Kalendarze książkowe w firmie
Kalendarze książkowe znane są z pewnością każdemu, co wynika z ich bardzo dużej popularności, jednak nie wszyscy kojarzą je z zamówieniami firmowymi. Z obserwacji rynku reklamy wynika, że polscy przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po kalendarze książkowe z myślą o wypromowaniu swojej firmy, jak i świadczonych przez nią usług. Okazuje się, że te specyficzne produkty mogą być wykorzystywane w różne sposoby, co w każdym przypadku jest niezmiernie opłacalne i przynosi wiele korzyści reklamowo-promocyjnych. Co więc dokładnie jest powodem tak chętnego korzystania z ofert firm zajmujących się produkcją kalendarzy książkowych?
Kalendarze książkowe
Temat kalendarzy stworzonych specjalnie z myślą o firmach, to bardzo rozległy i interesujący wątek, lecz w tym przypadku przyglądniemy się jednemu z bardziej interesujących ich rodzai, jakimi są kalendarze książkowe. Godnym uwagi miejscem, w którym można zaopatrzyć się w kalendarze książkowe jest StudioKalendarzy.pl, która to oferta posłuży nam jako punkt odniesienia i przykład udanej, bogatej kolekcji pod względem wzornictwa i typów powyższych kalendarzy.
Po pobieżnej analizie wskazanej powyżej oferty, łatwo zorientować się, że kalendarze książkowe występują w bardzo wielu wariantach, które różnią się między sobą głównie:
- formatem
- rodzajem bloku
- okładką
Oczywiście w podziale kalendarzy można by iść znacznie dalej i rozważać ich aspekty wykończeniowe, lecz na początek zdecydowanie wystarczy nam zapoznanie się z podstawowymi różnicami związanymi z najistotniejszymi cechami.
Duża różnorodność formatów
Jednym z bardziej istotnych aspektów, które wiążą się z tematem kalendarzy książkowych, jest ich format, czyli rozmiar. Pozornie format kalendarzy może zdawać się mało ważny i bardziej związany z ceną kalendarzy niż praktycznymi aspektami ich użytkowania. Nic bardziej mylnego! To w jaki sposób dobierzemy format naszego kalendarza, determinuje sposób jego wykorzystywania na co dzień.
Największe kalendarze książkowe mają format A4, a z ich rozmiarami łączą się zarówno udogodnienia, jak i swego rodzaju wady. Zdecydowaną zaletą tego formatu jest stosunkowo duża powierzchnia służąca notowaniu istotnych informacji, co może być bardzo cenne dla osób, których codzienna praca związana jest z odbywaniem wielu spotkań oraz planowaniem wielowątkowych rozkładów dnia. Duży rozmiar pociąga jednak za sobą nieporęczność oraz dość znaczącą wagę, co może okazać się uciążliwe w przypadku tych osób, które dużą część dnia przemieszczają się, będąc zmuszonym do ciągłego przenoszenia swoich podręcznych narzędzi pracy z miejsca na miejsce.
Bardzo dobrą alternatywą kalendarzy A4 są kalendarze A5 lub B5, które są idealnym kompromisem między funkcjonalnością, a mobilnością. Korzystając z kalendarzy w którymkolwiek z tych formatów ma się do dyspozycji wystarczająca ilość miejsca do notowania, a jednocześnie kalendarze takie są na tyle małe i stosunkowo lekkie, że nie powinny sprawiać żadnych trudności w ich transporcie.
Najmniejszymi kalendarzami tego typu są kalendarze kieszonkowe, które jak sama nazwa wskazuje, są niewielkimi, podręcznymi terminarzykami, które zmieszczą się niemal do każdej kieszeni, czy przegródki torby.
Typy bloków kalendarzy
Kalendarze książkowe można najczęściej nabyć w wariantach dziennych lub tygodniowych, z różnymi typami designu kalendarium.
Kalendarze z blokami dziennymi charakteryzują się takim układem kalendarium, w którym każdy dzień rozpisany jest na pojedynczej stronie. Bardzo często, poza takimi informacjami jak dzień tygodnia, imieniny, czy też święta, kalendarium w danym układzie posiada podziałkę godzinową, która ułatwia planowanie istotnych wydarzeń.
Kalendarze tygodniowe, to takie, które po otwarciu prezentują kalendarium z rozpiską całego tygodnia. Ten typ kalendarza jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy nie potrzebują zbyt dużej przestrzeni na notatki, a jednocześnie cenią sobie możliwość szybkiego wglądu w plan całego tygodnia.
Bogactwo wzorów opraw
Okładki kalendarzy książkowych wykonuje się z najróżniejszych materiałów, które niejednokrotnie charakteryzują się bardzo duża elegancją.
Najpopularniejszym typem okładek są takie, które wykonane są z wykorzystaniem oklein skóropodobnych. Okleiny takie przepięknie symulują najróżniejsze materiały, takie jak drewno, kamień, włókno, czy też różnego rodzaju skóra. Oprócz bardzo szerokiej palety materiałów, okleiny charakteryzują się bardzo szeroka rozpiętością palety barwnej, co bardzo cieszy potencjalnych nabywców kalendarzy z myślą zastosowania ich w reklamie.
Pod względem wykończenia okładem wykonanych z ekoskóry dzielą się one na jednolite, jak i łączone. Jednolite okładki, to takie, w których produkcji została wykorzystana wyłącznie jedna okleina (w jednym typie i kolorze), natomiast oprawy łączone, to te które powstały z połączenia kilku rodzajów i kolorów oklein.
Oprócz powyższych oklein, dużą popularnością cieszą się również okleiny wykonane z papieru. Ten rodzaj oklein umożliwia zadrukowanie całej jej powierzchni dowolnym motywem graficznym, zaprojektowanym specjalnie dla konkretnej firmy.
Kalendarze książkowe a reklama
Skoro mamy już pewne rozeznanie w typach kalendarzy książkowych, czas na określenie ich wartości w kontekście reklamy, gdyż duże zainteresowanie tym tematem przez firmy ma solidne uzasadnienie.
Firmowe kalendarze książkowe powstają wedle trochę innych wytycznych niż te, które dostępne są dla osób prywatnych w sklepach. Głównym aspektem, który odróżnia ofertę firmową od indywidualnej są okładki, które wykonywane są w sposób bardziej elegancji niż „pstrokaty” jak ma to miejsca w przypadku popularnych kalendarzy marketowych. Okładki często mają tak dobrane materiały orz kolorystykę, aby jak największa liczba firm mogła dostosować je do kolorów oraz stylu związanego z ich marką. Okazuje się bowiem, że bardzo wiele firm decyduje się na zakup kalendarzy, które możliwie najbardziej ujednolicone są z ich wizerunkiem.
Po wybraniu odpowiedniej okładki, bardzo wiele firm decyduje się na umieszczeni na nich firmowego logo, co powoduje, że kalendarze stają się efektownym gadżetem firmowym. Istnieje kilka możliwości umieszczenia logo na okładce, lecz najczęściej wybieraną jest tłoczenie. Poprzez tłoczenie logo uzyskuje się piękne efekty oraz wrażenie, że kalendarze zostały wykonane specjalnie na zamówienie firmy reklamującej się za ich pośrednictwem.
Kolejną często wybieraną przez firmy opcją są wklejki reklamowe. Wklejki to dodatkowe strony bloków kalendarzy, opracowane specjalnie z myślą o danej firmie. Zawierają one przeróżne informacje związane z działalnością firmy, jak i służą zaprezentowaniu produktów oraz usług świadczonych przez daną firmę.
Mając już gotowy kalendarz reklamowy istotnym jest jego odpowiednie zastosowanie, aby reklama mogła być skuteczna. Najczęstszą praktyką jest posłużenie się kalendarzami jako upominkami dla stałych współpracujących z firmą podmiotów, rozdanie ich pracownikom firmy oraz wręczanie kalendarzy jej klientom. Dzięki temu, że zadbano o to żeby kalendarze książkowe były atrakcyjne, stają się one bardzo chętnie używanymi przedmiotami. Wraz z użytkowaniem kalendarzy dochodzi do propagacji reklamy w nich umieszczonej, co przekłada się na polepszenie wizerunku firmy oraz zwrócenie na siebie uwagi szerszego grona odbiorców.
Kalendarze książkowe są gadżetem, który idealnie sprawdza się w przypadku każdego rodzaju firm. Dla każdej branży znajdzie się odpowiedni wzór, który z pewnością spowoduje zwiększenie zainteresowania oferta oraz usługami firmy, która zdecydowała się na ich zakup.