Taśma klejąca drukowa a pakowanie produktów
Branża e-commerce wymaga od sprzedawców odpowiedniego zabezpieczania przesyłek. Wysyłane paczki różnią się między sobą nie tylko gabarytami, ale również wytrzymałością i rodzajem zawartości. Sprzedaż wysyłkowa obejmuje również towary delikatne i kruche, do magazynowania i przewożenia których konieczna jest szczególna ostrożność. Tutaj z pomocą przychodzą taśmy drukowane o szerokim spektrum zastosowania.
Jaki komunikat wysyłają taśmy drukowane?
Transport szklanych lub kruchych przedmiotów jest niebezpieczny – nawet niewielkie wstrząsy mogą skutkować ich zniszczeniem. Aby uniknąć urazów mechanicznych, niezbędne jest właściwe zabezpieczenie zawartości przesyłki oraz odpowiednie oklejenie kartonu. Taśmy drukowane mogą informować o delikatnej zawartości opakowania magazynierów i przewoźników, którzy obsługują przesyłkę podczas jej transportu.
Zobacz również: Ekologiczne kartony – trendy w e-commerce w 2024 roku
Do czego jeszcze można użyć taśmy drukowanej?
Oprócz ostrzegawczych komunikatów taśmy drukowane mogą również służyć jako narzędzie promocyjne firmy. Taśma drukowana z logo pozwala szerzyć rozpoznawalność marki oraz rozpowszechniać jej profesjonalny wizerunek. Ponadto pozwala na budowanie relacji z odbiorcą. To świetny sposób, by przekazać klientowi informację o promocji lub indywidualną wiadomość. Na taśmie drukowanej można umieścić motywy sezonowe (np. w okresie świątecznym), informacje o wyprzedażach i promocjach, dane kontaktowe firmy czy spersonalizowane hasło. Wszystko, co wywołuje u odbiorcy pozytywne wrażenie, z powodzeniem może znaleźć się na taśmie drukowanej. Jeśli zależy nam na doskonałej prezentacji, to warto taśmy drukowane potraktować również jako dekorację. Ich oryginalny wygląd przyciągnie wzrok odbiorcy i skutecznie wypromuje markę.
Przeczytaj również: Sitodruk – co to jest i dlaczego warto kupować ubrania wykonane tą metodą?
Jak stworzyć swoją własną taśmę drukowaną?
Jeśli taśma drukowana ma odgrywać rolę narzędzia marketingowego, powinna zostać zaprojektowana z właściwą dbałością o szczegóły. Projekt musi zostać dokładnie przemyślany. Należy zastanowić się nad tym, czy nadruk będzie zawierał wyłącznie logotyp firmy, czy znajdą się na nim również dodatkowe informacje. Dobrze, jeśli kolor taśmy oraz nadruku koreluje z identyfikacją wizualną marki, jednocześnie zwiększając estetykę paczki. Projektując taśmę drukowaną, warto zastanowić się także nad jej szerokością i sposobem nanoszenia wzoru. Cena taśmy drukowanej uzależniona jest od ilości użytych kolorów w nadruku, rodzaju kleju i nośnika klejącego oraz skomplikowania wzoru.
Poznaj – Big Bagi: rewolucja w opakowaniach – od ogrodu po budowę
Kreator nadruku na taśmach
Wielu dostawców taśm drukowanych, w tym firma TCM Service, oferuje swoim klientom prosty sposób na samodzielne zaprojektowanie produktu. Jeśli kupujący nie jest do końca pewien, jak powinna wyglądać taśma, jaki nanieść na nią nadruk oraz jaki będzie efekt końcowy, powinien skorzystać z kreatora. Kreator nadruku na taśmach umożliwia wybór odpowiedniego produktu (jego szerokości i długości rolki) i rodzaju kleju, pozwala na zdefiniowanie ilości kolorów nadruku lub zaprojektowanie własnego znakowania, a co najważniejsze – przed złożeniem zamówienia udostępnia klientowi wizualizację gotowej taśmy drukowanej.