Biznes

Mokate zwiększa sprzedaż Lavazzy o 45%

W segmencie kaw ziarnistych premium, sprzedaż Lavazzy bije kolejne rekordy. Według najnowszych danych za okres badawczy styczeń/luty 2012 – Mokate zwiększyło sprzedaż tej kawy zarówno wartościowo jak i ilościowo porównując rok do roku o 45%.

– Ten wynik to zasługa zarówno silnej marki, znajomości rynku i jego potrzeb oraz doskonale działającej sieci dystrybucyjnej. Z naszych atutów potrafimy stworzyć miks, który przekłada się na rynkowy sukces- podkreśla Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate SA. – Zresztą od wielu lat – dodaje

Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza, firma z Ustronia została w styczniu 2011 roku. Już pod koniec roku udział włoskiej marki – dystrybuowanej przez Mokate – w tej kategorii osiągną, blisko 13,5%, co daje wysokie, 2 miejsce w ujęciu wartościowym w kategorii kaw ziarnistych.

– To nie koniec możliwości. Na rynku jest jeszcze sporo miejsca dla Lavazzy, systematycznie chcemy wchodzić w nowe obszary z już znanymi oraz nowymi, innowacyjnymi produktami. Nieustannie analizujemy trendy rynkowe i oczekiwania konsumentów. Definiujemy je i zagospodarowujemy – zapewnia S. Mokrysz

Struktury sił sprzedaży grupy Mokate pokrywają obszar całego kraju, a ich logistycznym wsparciem jest bardzo liczna i nowoczesna flota, oraz doskonała lokalizacja magazynów dystrybucyjnych.

Analitycy szacują, że w 2011 roku wartość rynku kawy w Polsce wyniosła. około 3,15 mld zł, przy sprzedaży blisko 80,5 tysiąca ton Udział kaw premium w sprzedaży kawy według różnych źródeł waha się od 10 do 15%. Rynek kaw premium rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Wysoka sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy znajduje swoje odbicie w popycie na kawę ziarnistą premium. Ale zyskuje też kawa mielona z tej samej półki. Każdy procent udziału ma wartość kilkudziesięciu milionów złotych.

– Chcemy nie tylko dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia rynkowego i preferencji konsumenckich. Wyprzedzamy je, a nawet inicjujemy – zresztą udowodniliśmy to już wielokrotnie. Współpraca z Włochami to jeden z elementów naszej strategii – podsumowuje Teresa Mokrysz, współwłaścicielka grupy Mokate.

Rok 2011 grupa Mokate zakończyła, jako lider rynku kaw ziarnistych, wice lider na rynku czekolad do picia i miksów kawowych. Mokate Cappuccino od 20 lat pozostaje absolutnym liderem w tej kategorii. Podobnie na rynku herbat, gdzie z sięgającymi łącznie 20% udziałami w rynku herbat, jest jednym z jego liderów. Z silną pozycją na rynku herbat popularnych i systematycznie rozbudowywaną pozycją na rynku herbat Premium. Na eksport trafiło ponad 63% sprzedaży ogółem, która przekroczyła w 2011 roku 600 milionów złotych.

Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy, zdolności produkcyjne zakładów w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *