Football i seks, czyli EURO 2012
Niedługo przed nami wielkie sportowe emocje. Na stadionach w Polsce i Ukrainie zagra 16 najlepszych europejskich drużyn piłkarskich, wśród których można wymienić m.in. Hiszpanów, Czechów i oczywiście Polaków. Mistrza Europy poznamy dopiero na początku lipca. Natomiast dzięki badaniu Durex Global Sex Wellbeing Survey 2012, już teraz możemy dowiedzieć się, który z krajów biorących udział w rozgrywkach sportowych wysuwa się na prowadzenie, jeśli chodzi o jakość życia seksualnego.
Zadowolenie z seksu
W badaniu Global Sex Wellbeing Survey 2012 przeprowadzonym przez markę Durex wzięło udział ponad 29 tys. osób z 36 krajów. Skupmy się jednak na uczestnikach EURO 2012. Jak wynika z raportu, aż 74% Polaków jest zadowolonych ze swojego życia seksualnego! Podobnie deklarują w badaniu Hiszpanie – obecni mistrzowie świata i Europy w piłce nożnej. W Czechach – u naszego grupowego rywala – zadowolonych z życia seksualnego jest nieco mniej osób, bo tylko 69%. Największą satysfakcję z intymnej sfery życia deklarują natomiast Grecy (78%), z którymi polska drużyna zmierzy się na boisku już 8 czerwca podczas meczu otwarcia EURO 2012. Najmniej radości z seksu czerpią natomiast Irlandczycy, jedynie 66% z nich deklaruje zadowolenie z intymnego pożycia.
Bez skrępowania o seksie
Jeśli ktoś chce otwarcie i bez skrępowania rozmawiać o seksie, powinien udać się na Półwysep Iberyjski lub do naszych południowych sąsiadów. Jak pokazują wyniki badania, najbardziej otwartym na swobodne rozmowy o seksie społeczeństwem są Hiszpanie i Czesi – w tych krajach aż 86% respondentów przyznało się do tego, że nie ma problemu, aby wprost i bez niepotrzebnego wstydu rozmawiać o seksie oraz swoich potrzebach. W Polsce swobodne werbalizowanie myśli, uczuć i potrzeb w zakresie swojej seksualności zadeklarowało 72% ankietowanych, podobnie u naszych zachodnich sąsiadów – Niemcy poziom owej swobody określili na 73%. Więcej i bardziej otwarcie od Polaków o seksie rozmawiają natomiast ich pozostali dwaj grupowi rywale – Rosjanie (77%) i Grecy (76%).
Żeby nie wiało nudą…
Badanie przeprowadzone przez markę Durex pokazuje również, że mieszkańcy Europy, w celu urozmaicenia i poprawy jakości swojego życia seksualnego, stosują bardzo różne metody. Jedni bardziej, inni nieco mniej finezyjne. Numerem jeden nadal jest rozmowa z partnerem – robi to aż 43% wszystkich ankietowanych Europejczyków. To bardzo dobrze, wszak jedynie dzięki bezwstydnemu miłosnemu dialogowi, kochankowie mogą osiągnąć pełną harmonię za zamkniętymi drzwiami sypialni. Wśród krajów uczestniczących w turnieju, najczęściej rozmawiają Portugalczycy (52%), a najrzadziej Holendrzy (30%). W Polsce taki sposób pracy nad poprawą swojego życia seksualnego zadeklarowało 41% badanych. Na drugim miejscu pod względem popularności w rankingu metod na urozmaicanie intymnych doznań są lubrykanty. Do ich używania przyznało się najwięcej Hiszpanów i Czechów (39%), następni w kolejności byli Irlandczycy (37%) oraz Grecy (36%).
EURO(anty)koncepcja
Zapewne nie jest dla nikogo zaskoczeniem fakt, że prezerwatywa nadal góruje na liście najbardziej popularnych środków antykoncepcyjnych. Do jej stosowania przyznało się m.in. 49% badanych Polaków oraz podobny odsetek Rosjan (50%). Natomiast w Czechach używa jej jedynie 22% respondentów, a w Chorwacji 30%.
Warto tutaj wspomnieć, że marka Durex posiada w swojej ofercie 4 linie prezerwatyw, tzw. Cztery Linie Przyjemności, czyli dla każdego coś miłego. Pierwsza Pewność i Zaufanie, to linia podstawowa, dedykowana wszystkim tym, dla których bezpieczeństwo jest najważniejsze. Prążki, wypustki, owocowe smaki i zapachy, substancje uwalniające dreszczyk emocji oraz potęgujące doznania – to wszystko znaleźć można w linii Zabawa i Przygoda. W linii Blisko i Czule prezerwatywy są tak cienkie, że pozwalają o sobie całkowicie zapomnieć i poczuć się tak, jakby ich wcale nie było. Linia Więcej i Dłużej pozwala natomiast partnerom czerpać przyjemność z seksu dłużej niż kiedykolwiek, dzięki zastosowaniu bezokainy – specjalnego środka opóźniającego erekcję.
Wiedzą jak mieć szczęśliwe i bogate życie seksualne
Pod stwierdzeniem „wiem jak mieć szczęśliwe i pełne życie seksualne” najwięcej pozytywnych odpowiedzi udzielili Hiszpanie (84%) i Portugalczycy (83%). Za nimi znaleźli się Grecy (75%) i Niemcy (74%). W Polsce potwierdziło to 69% respondentów. Najmniej pozytywnych odpowiedzi udzielili natomiast Francuzi i Rosjanie – po 64%. Cóż, nie pozostaje nam nic innego, jak nadrobić zaległości i wziąć przykład z naszych sąsiadów z Półwyspu Iberyjskiego, zarówno w sypialni, jak i na boisku.
Durex
Durex to marka, która na temat dobrego seksu wie więcej niż ktokolwiek inny. Istnieje od przeszło 80 lat i jest największą i najbardziej rozpoznawalną marką prezerwatyw oraz różnorodnych produktów do zabaw intymnych na świecie. Nazwa Durex jest kombinacją angielskich słów „Durability, Reliability, and Excellence” (trwałość, niezawodność, doskonałość). Te cechy doskonale odzwierciedlają misję marki i jej produktów. Aby zaspokoić rosnące i zmieniające się potrzeby konsumentów, Durex prowadzi ciągłe badania, dzięki którym wprowadza na rynek nowe rodzaje produktów wzbogacających życie seksualne. Obecnie w portfolio oprócz szerokiej gamy prezerwatyw (przeszło 20 rodzajów) znajdują się również żele intymne oraz nakładki wibracyjne. Wszystkie produkty oznaczone są symbolem jakości Durex, co oznacza, że wszystkie prezerwatywy tej firmy spełniają lub przekraczają wymagania międzynarodowych norm dla prezerwatyw ISO 4074: 2002. Dodatkowo marka jest liderem innowacji w swoim segmencie – np. jako pierwsza wyprodukowała prezerwatywę o anatomicznym kształcie i stworzyła środek maskujący nieprzyjemny zapach lateksu. Marka Durex jest własnością koncernu Reckitt Benckiser, zajmującego się produkcją dóbr konsumenckich.
Źródło: PR