BiznesKomputeryZakupy

Dobry sklep internetowy

Jaki dobry sklep internetowy? Czym charakteryzuje się zaufany sprzedawca? Przede wszystkim, sprawdzony sprzedawca zawsze chętny będzie do kontaktu z klientem.

Po zakupie w wiarygodnym sklepie internetowym, kupujący może liczyć na opiekę sprzedawcy, który zawsze chętnie odpowie na każdą próbę kontaktu. Przez adres mailowy możemy nawiązać kontakt ze sklepem. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, dobry sprzedający zawsze postara się je wyjaśnić. Procedura realizacji gwarancji jest niezależna od sprzedawcy.

Sklep realizuje zwroty na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. 2002 nr 141 poz. 1176). Rękojmia sklepu na sprzedawane towary trwa przez okres 2 lat. Wówczas sprzedawca ma obowiązek usunąć wszelkie wady, które nie wynikają z właściwości produktu. Wiarygodny sprzedawca zapewnia bezproblemową procedurę w przypadku zepsucia się sprzętu. Obsługa pozostaje w stałym kontakcie z klientem i stara się rozwiązać problem najszybciej jak to możliwe. Możliwa jest wymiana produktu na nowy, pozbawiony wad lub zwrot pieniędzy. Całość wydanej kwoty wraca na konto klienta.

Zaufany sklep posiada na stronie internetowej informacje o opiniach zadowolonych klientów. Certyfikaty będą widoczne w dobrze eksponowanym miejscu. Kontakt ze sklepem odbywa się przez podany na stronie adres e-mail, telefon lub specjalny formularz kontaktowy. Klient otrzyma odpowiedź w ciągu 48 godzin roboczych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z wyborem konkretnej wersji produktu, sklep zapewnia profesjonalną pomoc. Wyśle klientowi wszystkie niezbędne informacje. Przez telefon sprzedawca może opowiedzieć o swojej ofercie i pomóc klientowi w zakupach.

W przypadku umów zawartych na odległość, przysługuje 14-dniowe prawo do odstąpienia od umowy. Kupujący może odesłać zakupione towary na swój koszt i otrzymać zwrot wydanej kwoty. W przypadku towarów posiadających indywidualne właściwości okres 14 dni na odstąpienie od umowy nie obowiązuje. Towary przygotowane na specjalne zamówienie klienta nie podlegają zwrotowi.

Niektóre sklepy mają też możliwość wysyłki towaru do punktu odbioru osobistego. Jeśli umowa o sprzedaży zawierana jest w tym punkcie, to kupującemu nie przysługuje 14-dniowe prawo zwrotu. Najczęściej oferowane są przez sklepy opcje wysyłki za pomocą firmy kurierskiej oraz Paczkomaty. Zawsze przy odbieraniu towaru należy sprawdzić, czy nie posiada on widocznych wad zewnętrznych, ponieważ przydatne jest to przy zwrocie pieniędzy z ubezpieczenia przesyłki.

Podsumowując, warto dokładnie przeczytać regulamin sklepu – przykładowy, rozbudowany regulamin można znaleźć na stronie hurtowni internetowej Luka Trading: http://hurtownialuka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *