Powody dla których warto wziąć udział w konferencjach na żywo
Dzięki szerokiej gamie tanich rozwiązań technologicznych, wiele małych działań biznesowych jest prowadzonych online, zdalnie i często natychmiastowo. Możesz organizować spotkania, udostępniać narzędzia, realizować prezentacje, przeprowadzać szkolenia i wiele więcej… wszystko to bez wychodzenia z biura, online.
Jednak pomimo wielu zalet technologii i nowych narzędzi internetowych, które pojawiają się co roku, nic nie zastąpi osobistych konferencji na żywo.
Oto kilka najważniejszych powodów, dla których warto uczestniczyć w konferencjach branżowych, targach lub innych wydarzeniach networkingowych na żywo, które są istotne dla Twojej firmy.
Możliwości edukacyjne
Możliwość poznania czegoś nowego to jedna z największych atrakcji większości konferencji biznesowych. Chociaż często organizowane są doskonałe małe konferencje biznesowe za pośrednictwem Internetu, online, istnieją pewne korzyści edukacyjne, do których po prostu nie można uzyskać dostępu, chyba że jesteś na żywo, twarzą w twarz.
Wydarzenia na żywo dają możliwość oglądania i uczenia się na podstawie wskazówek wizualnych, mowy ciała oraz ogólnej atmosfery i środowiska. Te niewerbalne elementy oraz możliwość zobaczenia, poczucia, dotknięcia i przyswojenia prezentowanych informacji mogą dodać nowy poziom uczenia się, do którego trudno jest uzyskać dostęp za pośrednictwem wydarzeń online.
Osobiste połączenia sieciowe
Inną zaletą wydarzeń, konferencji na żywo, których nie da się łatwo powielić, jest możliwość osobistego nawiązywania kontaktów. Gdy uczestniczysz w wydarzeniu na żywo, masz dostęp do innych uczestników, którzy często są Twoimi partnerami biznesowymi. Konferencje to doskonały czas na nawiązywanie kontaktów, dzielenie się informacjami i poznawanie swoich kontrahentów oraz innych uczestników rynku, w branży. Nigdy nie wiesz, kiedy możesz chcieć połączyć siły w ramach wspólnego przedsięwzięcia lub polecić kogoś, kogo poznałeś podczas wydarzenia na żywo.
Podczas konferencji biznesowych na żywo networking nie ogranicza się również do uczestników. Gdy osobiście uczestniczysz w wydarzeniu, masz dostęp do prezenterów, którzy mogą zadawać pytania, dzielić się pomysłami i rozwijać omawiane tematy. Te nieformalne połączenia, które mają miejsce między sesjami, są często nieocenione.
Dowiedz się o konkurentach
Jeśli bierzesz udział w konferencji biznesowej i koncentruje się ona na usługach oferowanych przez Ciebie, Twoja konkurencja będzie w niej uczestniczyć z dokładnie tych samych powodów. Dzięki wydarzeniom na żywo możesz zobaczyć z pierwszej ręki, kim są Twoi konkurenci, dowiedzieć się więcej o ich firmach, zebrać informacje na temat ich mocnych i słabych stron oraz przeprowadzić badania, które pomogą Ci zapewnić firmie przewagę.
Marketing dla potencjalnych klientów
Oprócz wzięcia udziału w wydarzeniu jako uczestnik, możesz również rozważyć udział w małej konferencji lub targach jako sprzedawca. Umożliwi to skorzystanie z niektórych możliwości edukacyjnych i kontaktów osobistych, ale także zapewni bezpośredni dostęp do sprzedaży produktów i usług Twoim idealnym klientom i podmiotom.
Ten rodzaj marketingu bezpośredniego i promocji wśród członków grupy docelowej, którzy są już w trybie uczenia się, nawiązywania kontaktów i rozwoju, jest praktycznie niemożliwy do uzyskania innymi sposobami. Daje też możliwość przeprowadzenia badań rynkowych i dowiedzenia się więcej o grupie docelowej na żywo.
- Poznaj ciekawe konferencje organizowane w najbliższym czasie – konferencje24h.pl – seminaria, wydarzenia.
Pobudź kreatywność i innowacyjność
Wszyscy musimy odpocząć od rutyny, aby pozostać na szczycie naszej gry. Jasne, możesz (i powinieneś) wziąć urlop i czas wolny, ale wykorzystanie małej konferencji biznesowej jako przerwy od codziennych operacji biznesowych ma również ogromną wartość. Zmiana scenerii, zwłaszcza bogatej w możliwości edukacyjne i nawiązywanie kontaktów, może pomóc w pobudzeniu kreatywności, rozwijaniu nowych pomysłów i myśleniu w innowacyjny sposób.
Jeśli zainwestujesz czas i pieniądze, aby wziąć udział w wydarzeniu na żywo, które jest wartościowe dla Twojej firmy, możesz niemal zagwarantować, że wrócisz do domu z nowymi narzędziami, cennymi kontaktami i odnowionym podejściem, które pomoże Ci lepiej zarządzać i rozwijać firmę.
- Poznaj także – korzyści z uczestnictwa w konferencjach.