Produkcja spotów reklamowych – czyli jak skutecznie wpłynąć na odbiorcę
Reklama puszczana w telewizji jest nadal jednym z najlepszych kanałów marketingowych. Decydując się na taką formę promocji, mamy możliwość dotarcia do ogromnej ilość potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać, że poza kosztami wyprodukowania spotu, każde jego wyświetlenie w telewizji to wysoki koszt. Uzależnione jest to od rodzaju stacji, które wybierzemy i atrakcyjności bloku reklamowego pod względem potencjalnej widowni. Decydując się więc na taką formę reklamy, warto przygotować spot reklamowy, który zapadnie w pamięci konsumentów.
Rola filmów reklamowych
Reklama jest jednym z najważniejszych elementów promocji. Nie ważne czy mamy zamiar promować markę, produkt czy osobę to właśnie reklama jest jednym z najlepszych i najszybciej przynoszących efekt działaniem. Zakup i promocja produktu to najczęściej kojarzony powód powstawania reklamy, jednak istnieją również reklamy społeczne, które mają za zadanie zwiększyć świadomość obywateli, lub podniesienie pod dyskusję ważnych społecznie kwestii.
Reklama jest jednym z najlepszych sposobów, aby swoje produkty czy usługi sprzedawać na nowych rynkach. Duże firmy i korporację decydując się na działanie na nowych rynkach, planują całe kampanie reklamowe, które mają za zadanie nie tylko pokazanie produktu, ale również zwiększyć świadomość i rozpoznawalność samego producenta czy sprzedawcy.
Pomyślmy ile reklam, których w ciągu dnia widzimy setki, zapamiętaliśmy lub nas zainteresowały? Ogromnie ważne jest stworzenie unikatowej reklamy, która będzie wyróżniała się na tle innych, przez co zaciekawi i zainteresuje. Jest to ogromnie trudne, dlatego firmy posiadające nawet rozbudowane działy marketingu, decydują się na skorzystanie z usług agencji filmowych, w których ofercie znajduje się profesjonalna produkcja spotów reklamowych i całościową przygotowywaniem reklam.
Kiedy reklama jest skuteczna?
Aby reklama była skuteczna, warto jeszcze przed jej nakręceniem ustalić jakie mierzalne i konkretne efekty ma przynosić. Efekty warto badać na każdym etapie kampanii reklamowej. Dzięki czemu analizując wyniki, będziemy mogli powiedzieć czy reklama pozwoliła nam na osiągnięcie zamierzonego celu.
W marketingu panuje zasada mówiąca, że aby reklama była skuteczna, już w przeciągu pierwszych 5 sekund powinna zaciekawić odbiorcę. Reklamodawcy wykorzystują do tego najróżniejsze zabiegi, starają się zaskoczyć i zaciekawić konsumentów do poznania całej historii, a co za tym idzie do uważnego oglądania. Wykorzystywać do tego można zabiegi takie jak pytanie na samym początku reklamy, czy wykorzystanie znanych aktorów, którzy są cenieni i rozpoznawalni. Zabawne, opowiadające historię czy wykorzystujące animację – pomysłów na filmy reklamowe może być tak wiele, że trudno zdecydować się, który sposób będzie przynosił najlepsze rezultaty.
Spoty reklamowe, które dostępne są w telewizji, coraz częściej pojawiają się również w internecie. Ogromny potencjał, który niosą za sobą portale społecznościowe, jak i serwisy internetowe, są łakomym kąskiem dla reklamodawców. W internecie reklama może niemal żyć swoim życiem. To odbiorcy lajkując i udostępniając znajomym reklamę, sprawiają, że trafia do coraz większego grona odbiorców bez wydawania dodatkowych pieniędzy, taki efekt z całą pewnością może oznajmiać, że reklama jest skuteczna.
Elementy reklamy
Istnieje wiele podziałów mówiących o elementach reklamy, niemal niemożliwe jest ich ujednolicenie, dlatego wybraliśmy naszym zdaniem najważniejsze elementy.
Obraz w reklamie
Pierwszym z elementów jest obraz, wielu klientów jest wzrokowcami, dlatego w reklamach występują osoby, posiadające charyzmę oraz są rozpoznawalne. Wykorzystuje się również odpowiednie dopasowanie kolorów, mających wpłynąć w określony sposób na klienta. Ich umiejętne mieszanie i dopasowywanie jest sztuką.
Obraz może być naturalny, wzbogacony efektami komputerowymi czy nawet wykorzystywać animację. W zależności od rodzaju produktu warto dopasować rodzaj grafiki do grupy docelowej naszych działań marketingowych.
Wykorzystanie dźwięku w spotach
W reklamie ogromne znaczenie ma dźwięk i jego umiejętne dopasowanie do obrazu. W produkcji można wykorzystać zarówno proste melodie, jak i przeboje znanych gwiazd, wszystko zależne jest od budżetu i preferencji firmy. W kategorii dźwięk nie może zabraknąć, znanych i rozpoznawalnych lektorów, którzy swojego głosu użyczają na zarówno na potrzeby filmowe, jak i reklamowe. Odpowiednie dostosowanie głośności poszczególnych elementów jak głos aktora czy lektora muzyki oraz dodatkowych elementów to zadanie należące do dźwiękowców w fazie postprodukcji.
Słowo najważniejszym elementem
Słowem w reklamie może być unikatowe hasło reklamowe, które sprawi, że określone zwroty klient będzie kojarzył z konkretną marką czy produktem danej firmy. Stworzenie unikatowego i przyciągające hasła to ogromnie trudne zadanie, nigdy nie mamy pewności, jak zostanie ono przyjęte przez odbiorców.
Tekst w reklamie to również nie dzieło przypadku, każdy profesjonalny spot posiada
przygotowany wcześniej scenariusz. Każde słowo padające z ust aktora czy lektora jest dziełem wielogodzinnych ustaleń między studiami reklamowymi a zleceniodawcami. W krótkim czasie należy zawrzeć wszystkie informacje, dbając o odpowiednie stosunek słów do długości reklamy. Zbyt wiele informacji w krótkim czasie może przytłoczyć odbiorcę, co sprawi, że nie będzie on zbyt ciekawy do oglądającego.
Etapy tworzenia reklamy
Na samym początku określamy cel reklamy, czy ma ona sprawić, że marka będzie bardziej rozpoznawalna czy sprawiać, że zwiększy się sprzedaż konkretnego produktu lub wielu produktów. Dodatkowo celem może być aspekt edukacyjny, wykorzystują go np. samorządy w spotach, które mają podnieść ważną kwestię społeczną jak zdrowie bezpieczeństwo itp.
Kolejnym kluczowym etapem jest określenie adresatów, do których chcemy skierować reklamę, każdy z produktów posiada określonych odbiorców, jakich można określić na kilka sposobów. Wiek, płeć zamożność czy miejsce zamieszkania klientów produktu będzie miało kluczowy wpływ na rodzaj reklamy.
Etap trwający zdecydowanie najdłużej i warto o niego zadbać to ustalenie treści, agencje prezentując swoje treści, muszą dopasować je do oczekiwań klientów. To na tym etapie wypracowywany jest scenariusz, wybór formy przekazu, decyzja kto zagra w reklamie i jakie hasło zostanie użyte. Klasyczne ujęcie wzbogacane widokami z drona czy wykorzystanie animacji? Istnieje wiele kwestii, o które warto zadbać, nie zawsze reklamodawcy zdają sobie sprawę z każdej z nich, dlatego to właśnie wybór dobrej agencji reklamowej jest tak ważny.
Określenie mediów, w jakich reklama będzie prezentowana, czy decydujemy się na reklamę telewizyjną, reklamę dostępną w internecie a może potrzebujesz reklamy, która będzie emitowana podczas targów na stoisku firmowym. W zależności od wyboru mediów reklama może różnić się długością formatem, długością itd.
Podsumowanie
Jeśli w twojej firmie istnieje dział marketingu, warto przeanalizować, w jaki sposób spoty reklamowe mogą wpłynąć na ogólną promocję przedsiębiorstwa. Jest to doskonały sposób dotarcia do szerokiego grona klientów, których możemy zainteresować produktem, firmą czy wydarzeniem. Wysokiej jakości reklamy, które zaciekawią klientów, mają ogromny potencjał na osiągnięcie zamierzonych na samym jej początku efektów. Skorzystaj z profesjonalnej agencji filmowej, a efekty mogą Cię zadziwić.