dokładnie przyniesie przyszłość, istnieją pewne trendy, które dają wgląd w to, co może się wydarzyć w przyszłości.
Pierwszym krokiem jest zrozumienie, jak marketing ewoluuje w czasie. Na przykład, gdy spojrzymy na dzisiejszy krajobraz marketingowy w porównaniu z tym sprzed 10 lat lub nawet sprzed 20 lat, to oczywiste jest, że rzeczy zmieniły się diametralnie: technologia ewoluowała, oczekiwania konsumentów ewoluowały, i tak dalej. W wyniku tych zmian, marketerzy muszą odpowiednio dostosować swoje metody, jeśli chcą, aby marki ich firm pozostały istotne dla konsumentów, którzy wymagają od nich więcej niż kiedykolwiek wcześniej (a powiedzmy sobie szczerze: wymagają).
- Przeczytaj ten artykuł: Trendy i preferencje klientów kształtują branżę detaliczną
Właściwe rozwiązanie marketingowe może mieć ogromne znaczenie dla każdego biznesu.
Masz świetny pomysł i jesteś gotowy, aby zacząć budować swój biznes, ale czy wiesz, jak marketing może pomóc Ci odnieść sukces?
Marketing nie jest rozwiązaniem uniwersalnym. To coś więcej niż umieszczenie kilku reklam w mediach społecznościowych lub rozesłanie ulotek po całym mieście. Działania marketingowe pomagają rozwijać Twoją markę poprzez opowiadanie historii o rzeczach, które mają największe znaczenie dla klientów, używając komunikatów, które rezonują z nimi w ich codziennym życiu. A to przykład z wielu sposobów, w jaki marketing może być wykorzystany, aby dotrzeć do nowych odbiorców i połączyć się z istniejącymi, aby kupili od Ciebie zamiast od kogoś innego!
Marketing nie jest czymś, co robisz raz. Jest to ciągły proces, który wymaga regularnej uwagi i inwestycji w czasie (a nawet wtedy nie będzie gwarancji sukcesu).
Ogólnie widać, że marketerzy patrzą w przyszłość i odpowiednio dostosowują swoje strategie. Niezależnie od tego, czy oznacza to tworzenie inteligentniejszych chatbotów, czy opracowywanie nowych formatów reklam na Instagramie, ważne jest, aby marki pozostawały na szczycie trendów i nadążały za tym, co najlepiej działa na konsumentów.