Urządzanie biura zgodnie z zasadami feng shui
Wybór odpowiedniego biura łączy się nie tylko z poszerzaniem horyzontów, ale również ze stwarzaniem przyjaznego i zdrowego miejsca pracy. Trzeba mieć na uwadze kilka istotnych kwestii, aby w biurze każdy odczuwał pozytywną energię.
Feng shui jest praktyką znaną już od starożytności, która głównie polega na takim planowaniu przestrzeni, aby było zgodne z zasadami natury. Warto wykorzystać niektóre z tych zasad w miejscach, w których spędzamy wiele czasu – między innymi w domu lub biurze. Stworzymy miejsce, w którym nie tylko my będziemy czuć się dobrze, ale również nasi współpracownicy i potencjalni klienci.
Jak się za to zabrać? Najpierw należy znaleźć idealny lokal handlowy. Leszno, oraz inne miasta, oferują przestrzenne miejsca biurowe, których potencjał bez trudu można wykorzystać. Gdy już wynajmiemy biuro, warto skonsultować się ze specjalistą feng shui, który pomoże nam rozplanować pomieszczenie tak, aby wykorzystać jego energię w pozytywny sposób. Będzie to wpływało odżywczo na naszą pracę, oraz będzie pomocne w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów. Osobę specjalizującą się w praktykach feng shui bez problemu znajdziemy w każdym większym mieście. Jeśli chcemy samodzielnie dokształcić się w tej dyscyplinie, można udać się do księgarni i poszukać propozycji książkowych, których lektura przybliży nam sposoby urządzania wnętrz zgodne z zasadami feng shui.
Urządzanie biura warto rozpocząć od rozplanowania najważniejszych, centalnych miejsc. Jeśli Twoim stoiskiem pracy jest biurko, postaraj się ustawić je tak, aby stało w dobrze widocznym miejscu, aby mieć widok na całe biuro – szczególnie na osoby do niego wchodzące. Jednocześnie odradza się umiejscowienia biurka na przeciwko drzwi, gdyż powoduje to pracę w miejscu, z którego wypływa energia twórcza. Nie jest dobrym rozwiązaniem również praca na przeciw ściany – spowoduje to blokadę energii wzbogacającej proces tworzenia. Zaleca się mieć wokół siebie przestrzeni – szczególnie osobom, które pracują na stanowiskach kierowniczych oraz menadżerskich.
Również rozmieszczenie sprzętu w lokalu handlowym ma ogromne znaczenie. Narzędzia biurowe, takie jak telefon, drukarka lub kserokopiarka powinny znajdować się po stronie zachodniej, północnej bądź północno-zachodniej. Jednak nie można ich zbytnio oddalać od stanowiska pracy, by zbytnio nie rozpraszać siebie oraz innych współpracowników. Szczególnie powinno unikać się nieporządku w miejscu pracy, na biurko – niepotrzebne elementy, takie jak sterty niepotrzebnych papierów, będą stale dekoncertrować pracownika, wywoływać niepokój oraz stres – które negatywnie wpływają na zdrowie. Dbanie o porządek i harmonię zwiększy wydajność pracy, pozytywnie wpłynie na relacje z współpracownikami i poprawi nasze samopoczucie. A jest niezwykle istotne to, aby dobrze czuć się w miejscu pracy.
Warto obdarzyć zaufaniem profesjonalistów w dziedzinie feng shui, aby stworzyć zdrowe i przyjazne miejsce dla siebie i innych pracowników. Zwiększy to nie tylko efektywność pracy, ale zadba o nasze zdrowie.