Polecane wiadomościSpołeczeństwoZdrowie i uroda

Jesteśmy piękne 2017

Jesteśmy piękne to hasło przewodnie kampanii społecznej, którą marka Dove kontynuuje rozpoczętą w ubiegłym roku rozmowę z Polkami nt. prawdziwego piękna. To swego rodzaju manifest, który ma zachęcić kobiety do poszukiwania i docenienia własnego piękna, bowiem jak pokazują badania tylko 2 na 10 Polek czują się piękne. Czas to zmienić!

Marka Dove od ponad 60 lat wspiera kobiety w poszukiwaniach prawdziwego piękna. Od 2004 roku konsekwentnie  inicjuje kampanie, które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w jaki kobiety dokonują samooceny oraz definiują swoje piękno w odniesieniu do kanonów urody lansowanych w mediach i popkulturze.

Pierwsza kampania na rzecz prawdziwego piękna miała miejsce w 2004 roku i wywołała prawdziwą burzę dyskusji nt. kobiecego piękna. Dove było bowiem pierwszą marką, która zamiast modelek zdecydowała się wykorzystać w komunikacji prawdziwe kobiety – konsumentki, które zachwycały zarówno pełnymi kształtami, jak i drobną figurą. Były niskie i wysokie – jednym słowem – prawdziwe. Kolejne odsłony kampanii i filmy takie jak „Dove Evolution”, „Dove Real Sketches”, „Dove Camera Shy” czy „Dove – How old are you” za każdym razem podnosiły istotne dla kobiet kwestie związane z postrzeganiem własnego piękna, bez względu na urodę czy wiek.  Bez kompromisów rozprawiały się też z lansowanym w mediach kanonem piękna, który jest nieosiągalny dla większości kobiet.

W tym roku marka Dove idzie o krok dalej, prezentując nowe spojrzenie na świat i sytuację kobiet. Świat, w którym postęp technologiczny sprawił, że przepływ i poziom wymienianych informacji uległ zmianie. Media – telewizja, radio, prasa i internet, z jednej strony dostarczają inspiracji, ale także silnie kształtują nasze wyobrażenia nt. otaczającego świata i kanonów piękna, wskazując co jest społecznie akceptowalne, a co odbiega od ogólnie przyjętej normy. Z kolei media społecznościowe sprawiają, że jesteśmy on-line
24h na dobę i wywierają realny wpływ zarówno na naszą samoocenę, jak i na relacje międzyludzkie.

Dlatego marka Dove zdecydowała się na przeprowadzenie niecodziennego badania – Dove Global Beauty & Confidence Report, w którym wzięło udział ponad 10 tysięcy (10,500 osób) dziewczynek (w wieku 10 – 17 lat) i kobiet (w wieku 18 – 64 lat) z 13 krajów. Jest to pierwsze tak obszerne badanie, które podejmuje zagadnienie nie tylko kobiecego piękna, ale także pewności siebie. Ilustruje również korelacje pomiędzy kobiecym pięknem, samooceną, a postawą kobiet wobec życia.

Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report pokazują, że kobiety, bez względu na wiek i kraj pochodzenia, w coraz mniejszym stopniu postrzegają siebie jako osoby atrakcyjne, co niekorzystnie przekłada się na ich pewność siebie w różnych sytuacjach życiowych. Współczesne kobiety i dziewczęta odczuwają też coraz większą, płynąca z mediów i reklamy, presję dotycząca idealnego wyglądu, której trudno sprostać. Stąd konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.

Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report 

Wyniki badania dotykają różnych obszarów, które mają wpływ na definiowanie przez kobiety kategorii kobiecego piękna i własnej samooceny. Na pierwszy plan wysuwa się rola mediów i reklamy, które wywierają silny wpływ na kształtowanie kanonów piękna.

Aż 7 na 10 kobiet (69%) kobiet i (65%) dziewcząt przyznało, że odczuwa płynącą z mediów
i reklamy rosnącą presję
, by sprostać nierealistycznym kanonom piękna, co jest niezwykle frustrujące.

Jednocześnie 6 na 10 wszystkich kobiet (56%) dostrzega, że przymus stałej obecności w social mediach wymusza bycie perfekcyjną niemal 24h/dobę.

Dlatego, współczesne kobiety mają silną potrzebę zmiany obowiązujących i powszechnie lansowanych kanonów piękna. Aż 7 na 10 kobiet (71%) i dziewcząt (67%) oczekuje od mediów bardziej wiarygodnego prezentowania kobiecego piękna. Piękna, które nie ma jednego poprawnego rozmiaru biustu, kształtu ust czy wagi ciała.

Jak pokazały wyniki badania w świecie zdominowanym przez kult kobiecego ciała, samoocena i wygląd kobiet i dziewcząt mają bezpośredni wpływ na ich styl i jakość życia i podejmowane przez nie decyzje. Tutaj kluczem do sukcesu okazuje się być nie tylko poczucie piękna, ale i pewność siebie.

Tymczasem aż  9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%) przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi. Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich, ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.

Co bardziej zatrważające, aż 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia lub wizyt u lekarza.

Niemniej jednak jak wynika z raportu Dove, kobiety potrafią dostrzegać piękno i chcą się nim cieszyć.

Bez względu na szerokość geograficzną – 8 na 10 kobiet (83%) i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno.

Czy zatem Polki czują się piękne?

Jak pokazują wyniki raportu Dove „Jesteśmy piękne” z 2016 r. – niestety tylko 2 na 10 Polek przyznaje, że czują się piękne. Wynika to z zaniżonej samooceny i przekonania
o własnej nieatrakcyjności. Poczucie „bycia piękną” możliwe jest tylko w sytuacji, w której doceniamy siebie i patrzymy w lustro z akceptacją.

Tymczasem, aż 7 na 10 Polek przyznaje, że brakuje im pewności siebie i nie są zadowolone ze swojej sylwetki. Ponad połowa Polek (60%) ma zastrzeżenia do swojej urody, a aż 3 na 10 kobiet twierdzą, że nie mają czasu, aby wystarczająco o siebie zadbać.

Pielęgnacja – sposób na piękno.

Aż 7 na 10 kobiet i 8 na 10 dziewcząt przyznaje, że dzięki pielęgnacji czują się bardziej pewnymi siebie. Wydaje się zatem, że czas poświęcony na dbanie o siebie – zarówno o umysł, jak i o ciało – to najlepszy sposób, by kobiety i dziewczęta odzyskały poczucie własnej wartości
i wrodzonego piękna.

Nie dziwi zatem fakt, że dla wielu kobiet pielęgnacja jest jednym z kluczowych elementów, który wpływa na poczucie piękna. Zadbane i wypielęgnowane kobiety czują się nie tylko piękniejsze, ale i szczęśliwsze. Dlatego przeważająca liczba Polek (86%) podkreśla, że dba o ciało i włosy w domu przeznaczając na pielęgnację od 15 do 30 minut dziennie. Z kolei ponad połowa Polek (54%) poza zabiegami pielęgnacyjnymi przyznaje, że dba również o zdrowy styl życia i dietę – jest to zdecydowanie bardziej świadoma grupa konsumentek, która zdaje sobie sprawę, że wygląd i kondycja naszej skóry są wypadkową prowadzonego przez nas stylu życia i stosowanej pielęgnacji. Tylko 21% kobiet przyznaje, że w pielęgnacji urody korzysta z pomocy specjalistów. Ten niski współczynnik tylko potwierdza teorię, że w przeważającej większości Polki same starają się zadbać o swój wygląd i samopoczucie, sięgając po ogólnie dostępne na rynku kosmetyki.

Pozostaje zatem pytanie co tak naprawdę w kosmetykach sprawia, że Polki czują się piękne?

Ponad połowa Polek (6 na 10) przyznaje, że zwraca uwagę na dwa czynniki. Z jednej strony kobiety podkreślają, że ważna jest dla nich przyjemność stosowania kosmetyków – ich zmysłowy zapach czy kusząca konsystencja. Z drugiej, równie ważny jest dla nich efekt jaki pozostaje po zastosowaniu kosmetyku, a więc gładka, jędrna skóra, czy błyszczące, puszyste włosy. To pokazuje, że Polki sięgając po kosmetyki oceniają ich działanie wielopłaszczyznowo i są niezwykle wymagające w kwestii domowej pielęgnacji.

 

Dove a potrzeby pielęgnacyjne Polek

Zadbane i wypielęgnowane czujemy się nie tylko piękniejsze, ale i szczęśliwsze. Dove wierzy, że każda kobieta może odkryć swoje naturalne piękno poprzez lepsze poznanie siebie i właściwą pielęgnację. Promienna, gładka, rozświetlona skóra, zdrowo wyglądające i mocne włosy – to nie marzenia, ale cele, które osiągają miliony kobiet na całym świecie wybierając filozofię i kosmetyki Dove.

Podstawowym zabiegiem pielęgnacyjnym jest mycie, które wywiera ogromny wpływ na kondycję naszej skóry. Warto podkreślić, że naskórek pełni bardzo ważną funkcję swoistej bariery ochronnej, która z jednej strony zapobiega wnikaniu substancji drażniących w głąb, z drugiej zapobiega nadmiernej ucieczce wody z naskórka. Dlatego warto sięgać po kosmetyki, które delikatnie oczyszczają skórę, nie powodując podrażnień i uszkodzeń naskórka. Znaczna część Polek chce zapobiegać suchości skóry, dlatego też w pielęgnacji nie powinno zabraknąć balsamów i kremów, które zapewnią odpowiednie nawilżenie i odżywienie skóry, a także będą wpływały na jej jędrność.

Poza troską o kondycję skóry kobiety przykładają również ogromną wagę do wyglądu włosów. Zadbane i zdrowo wyglądające są nie tylko wspaniałą ramą dla twarzy, ale podobnie jak dłonie stają się najlepszą wizytówką każdej kobiety. Niestety w pogoni za trendami i modą to właśnie włosy cierpią najbardziej z powodu codziennych zabiegów stylizacyjnych oraz farbowania. Aby przywrócić im blask i zdrowy wygląd nie wystarczy codzienne mycie. Przesuszone, osłabione i zniszczone włosy wymagają głębokiej regeneracji i kosmetyków o zaawansowanych technologicznie formułach, które odżywią i nawilżą pasma, bez zbędnego obciążania fryzury.

Musimy również pamiętać, że kluczem do sukcesu w pielęgnacji ciała jest dobór kosmetyków odpowiednich do kondycji skóry i włosów oraz regularna, systematyczna pielęgnacja, która dzień po dniu wydobywa naturalne piękno każdej kobiety. Dlatego, kierując się misją marki, sztab ekspertów, pracujący nad formułami kosmetyków Dove, nieustannie tworzy zaawansowane technologicznie kosmetyki, które nie tylko pielęgnują skórę i włosy, ale również rozpieszczają zmysły. Dzięki temu codzienna pielęgnacja zmienia się w niezwykły rytuał, który pozwala kobietom na całym świecie w domowym zaciszu odkrywać, wydobywać i doceniać ich prawdziwe piękno.

 

Jesteśmy piękne! – nowa odsłona kampanii Dove

„Ona ma piękne kształty. Zawsze wygląda fenomenalnie i ma piękny uśmiech. Podoba mi się jej sposób bycia, poruszania. Jest piękną kobietą po prostu…”

Wbrew pozorom to nie charakterystyka top modelki, ale sformułowania po które sięgają Polki opisując urodę swoich przyjaciółek, matek czy córek. Stąd prosty wniosek, że kobiety potrafią dostrzegać i komplementować piękno innych kobiet. Czy potrafią zatem dostrzec swoje prawdziwe piękno?

Z tym niestety Polki mają duży problem. Pytanie – Czy Ty jesteś piękna? – z jednej strony rodzi zdziwienie, z drugiej wprawia w zakłopotanie. I choć kobiety z łatwością zachwycają się urodą innych, okazuje się, że nie potrafią docenić własnego piękna.

Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie marki Dove tylko 2 na 10 Polek, przyznaje, że czują się piękne, podczas gdy polskie kobiety postrzegane są jako jedne z najpiękniejszych na świecie.

Jesteśmy Piękne – to hasło kampanii społecznej Dove, które po raz pierwszy zostało głośno powiedziane w 2016 r. Wtedy to po raz pierwszy marka Dove oddała głos Polkom i zainaugurowała lokalną kampanię podejmującą temat prawdziwego piękna.

W tym roku marka Dove kontynuuje projekt rozmowy Polek o pięknie, kobiecych relacjach, pielęgnacji urody i zachęca kobiety do odkrywania i celebrowania prawdziwego piękna. Piękna, które nosi w sobie każda z kobiet bez wzgledu na wzrost, liczbę kilogramów, kolor włosów czy kształt sylwetki.

Dlatego w filmie „Jesteśmy piękne” wystąpiły Polki pochodzące z różnych stron kraju, reprezentujące różne zawody, style życia, upodobania i typy piękna – matki, córki, przyjaciółki, które zdecydowały się zabrać głos w dyskusji nt. prawdziwego piękna. Ich cecha wspólna? Zostały wybrane w konkursie marki Dove, by pokazać, jakie jesteśmy piękne, gdy łączy nas niepowtarzalna więź – miłości, przyjaźni. Co więcej, same przekonały się jak niezwykłą moc mają słowa „jestem piękna” i z pełnym przekonaniem zachęcają kobiety do docenienia własnego piękna.

Ma piękną szczerbę między jedynkami i to jest takie urocze i naprawdę słodkie i kochane…

Moja siostra jest piękna.”

Jesteśmy Piękne – powiedzmy to głośno…

Kampania Jesteśmy Piękne zaprezentowana zostanie w wielu odsłonach, z wykorzystaniem wysokozasięgowych mediów. 60 sekundowy film promujący kampanię będzie emitowany w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i kinach. Nie zabraknie także działań w internecie – w tym aktywności w blogosferze, a także w social mediach. Kampania zapewni dotarcie do 14,5 mln osób.

 

Wyjątkowe portfolio kosmetyków Dove – kompleksowa pielęgnacja ciała i włosów
 Kremowa kostka myjąca Dove Beauty Cream Bar

  • Zawiera niezwykle delikatne składniki myjące.
  • Dzięki ¼ kremu odpowiednio nawilża skórę już podczas mycia.
  • Wzbogacona o lipidy odbudowujące płaszcz ochronny skóry.
  • Neutralne pH kostki pomaga utrzymać naturalną barierę ochronną skóry.
  • Idealnie usuwa zanieczyszczenia i makijaż.
  • Rekomendowana przez polskich dermatologów.

Opakowanie i rekomendowana cena: 100 g – 3,89 PLN

Kremowe mydło w płynie Dove z pompką

  • Zawiera ¼ kremu nawilżającego, dlatego nie wysusza skóry.
  • Gwarantuje odpowiedni poziom nawilżenia skóry przez cały dzień.
  • Zapewnia uczucie gładkości skóry dłoni.
  • Wyróżnia się oryginalną kompozycją zapachową.
  • Wygodne opakowanie oraz aksamitna piana zapewniają pełen komfort stosowania.

Opakowanie i rekomendowana cena: 250 ml – 9,99 PLN; 500 ml (opakowanie uzupełniające) – 9,99 PLN

 

 

Dove Deeply Nourishing – odżywczy żel pod prysznic

  • Odżywczy żel pod prysznic o delikatnej nucie zapachowej – idealny do pielęgnacji skóry całego ciała.
  • Łagodna formuła żelu do ciała z jeszcze większą ilością składników odżywczych. Zawiera technologię Nutrium MoistureTM, czyli połączenie unikalnej kompozycji składników nawilżających wzbogaconych lipidy identyczne z tymi naturalnie występującymi w skórze, plus ultra delikatne substancje myjące.
  • Zapewnia bardziej miękką i gładką skórę już po pierwszym prysznicu.
  • Dzięki dużej ilości gęstej, odżywczej piany żel dokładnie i szybko oczyszcza skórę.
  • Codzienne stosowanie przywraca naturalne piękno skóry i pomaga zachować je na długi czas.

Opakowanie i rekomendowana cena: 250 ml – 12,99 PLN; 500 ml – 17,99 PLN; 750 ml – 22,99 PLN

 

 Pielęgnująco-odżywcze mleczko do ciała do skóry suchej Dove Essential Nourishment

  • Nawilża oraz odżywia powierzchnię skóry przez 24 godziny.
  • Zawiera unikatowy Deep Care Complex™ ze składnikami odżywiającymi naturalnie występującymi
  • w skórze oraz bogatym olejkiem, by pomagać w stopniowej odbudowie naskórka.
  • Bardzo szybko się wchłania, nie pozostawiając na skórze tłustego filmu.
  • Zapewnia skórze zdrowy wygląd, gładkość i miękkość.

Opakowanie i rekomendowana cena: 250 ml – 14,99 PLN; 400 ml –19,99 PLN

 Intensywnie nawilżający krem Dove do całego ciała

  • Łączy składniki odżywcze oraz aktywne składniki nawilżające, pielęgnujące całe ciało.
  • Intensywnie nawilżający krem do ciała Dove to miękka i nawilżona skóra.
  • Nie pozostawia na skórze tłustej warstwy.

Opakowanie i rekomendowana cena: 75 ml – 6,39 PLN; 150 ml – 9,99 PLN

 Szampon do włosów Dove Intensive Repair

  • Został stworzony z myślą o włosach zniszczonych.
  • Zawiera Micro Moisture Serum, które chroni i wzmacnia włosy od cebulek aż po końce oraz Fibre
  • Actives, które wnikają w głąb włosów odbudowując je od środka.
  • Pomaga w odbudowie włosów, zapobiega ich łamaniu i rozdwajaniu się końcówek.

