Uwodzenie online w XXI wieku
XXI wiek stwarza niesamowite wręcz możliwości komunikacyjne i pozwala odnieść sukces w relacjach interpersonalnych paradoksalnie bez wychodzenia z domu. Wszystko dlatego, że nowe pokolenia ludzi na całym świecie całkowicie poważnie traktują osoby, z którymi nie miały kontaktu w rzeczywistości, a wyłącznie za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji. To zaufanie do tego, że po drugiej stronie jest równie prawdziwy człowiek jak ja sam – sprawia, że jesteśmy gotowi całkowicie zawierzyć w rzeczywiste i oparte na prawdziwe podstawy takiego wzajemnego komunikowania się.
Oczywiście dzisiaj nie jest już tak łatwo udawać w sieci kogoś, kim się nie jest na dłuższą metę, ponieważ komunikatory i portale internetowe mocno rozwinęły się od sukcesu czatów. Gdy to czaty były najpopularniejszą formą komunikowania się i niewiele osób udostępniało obraz z kamery a na danym czacie znajdowało się nawet kilkaset osób jednocześnie – o jakimkolwiek stuprocentowym przekonaniu, że rozmawia się z daną osobą, nie było mowy. Dzisiaj większość osób jednak publikuje swój wizerunek i chociaż na krótką metę można posługiwać się czyimś zdjęciem, to jednak w portalach społecznościowym z duża liczbą prawdziwych znajomych, było by to praktycznie niemożliwe do przeprowadzenia.
Nowe propozycje dla Internautów
Nie oznacza to jednak wcale, że możliwości flirtowania czy uwodzenia online zmniejszyły się od chwili naturalnej śmierci chatów. Wręcz przeciwnie – programiści oraz twórcy nowych stron internetowych, także typowo towarzyskich, rok rocznie wymyślają nowe narzędzia komunikacyjne i adresy www trafiające idealnie w potrzeby osób, które szukają w sieci kogoś do dłuższego związku albo krótkiej fizycznej relacji. Internet daje w XXI wieku nieograniczone możliwości w uwodzeniu innych ludzi, a do najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych obecnie narzędzi z pewnością zaliczyć trzeba:
- Portale społecznościowe, w których nie trzeba manipulować ani nic udawać, ale można bardzo skutecznie dbać o swój wizerunek i stosować określone chwyty socjotechniczne lub marketingowe mające na celu podnieść atrakcyjność nas samych. Do takich trików zaliczyć trzeba dużą liczbę znajomych, także osób o znanym nazwisku, zdjęcia w doborowym towarzystwie i luksusowych lokalizacjach, pozytywnie kojarzące się wpisy i personalne zwracanie się do uwodzonych osób za pośrednictwem komunikatora.
- Aplikacje towarzyskie, parujące przeważnie osoby znajdujące się w pobliskich lokalizacjach albo o podobnych zainteresowaniach. W zależności od targetu odbiorców, niektóre nastawione są raczej na tworzenie długotrwałych związków, podczas gdy inne mają na celu znalezienie partnera do seksu albo zwykłej zabawy. Opierają się często na mechanizmie wyświetlania zdjęcia danej osoby i dają użytkownikowi możliwość wybrania opcji zainteresowania lub braku chęci na kontakt i gdy druga strona również wyrazi zainteresowanie – połączyć dwoje użytkowników.
Wybór odpowiedniego narzędzia zależeć powinien więc zarówno od swoich własnych celów towarzyskich jak i zdolności komunikacji online, która w XXI wieku odbywa się w bardzo charakterystyczny sposób.