BiznesGospodarkaInneMotoryzacjaPolecamyPolecane wiadomościŚwiat technologiiTechnika

Popularne Chatboty wkraczają do motoryzacji…

Serwis internetowy Autobaza.pl zaimplementował Chatbota, aby usprawnić obsługę klienta. Teraz dzięki elektronicznemu asystentowi również na profilu firmy @AutoBazaPL na Facebooku można sprawdzić historię pojazdu po numerze VIN.

Jeszcze 20 lat temu mało kto wyobrażał sobie, że będzie mógł porozmawiać z Chatbotem, zapytać go o coś, lub nawet za jego pośrednictwem dokonać zakupu. Technologia bardzo szybko zmieniła naszą rzeczywistość, a najbliższe lata przyniosą zapewne kolejne zmiany. Wystarczy wspomnieć, iż według firmy Grand View Research, światowy rynek chatbotów będzie do 2025 r. warty 1,23 mld dolarów.

Powszechna digitalizacja usług, możliwość zrobienia zakupów przez Internet, wirtualna rzeczywistość… To są realia, w jakich obecnie muszą odnaleźć się konsumenci. Młodym przychodzi to bardzo łatwo, ale osoby z pokolenia X – urodzone do 1980 r. włącznie mogą mieć problem z odnalezieniem się w świecie, gdzie na maile i telefony odpowiadają autorespondery, a gdy szukają kontaktu, na stronie www pojawia się Chatbot.

Chatboty i Asystenci podbijają rynek

Sytuacja na rynku przypomina historię firm na Facebooku. Po 2011 roku kiedy Facebook na dobre zagościł w Polsce, niewiele firm miało tam swoją stronę, a obecnie każda szanująca się firma, czy urząd – np. miasta, dzielnicy – posiada tam swój profil.

Chatboty i jemu podobni “Asystenci” na dobre zagoszczą w życiu codziennym, będą umilać czas, służyć pomocą, czy przypominać o ważnych rzeczach. Z ich pomocą będziemy robić zakupy, a może nawet już niedługo dbać o nasze zdrowie.

Naprzeciw tym trendom wychodzą firmy usługowe, sklepy internetowe i inne podmioty, które w ten sposób oferują obsługę klienta 24h na dobę. Jeżeli nagle po godzinie 22.00 klient przypomni sobie, że miał złożyć reklamację, lub zadzwonić do firmy w celu uzyskania konkretnej informacji,to za pośrednictwem Chatbota, bez problemu będzie mógł to zrobić.

Coraz więcej różnych sektorów rynku znajduje zastosowanie dla Chatbotów w swoim biznesie. I nie ma się co dziwić. Chatboty odciążają biura obsługi klienta, przyspieszają pozyskanie informacji, usprawniają proces obsługi, a ponadto są łatwo dostępne i nie trzeba czekać na infolinii, aby uzyskać pomoc.

Sprawdź historię pojazdu przy pomocy Chatbota

Absolutnie każda branża może znaleźć zastosowanie dla zautomatyzowanej obsługi klienta. Przykładem niech posłuży branża motoryzacyjna. Zastosowanie Chatbota wcale nie wydaje się tu tak oczywiste, a jednak portal Autobaza.pl umożliwiający sprawdzenie historii pojazdu po nr VIN zaimplementował to rozwiązanie. Chatbota znajdziemy zarówno na stronie www w zakładce “Kontakt”, jak i na profilu firmy na Facebooku.

Przyjrzyjmy się zatem jakie możliwości daje Chatbot firmy Autobaza. Przede wszystkim umożliwia wpisanie numeru VIN w celu wyszukania informacji o pojeździe. Zastosowanie tego narzędzia umożliwia użytkownikom sprawdzenie historii pojazdu bezpośrednio z poziomu Facebooka. Nie trzeba już przechodzić na stronę główną serwisu – to jest bardzo wygodne rozwiązanie i przyśpiesza cały proces pozyskania informacji przez klienta.

Jak jeszcze można wykorzystać Chatbota Autobaza?

Jednak Chatbot spełnia też funkcje z zakresu obsługi klienta po sprzedaży. “Jeżeli nasz klient ma jakieś trudności lub potrzebuje wsparcia po dokonaniu zakupu, uzyska je 24h na dobę, bez względu na święta, czy godziny pracy biura” – mówi Agnieszka Celejowska Specjalista z serwisu Autobaza.pl.

Jakie jeszcze informacje klient uzyska za pośrednictwem Chatbota? Oto przykładowe tematy pomocy:

  • dowie się co to jest numer VIN oraz gdzie go znaleźć

  • przejrzy przykładowe raporty oraz zapozna się z ich opisem

  • dowie się jak zamówić raport VIN

  • dowie się w jaki sposób może zapłacić za raport

  • pozna cennik

  • uzyska informacje o pozostałej ofercie serwisu Autobaza.pl

  • może zgłosić problemy i na większość z nich od razu otrzyma gotowe rozwiązania

Autobaza wykorzystała duże możliwości Chatbota w obsłudze klienta, a także znalazła zastosowanie dla sztucznej inteligencji, na której opiera się Chatbot.

Klient może uzyskać informacje nie tylko dzięki poruszaniu się po drzewie pytań i odpowiedzi, lecz wystarczy, iż wpisze np. samo słowo VIN i już pojawiają mu się podpowiedzi: “Co to jest VIN” oraz “Sprawdź numer VIN”. Sztuczna inteligencja wykorzystuje pojedyncze wpisywane przez klienta wyrazy, aby możliwie najcelniej dopasować interesujące go tematy. Działa to na prawdę dobrze i nie ma się co dziwić, iż klienci firmy chętnie wykorzystują to narzędzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *