Lepszy telefon na kartę czy w abonamencie?
Dyskusja na temat tego, czy telefon powinniśmy kupić na kartę czy w abonamencie, może przypominać dyskusję na temat wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy. Gdy jednak nie wiesz, na co się zdecydować, warto poznać wszystkie argumenty za i przeciw, by znaleźć dla siebie najbardziej atrakcyjną ofertę.
Większość z nas jest w posiadaniu telefonu komórkowego. Dzięki niemu możemy nie tylko telefonować i wysyłać SMS-y, ale dzisiaj także korzystać z internetu, słuchać muzyki, używać aplikacji czy robić zdjęcia i nagrywać filmy. Aby korzystać z telefonu w pełni, potrzebujemy również karty SIM, którą otrzymujemy albo przy zawarciu umowy abonamentowej z operatorem, albo też przy zakupie karty pre-paid. Każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy, które warto poznać przed podjęciem swojej decyzji.
Telefon na kartę
To najczęściej wybierana opcja przez młodszych użytkowników. Działa na zasadzie – ile doładujesz, tyle wykorzystasz. Nie ma wtedy potrzeby płacenia regularnego abonamentu, co powoduje, że zasobami swojego konta możemy zarządzać zgodnie ze swoimi potrzebami. Żeby korzystać z karty, musimy ją doładowywać, na przykład możemy zrobić to w sklepach lub przez internet, na przykład za pośrednictwem operatorów takich jak Blue Media (bluemedia.pl).
Telefon na kartę ma też swoje minusy – przede wszystkim w cenie karty nie dostajemy telefonu, poza tym zwykle ceny usług są wtedy droższe niż przy abonamencie. Oczywiście, gdy pieniądze na karcie się skończą, nie będziemy mogli korzystać z telefonu.
Telefon na abonament
Gdy możesz pozwolić sobie na comiesięczne wydatki związane z abonamentem, w takim przypadku to opcja, która też będzie mogła spełnić twoje oczekiwania. W cenie abonamentu możemy otrzymać telefon oraz szeroką gamę dodatkowych usług – darmowe minuty, SMS-y, dane do wykorzystania w sieci. Oczywiście, gdy nie będziemy płacili abonamentu, narażamy się na problemy związane z windykacją.
Więcej informacji o obsłudze doładowań telefonów można znaleźć na stronie Blue Media pod adresem: bluemedia.pl.