Finanse i ekonomiaGospodarkaKomputeryMarketingSklepySpołeczeństwoTworzenie stron wwwZakupy

Fulfilment – kiedy się sprawdzi?

Fulfilment, czyli outsourcing usług logistycznych, jest coraz bardziej powszechną usługą dla firm e-commerce. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele korzyści, warto więc brać je pod uwagę prowadząc sklep internetowy. Czym dokładnie jest fulfilment i kiedy sprawdzi się najlepiej?

Czym jest fulfilment?

Fulfilment oznacza szeroki zakres usług świadczonych przez operatora logistycznego dla sklepu internetowego. Mowa tu o kompleksowej obsłudze procesów, od magazynowania, przez wysyłkę, po zwroty i reklamacje. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele korzyści, zarówno finansowych, jak i niematerialnych. W praktyce oznacza to, że sklep e-commerce musi dostarczyć swój towar, a resztą zajmuje się firma fulfilment.

Czym zajmuje się firma fulfilment?

Kompleksowa obsługa logistyczna dla e-commerce obejmuje wiele procesów. Działania firmy fulfilment rozpoczynają się w momencie przyjęcia towaru do magazynu, gdzie są składowane w odpowiednich warunkach. Zamówienia składane w sklepie internetowym są automatycznie przekazywane obsłudze, dzięki czemu mogą zostać przygotowane do wysyłki niemalże natychmiast. Zwroty i reklamacje także są pod kontrolą firmy fulfilment. Wiele z nich, jak np. Forceful, dokonuje również drobnych napraw uszkodzonego towaru, dzięki czemu może on być sprzedany ponownie.

W jakich branżach sprawdza się fulfilment?

Dzięki nowoczesnej infrastrukturze magazyny firm fulfilment są dostosowane do przechowywania różnego rodzaju asortymentu. Branże, które najczęściej korzystają z tego rozwiązania to m.in.:

  • odzieżowa,
  • elektroniczna,
  • kosmetyczna,
  • farmaceutyczna.

Jest to świetny model logistyczny także dla marek z segmentu premium. Operator fulfilment pakuje zamówienia zgodnie z zaleceniami firmy, to znaczy może wykorzystywać kartony oznakowany logo czy też dodawać do paczek wszelkie materiały promocyjne, takie jak ulotki bądź darmowe próbki.

Jakie korzyści daje fulfilment?

Dla właścicieli sklepów e-commerce, fulfilment to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu. Cała fizyczna strona prowadzenia biznesu jest obsługiwana przez zewnętrznego operatora, dzięki czemu przedsiębiorca może skupić się na rozwijaniu platformy i pozyskiwaniu nowych klientów. Daje to również pewność, że asortyment jest cały czas pod opieką profesjonalistów. Warto wspomnieć także o korzyściach finansowych związanych z outsourcingiem procesów logistycznych. Na czym oszczędza firma e-commerce, która korzysta z usług fulfilment?

  • Koszty najmu. Firma fulfilment udostępnia swój magazyn oraz infrastrukturę. Zazwyczaj są to obiekty wysoce zautomatyzowane, co znacznie usprawnia przebieg prac i operowanie towarem. Ponadto, przestrzeń ta jest elastyczna, co pozwala uniknąć sytuacji, w której część magazynu pozostaje niewykorzystana.
  • Personel. Decydując się na usługi fulfilment, uchyla się od kosztów zatrudniania własnych pracowników magazynowych i szkolenia ich. Jest to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale także możliwość uniknięcia ludzkich pomyłek niedoświadczonej obsługi.
  • Infrastruktura i oprogramowanie. Koszty zakupu maszyn i programów koniecznych do efektywnego zarządzania logistyką są dosyć wysokie. Zewnętrzny operator korzysta z nich, dzięki czemu zwiększa wydajność dostaw dla swoich klientów.

Usługi fulfilment mogą przynieść wiele korzyści dla sklepów z różnych segmentów rynku e-commerce. Warto brać je pod uwagę, gdy rozważa się założenie lub rozwój swojego sklepu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *