BiznesFinanse i ekonomiaGospodarkaKomputeryMarketingZakupy

Reklama sklepu internetowego w internecie – co należy wiedzieć?

Gdy rynek e-commerce dopiero rodził się w Polsce i raczkował. Wystarczyło zainstalować platformę sklepową którą było oscommerce i zaczęło się sprzedawać. Oczywiście aż takie to banalne nie było. W tamtych czasach wiedza o platformach sprzedażowych i instalacji i obsłudze nie była tak dostępna jak dzisiaj. Ich instalacja i obsługa nie były też tak proste a awaryjność znacznie większa. Jeżeli ktoś potrafił jednak przeczytać dokumentację w języku angielskim to sobie poradził.

 

Gdy rynek e-commerce dopiero rodził się w Polsce i raczkował. Wystarczyło zainstalować platformę sklepową którą było oscommerce i zaczęło się sprzedawać. Oczywiście aż takie to banalne nie było. W tamtych czasach wiedza o platformach sprzedażowych i instalacji i obsłudze nie była tak dostępna jak dzisiaj. Ich instalacja i obsługa nie były też tak proste a awaryjność znacznie większa. Jeżeli ktoś potrafił jednak przeczytać dokumentację w języku angielskim to sobie poradził. Pakował produkty do sklepu, dodawał opisy i wypełniał metatagi i sprzedawał, jeżeli jednak jeszcze nie to kupował tysiąc linków i był już Panem wyszukiwarek. Zbiegiem czasu jednak co raz więcej osób chciało spróbować tego prostego dochodowego biznesu i sklepów internetowych zaczęło przybywać z dnia na dzień. Rosła konkurencja a słabsze sklepy internetowe zostawały wypychane w otchłań wyszukiwarek internetowych. Co raz częściej mówiło się o pozycjonowaniu sklepu internetowego. Dzisiaj słowo to jest dla przedsiębiorców czymś oczywistym. Bez pozycjonowania sklepu internetowego sprzedaż jest praktycznie nie możliwa.

Pozycjonowanie sklepu internetowego można realizować we własnym zakresie lub zlecić to firmie która się w tym specjalizuje. Ja swój sklep internetowy do pozycjonowania zleciłem firmie Design Cart. Nie dlatego że pozycjonowanie jest mi kompletnie obce ale dlatego że moim zadaniem jest skupić się na rozwijaniu, doskonaleniu firmy. Pozycjonowanie samodzielne polecane jest wschodzącym przedsiębiorcom z racji kosztów tego procesu? Co powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem pozycjonowania lub zleceniem go specjalizującej się w tym firmie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga czasu

Pozycjonowanie jest dla ludzi cierpliwych, tak jak w sporcie i tutaj efekty przychodzą z czasem i tak jak w sporcie w pozycjonowaniu liczy się postęp i jakość przeprowadzonych kampanii. Nie należy liczyć na efekty w pierwszych tygodniach prac i ich brakiem nie należy się zniechęcać. Jest wiele teorii które mówią że świeże domeny są też ciężkie w pozycjonowaniu a umieszczenie ich na pierwszej karcie wyników wyszukiwania graniczy z cudem. A więc gdy rozpoczynasz pozycjonowanie sklepu internetowego miej świadomość że jest to zadanie na lata. Rok po roku cały czas się doskonali pozycje już zdobyte, wyprowadza się nowe i tak dalej.

Nie zawsze pozycjonowanie sklepu internetowego opłaca się

Zdarza się tak że aby wypozycjonować sklep internetowy musielibyśmy wydać miliony by mieć taki dobytek i w treściach i w linkach jak firmy które od lat królują w wyszukiwarkach internetowych. Jest powyżej możliwości zaczynających sprzedawców w sieci internetowe ale to nie znaczy że internet nie jest dla nich. W takich przypadkach zniża się pułap i wybiera niszę. Tworzenie wyspecjalizowanych sklepów internetowych często przynosi spektakularne efekty.

Nie zawsze wynajęcie firmy pozycjonerskiej skutkuje sukcesem

Jak w każdej branży gdzie liczy się wiedza i doświadczenie tak i tu natrafić możemy na firmy, które nie tylko nam sklepu internetowego nie wypozycjonują ale i sprowadzą na niego gniew samego Google. Przed zleceniem pozycjonowania firmie warto zapoznać się z jej ofertą pozycjonowania sklepów internetowych (oferta pozycjonowania) i przyjrzeć się jej metodom. Dzięki temu unikniemy sytuacji, gdzie naprawa zepsutego profilu linków będzie kosztowała nas majątek.

Pozycjonowanie nie jest trudne jeżeli postępujesz zgodnie z zasadami i uzbroisz się w cierpliwość jest jednak czasochłonne i to tutaj leży największy problem. Młode firmy najczęściej wybierają drogę samodzielnej promocji, te istniejące na rynku kilka lat najczęściej zlecają to firmą zewnętrznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *