BiznesKomputeryMarketing

3 sposoby na zbudowanie pozycji eksperta w sieci

Chcesz, żeby klienci przestali marudzić na cenę? Musisz przekonać ich, że Twoje usługi są warte każdej ceny! Cóż… łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Zwłaszcza, jeśli dopiero zaczynasz budowanie marki osobistej. Na szczęście nie jest to niewykonalne, choć wymaga sporo czasu. Pamiętaj jednak o sławnym internetowym cytacie: „Nie rezygnuj z celu, tylko dlatego, że jego osiągnięcie wymaga czasu. Czas i tak upłynie”. Jednym ze sposobów przekonania do siebie potencjalnych klientów jest zbudowanie pozycji eksperta. Do tego celu idealnie nadaje się internet. Jak zbudować pozycję eksperta w sieci?

Pisz i publikuj w sieci artykuły branżowe

Dobre teksty specjalistyczne są na wagę złota. Nie myśl, że w internecie napisano już wszystko. To nieprawda! Nawet jeśli dany temat został już poruszony, artykuł niekoniecznie wyczerpuje temat całkowicie. Warto więc ruszyć na podbój internetu, napisać artykuł przekazujący wiedzę, której poszukują twoi potencjalni klienci, opublikować go i zacząć tworzyć kolejne. Gdzie publikować teksty? Warto bazować na własnej platformie, czyli założyć swój własny, firmowy blog. Kiedy zyskasz większą popularność, być może do współpracy zaproszą cię także większe portale branżowe?

Udzielaj się na forach i grupach tematycznych na Facebooku

Od kiedy internet trafił pod strzechy (czyli od wielu, wielu lat) ludzie, którzy nie potrafią poradzić sobie z jakimś problemem, chętnie pytają innych internautów. Dotyczy to w zasadzie wszystkich tematów. Zamiast skazywać ich na odpowiedzi laików stosujących zasadę „nie znam się, to się wypowiem”, daj im możliwość posłuchania eksperta, czyli ciebie. Poszukaj forów internetowych oraz grup tematycznych na Facebooku (bardzo ostatnio popularnych) dotyczących Twojej branży i poradź innym, jak radzić sobie z przedstawionymi problemami. Istnieje duża szansa, że zapamiętają twoje nazwisko.

Prowadź webinary

Wielu ludzi boi się tego, jak wypadną przed kamerą, dlatego trzymają się daleko od nagrywania filmów na youtube i prowadzenia webinarów. To poważny błąd! Video to format wprost uwielbiany przez internautów, a webinary to idealny sposób, by na żywo przekazać trochę swojej wiedzy innym i zareklamować swoje usługi/produkty osobom, które są nimi szczerze zainteresowane. Warto przełamać się i spróbować tej formy budowania marki osobistej.

 

0 komentarzy do “3 sposoby na zbudowanie pozycji eksperta w sieci

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *