Seat Leon X-Perience – wierny towarzysz wakacyjnych wypraw
Uterenowione kombi to idealny samochód dla osób, które lubią bliższe i dalsze wycieczki.
Takie auto oferuje przestrzeń, wszechstronność i wielozadaniowość nadwozia typu kombi. Doskonale radzi sobie na drogach gorszej jakości, a także na śliskiej lub mokrej nawierzchni.
Uterenowione kombi to alternatywa dla popularnych SUV. Dziś w ofercie takie auta ma już kilku producentów. Przepis jest prosty – standardowe, bogato wyposażone kombi uzbraja się w mocny silnik, napęd na cztery koła i systemy wspomagające jazdę w terenie. Stosuje się mocniejsze zawieszenie i większy prześwit. Do tego dochodzą osłony silnika i wrażliwych elementów, jak również stylistyczne dodatki, takie jak szerokie nakładki na nadkola, zmodernizowane zderzaki i listwy. I w ten oto sposób powstaje najlepszy towarzysz dla rodziny na wakacje. Przestronny, z dużym bagażnikiem, świetnie wyposażony, radzący sobie na trasie i na szutrowej lub zaśnieżonej drodze.
SEAT Leon X-Perience – uterenowione kombi z Hiszpanii
Wyższy prześwit, masywne nakładki na koła z czarnego tworzywa oraz osłony dolnej części silnika sprawiają, że Seat Leon X-Perience ma jeszcze zgrabniejszą sylwetkę niż jego standardowa wersja ST. Do tego eleganckie 17-calowe felgi, aluminiowe nakładki progowe, czarne relingi i piękne, sportowe fotele, obszyte skórą ekologiczną, aby dopełnić efekt.
Napęd na cztery koła 4Drive zdecydowanie zwiększa dzielność auta w czasie jazdy po gorszych drogach, a także podczas jazdy po mieście w czasie zimy. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS pozwala ruszyć na śliskim podłożu, pokrytym lodem, śniegiem lub błotem.
Kiedy jedno z kół znajdzie się na śliskim podłożu, wychodzi na jaw podstawowa wada każdego dyferencjału – moment obrotowy silnika jest przekazywany na koło, które się kręci, nie mogąc złapać przyczepności. Dochodzi do „buksowania” i nie ma szans na ruszenie z miejsca. Ale w aucie z XDS nie ma takich problemów. Układ przyhamowuje bowiem to koło, które wpadło w poślizg, co pozwala skierować moment obrotowy na drugie koło i ruszyć. XDS montowany jest na obu osiach w samochodach z układem 4 Drive.
Mocne mechaniczne serce
SEAT zadbał o mocne źródła napędu. W wersjach z napędem 4 Drive można wykorzystać benzynowy, turbodoładowany silnik 1.4 TSI o mocy 180 KM. Rozpędza on auto do setki w zaledwie 7,2 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi 6,5 l/100 km. Dwulitrowe , wysokoprężne jednostki TDI dostępne są w dwóch wariantach mocy – 150 i 184 KM (średnie spalanie w słabszym silniku – 4,8, w mocniejszym 5,4 l/100 km). Wszystkie silniki można zestroić z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG. Niesamowita szybkość zmiany biegów urzeka, a jazda jest niesamowicie płynna, przyjemna i oszczędna, bo układ dobiera biegi idealnie.
Dodatki, które umilą podróż
Standardowe wyposażenie auta obejmuje siedem poduszek powietrznych, szereg systemów wsparcia kierowcy a także nowoczesny Media System Colour z pięciocalowym ekranem dotykowym, złączami USB, SD i AUX, ośmioma głośnikami wysokiej klasy i Bluetooth, umożliwiającym łączenie smartfona z systemem multimedialnym. Nic tak nie umila podróży jak audio wysokiej jakości, dwustrefowa klimatyzacja i opcjonalny, elektrycznie otwierany dach panoramiczny, zapewniający niesamowity widok dla pasażerów. Auto posiada na wyposażeniu także system, potrafiący wykryć zmęczenie kierowcy.
SEAT Leon X-Perience zapewnia niesamowite doświadczenia dla każdego kierowcy, który lubi podróżować i zwiedzać.