Opakowanie i rekomendowana cena: 200 ml – 11,49 PLN; 400 ml – 14,99 PLN

 Odżywka do włosów Dove Intensive Repair

  • Została stworzona z myślą o włosach zniszczonych.
  • Odbudowuje włosy, zapobiega ich łamaniu i rozdwajaniu się końcówek.
  • Zaawansowana regenerująca technologia Dove zawiera Fibre Actives, które wnika w głąb włosów, żeby odbudowywać je od środka, oraz Micro Moisture Serum, które odżywia włosy, nawilża i pomaga regenerować ich powierzchnię od cebulek aż po same końce.

Opakowanie i rekomendowana cena: 200 ml – 11,99 PLN

 

 

Odżywka do włosów w sprayu Dove Intensive Repair

  • Pierwsza odżywka, która działa dwuwarstwowo: pierwsza warstwa zawiera Fiber Actives, które wnikają głęboko w strukturę włosów odbudowując je od wewnątrz, druga warstwa, z opatentowanym Micro Moisture Serum, wygładza wszystkie uszkodzenia, sprawiając, że włosy są miękkie i łatwe w rozczesywaniu przez cały dzień.
  • Micro Moisture Serum chroni i wzmacnia włosy od cebulek aż po końce.
  • Nie obciąża i nie skleja włosów.
  • Można jej używać na suche i mokre włosy, zawsze gdy wymagają pielęgnacji.

Opakowanie i rekomendowana cena: 200 ml – 17,99 PLN

 Ekspresowa maseczka do włosów Dove Intensive Repair

  • Zaawansowana regenerująca technologia Dove zawiera Fibre Actives, które wnikają w głąb włosów, żeby odbudowywać je od środka oraz Micro Moisture Serum, które odżywia włosy, nawilża i pomaga regenerować ich powierzchnię od cebulek aż po same końce.

Opakowanie i rekomendowana cena: 200 ml – 17,99 PLN

 Antyperspirant w aerozolu Dove Original

  • Gwarantuje ochronę przed potem przez 48 godzin.
  • Dzięki zawartości ¼ kremu nawilżającego oraz olejku słonecznikowego regeneruje podrażnioną po goleniu skórę pod pachami.
  • Składniki nawilżające pomagają odbudować warstwę lipidową, barierę ochronną naskórka zniszczoną podczas golenia.

Opakowanie i rekomendowana cena: 150 ml – 12,99 PLN; 250 ml – 14,99 PLN

 Antyperspirant w kulce Dove Original

  • Gwarantuje ochronę przed potem aż do 48 godzin, a dzięki zawartości ¼ kremu nawilżającego oraz
  • oleju słonecznikowego regeneruje podrażnioną po goleniu skórę pod pachami.
  • Pielęgnuje skórę, pozostawiając ją gładką i delikatną.

Opakowanie i rekomendowana cena: 50 ml – 12,99 PLN

 Antyperspirant w sztyfcie Dove Original

  • Gwarantuje ochronę przed potem aż do 48 godzin.
  • Dzięki zawartości ¼ kremu nawilżającego oraz oleju słonecznikowego, regeneruje podrażnioną po goleniu skórę pod pachami.
  • Pielęgnuje skórę, pozostawiając ją gładką i delikatną.

Opakowanie i rekomendowana cena: 40 ml – 12,99 PLN

 

O marce Dove

Kosmetyki Dove są produkowane i dystrybuowane przez międzynarodową firmę Unilever. Dove to kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów stosowane przez kobiety na całym świecie. Pierwszym, historycznym kosmetykiem Dove jest kostka myjąca, która ma już ponad pięćdziesiąt lat.

W Stanach Zjednoczonych kostka myjąca Dove jest obecna na rynku od 1957 roku. Dove jest marką zbudowaną na prostej i ponadczasowej zasadzie: tworzenia kosmetyków, które doskonale pielęgnują, podwyższają standardy jakości każdej kategorii, w której się pojawiają, oraz zawierają innowacyjne, opatentowane technologie, które dogłębnie pielęgnują ciało oraz włosy. Misją marki Dove jest sprawiać, aby kobiety czuły się piękne każdego dnia. Marka Dove pokazuje w reklamach prawdziwe kobiety, nie modelki.

 

PR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *