Nowoczesne biurowce miejskie
W ciągu ostatnich kilku lat w Polsce masowo zaczęto budować centra biznesowo-konferencyjne. Moda ta dotarła do nas z Zachodu, gdzie przedsiębiorcy masowo korzystają z tego typu rozwiązań. Centra biznesowe oferują bowiem szereg bardzo praktycznych usług, dzięki którym można sporo zaoszczędzić i jednocześnie zyskać prestiż i poważanie na rynku.
Przede wszystkim, w takich centrach biznesu istnieje możliwość wynajmu przestrzeni biurowej. Można zdecydować się na wynajęcie jednego biurka do pracy lub całego pomieszczenia, albo szeregu pomieszczeń. Można więc pracować w przestrzeni otwartej z wieloma innymi obcymi osobami, lub prowadzić samodzielne biuro, według własnych preferencji.
Każda firma otrzymuje oczywiście dostęp do Internetu oraz numer telefonu stacjonarnego lub wiele takich numerów. Można też wynająć sprzęt komputerowy i biurowy i nie trzeba go wówczas kupować. Wszystko zależy oczywiście od branży i rodzaju działalności. Niektórzy wybierają biura urządzone już, które są nowoczesne i bardzo eleganckie. Inni wolą biura puste, które następnie samodzielnie remontują i urządzają zgodnie z wizerunkiem firmy. Nie ma najmniejszego problemu w tym, aby pomieszczenie dostosować do swoich potrzeb. Dodatkowo, można zawsze cieszyć się szyldem firmy przed wejściem do nowoczesnego biurowca.
Każdy pracownik posiada miejsce parkingowe, a klienci firmy również mogą korzystać z bezpłatnego parkingu podziemnego lub przed budynkiem. Wszystkie pomieszczenia są klimatyzowane, a budynek sam dostosowuje temperaturę i wilgotność powietrza do potrzeb użytkowników. Oczywiście, w budynku znajdują się windy oraz wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Jest to całkowite minimum. Koszty Internetu i innych mediów dzielone są na wszystkich użytkowników, dlatego też znacznie spada całościowy koszt wynajmu przestrzeni biurowych w takim budynku.
Poza tym, można również za niewielką opłatą wynająć sale konferencyjne i sale szkoleniowe, które znajdują się w budynku. Jest to przydatne, kiedy prowadzi się video konferencje z kontrahentami, lub zaprasza się ważnych klientów na rozmowę. Warto zaimponować im nowoczesną salą. W budynku znajdują się również punkty gastronomiczne, co jest znacznym ułatwieniem dla wszystkich pracowników.
Z początku z usług takich budynków korzystały raczej duże firmy, które potrzebowały kilkudziesięciu miejsc do obsługi telefonicznej klienta. Często wszyscy pracownicy pracowali w jednym dużym pomieszczeniu. Obecnie, coraz więcej również mniejszych firm decyduje się na to, aby wynająć przestrzeń biurową dla siebie i dla swoich pracowników. Powoduje to znaczne obniżenie kosztów funkcjonowania biura, a jednocześnie podnosi znacznie prestiż firmy i to, jak jest ona postrzegana przez innych.
Bardzo modne jest również wirtualne prowadzenie biura pod danym adresem. Z takiej usługo korzystają raczej niewielkie firmy jednoosobowe, które nie potrzebują prowadzenia biura przez cały tydzień, ale zależy im na tym, aby pod wskazany adres docierała korespondencja oraz, aby ktoś odbierał wszystkie połączenia przychodzące i kierował je dopiero wówczas na telefon firmy. Jest to znacznym udogodnieniem.
Centrum Biznesu
Artykuł został przygotowany przez Centrum Biznesowe Ogrodowa 58– usługi na najwyższym poziomie