Redesign i rebranding – dlaczego czasami warto zmienić logo marki?
Redesign firmy brzmi świeżo i nowocześnie. Prowadzi także ze sobą wiele namacalnych korzyści. Dlaczego warto przeprowadzić zmiany pod kątem wzornictwa w przedsiębiorstwie? W jaki sposób redesign marki, a nawet rebranding mogą okazać skutecznym narzędziem marketingowym? Tego dowiesz się właśnie tutaj!
Redesign logo i rebranding marki
Oznaczenie graficzne można uznać za symbol, który jest utożsamiany z marką. Szczególnie zauważalne będzie to np. w przypadku logo firm motoryzacyjnych. Bardzo charakterystycznym działaniem w aspekcie redesignu logo była zmiana dokonana przez Fiata na początku XXI wieku. Dzięki temu marka zamiast charakterystycznych kresek uzyskała odświeżoną i bardziej klarowną wersję z nazwą w środku. Z punktu widzenia studia graficznego lifting to klasyczny rodzaj pracy projektowej.
Wielu przedsiębiorców wykorzystuje redesign brandu do pozyskania młodszych odbiorców czy zmianę identyfikacji wizualnej. Szczególnie, że nie są oni związani z tym, co kiedyś wykreowano w świadomości klienta dorosłego. Zmiana logo nie tylko nie spowoduje tego, że stały odbiorca odejdzie, ale pozwoli pozyskać zupełnie nowych, dla których obecny od lat znak może już po prostu nie być na czasie. W oparciu o rozmowy z klientem, skuteczny brief, analizę rynku, strategię marketingową wypracowaną na rynku konkurencji, dokonanie przemian wizualnych może być kluczem do sukcesu. Każda firma po czasie potrzebuje odświeżenia. Zaletą jest fakt, że wykonanie nowego znaku graficznego nie jest drogie, a także nie jest to szczególnie czasochłonny proces. Wystarczy wybrać specjalistę, takiego jak my, który wykona dla Ciebie w 100% skuteczny symbol. Zaprojektowanie nowego i charakterystycznego znaku to podstawa tzw. identyfikacji wizualnej. Idzie ona w parze z całą estetyką marki.
Dlaczego nie warto odwlekać redesignu?
Oszczędności w dłuższym rozrachunku, szczególnie w perspektywie marketingu nigdy nie będą korzystne dla firmy. Jeśli przedsiębiorca zwleka kilka lat z liftingiem i tak przestarzałej marki, to opiera się on na bazie klientów, która nie poszerzy się o zupełnie nowe grono odbiorców. Powodem może być fakt, że elementów języka wizualnego marki, który działał kiedyś obecnie nie wywołuje już pożądanych skutków. Dlatego rebranding to najszerszy i w zasadzie najskuteczniejszy rodzaj działań, które może przeprowadzić agencja bądź zespół specjalistów od wizerunku. W tym zakresie natomiast zawiera się również redesign zarówno logo, jak i całej oprawy wizualnej marki, produktów oraz jej usług.