Fotografia produktowa, która zwiększa konwersje
Właściciele e-sklepów stale szukają nowych sposobów na rozwój biznesu. W poniższym artykule skupimy się na fotografii produktowej, która jest jednym ze sposobów na wzrost konwersji.
Fotografia produktowa – kilka podstaw
Na samym początku warto wyjaśnić czym dokładniej jest fotografia produktowa. Pomimo względnie prostego wyglądu tego typu zdjęcia są wykonywane w profesjonalnych studiach przez doświadczonych fotografów packshotowych. Ze względu na rodzaj tła możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje fotografii produktowych:
Zdjęcia produktowe na jednolitym tle – packshot.
Są to najbardziej popularne fotografie produktów, które przedstawiają fotografowany przedmiot najczęściej na białym tle. Dlaczego akurat ten rodzaj fotografii zdominował e-commerce? Powodów jest kilka. Zdjęcia produktów na białym tle pasują niemal wszędzie. Nieważne czy chcemy je użyć w sklepie internetowym, katalogu czy też w zewnętrznym marketplace.
Fotografia reklamowa produktów
To zupełnie odmienny sposób na pokazanie swojej oferty. Fotografia reklamowa to świat ciekawych kadrów, przyciągających uwagę teł i gry światła. Są to zdjęcia w aranżacjach, odpowiednio dopasowane do efektu, który chcemy uzyskać.
Jak wygląda praca fotografa produktowego
Fotograf produktowy zajmuje się najróżniejszymi przedmiotami w swojej pracy. Są to na przykład ubrania, obuwie, biżuteria, galanteria czy kosmetyki. Warto nadmienić, że poszczególne grupy produktów wymagają bardzo często zupełnie innego podejścia oraz sprzętu. Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy profesjonalny fotograf packshot poprosi o podanie informacji o produktach do sesji, oczekiwaniach i wymaganiach klienta. Taka współpraca pozwoli na uzyskanie sesji, która w 100% spełni założone cele. Kolejnymi krokami będzie zaplanowanie ułożenia przedmiotu oraz kadru. Ustawienie kierunku i rodzaju oświetlenia pomoże wydobyć odpowiednią strukturę materiału.
Fotografia produktowa to inwestycja
Każdy właściciel e-sklepu inwestując pieniądze w działania reklamowe oczekuje zwrotu z inwestycji. Czy fotografia produktowa to dobra droga? Naszym zdaniem zdecydowanie tak. Profesjonalne zdjęcia produktów są przystępniejsze i łatwiejsze w odbiorze niż rozbudowane opisy, wyróżniają naszą ofertę na tle konkurencji a także nie tracą na aktualności. Warto też pamiętać, ze sesja packshotowa wykonana do sklepu internetowego może z powodzeniem zostać wykorzystana na przykład do banerów na stronie głównej czy też do wydruku katalogu.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do odwiedzenia naszego bloga o fotografii produktowej, w którym przedstawiamy zagadnienia techniczne, sposoby fotografowania i wiele więcej.