InnePolecamyPolecane wiadomościRozrywkaSpołeczeństwo

Walentynkowe zwyczaje Polaków – w jaki sposób świętujemy Dzień Zakochanych?

Już 14 lutego miliony ludzi na całym świecie wyśle do siebie wyznanie miłosne. Według statystyk w Stanach Zjednoczonych 53% kobiet zakończyłoby związek, gdyby partner zapomniał o nich w Walentynki. Czy Polacy przywiązują równie wielką wagę do Dnia Zakochanych? W Polsce Walentynki zyskały popularność dopiero w latach 90. XX wieku. Badanie przeprowadzone przez CBOS pokazuje, że procent Polaków deklarujących zamiar uczczenia Dnia św. Walentego konsekwentnie wzrasta. W 1997 roku zaledwie 1/3 ankietowanych chciała obdarować z tej okazji bliską osobę, a w 2013 roku już 59% badanych wyrażało chęć obchodzenia święta miłości.

Kto najczęściej wyznaje uczucia w tym dniu?

Pomysł docenienia bliskiej osoby 14 lutego podoba się aż 74% dorosłych Polaków, a zdecydowani przeciwnicy święta stanowią zaledwie 8% populacji. Opinia dotycząca Walentynek jest w dużym stopniu zależna od wieku ankietowanych. Najwięcej respondentów wyrażających się pozytywnie o Dniu św. Walentego miało poniżej 45. roku życia. Podobnie sytuacja ma się w USA, gdzie zdecydowanie dominują grupy wiekowe do 45. roku życia – co ciekawe, święto okazuje się najpopularniejsze wśród 35-44–latków.

Ile wydajemy z okazji Dnia Zakochanych?

Z badania przeprowadzonego przez IPSOS w 2015 roku wynika, że 56% Polaków chce wydać w Walentynki maksymalnie 100 zł. 1/3 ankietowanych przeznaczyłaby na ten cel między 100 a 300 zł, a około 11% wydałoby ponad 300 zł. Nieco inaczej sytuacja ma się w Stanach Zjednoczonych, gdzie wydatki z okazji 14 lutego stale rosną, a w zeszłym roku sięgnęły niemal 19 miliardów dolarów. Przeciętny Amerykanin wydaje w tym dniu średnio 142 dolary – przy czym jest to około 190 dolarów w przypadku panów i 96 w przypadku pań.

Nowoczesne Walentynki – jak wysyłamy życzenia?

Coraz bardziej istotną rolę 14 lutego odgrywają nowe technologie. W USA w zeszłym roku aż 31% mężczyzn i 22% kobiet kupowało prezent dla drugiej połówki, używając smartfonów. Ludzie coraz chętniej dzielą się informacjami na temat swojego statusu w mediach społecznościowych. W 2015 roku podczas Walentynek na Facebooku swoje zaręczyny upubliczniło aż 110 000 par. W przeciągu tygodnia między 14 a 20 lutego na Facebooku „zaręczyło się“ 580 000 par.

Najbardziej klasyczną formą uczczenia Walentynek pozostaje wysłanie kartki – w USA przesyła je ponad połowa obchodzących święto. Nie bez znaczenia pozostają również komunikatory w formie aplikacji mobilnych takich jak WhatsApp czy Snapchat. W dalszym ciągu jednym z najpopularniejszych sposobów okazywania sobie uczuć są SMS-y, które w tym dniu wysyłają setki milionów osób:

Mimo dużej konkurencji w postaci komunikatorów internetowych, SMS-y to wciąż sprawdzona i skuteczna metoda porozumiewania się – przede wszystkim nie wymaga połączenia z Internetem. Jak pokazują nasze statystyki, szybkość odczytania wiadomości tekstowej najczęściej wynosi poniżej minuty i niemal 100% SMS-ów jest odczytywanych przez odbiorców – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki SMS.

W związku ze zbliżającym się Dniem Zakochanych przygotowano darmowe narzędzie umożliwiające zaplanowanie i wysłanie SMS-a z walentynką. Wiadomość tekstowa zostanie automatycznie dostarczona przez platformę do masowej wysyłki 14 lutego. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla nieśmiałych (ponieważ nadawca może być anonimowy), jak i zapominalskich (bo wysyłkę można zlecić już teraz). Oprócz klasycznej formy tekstowej narzędzie pozwala na uatrakcyjnienie treści i załączenie do SMS-a zdjęcia lub filmu. Darmowa wysyłka możliwa jest na stronie internetowej: https://walentynki.smsapi.pl/

Najważniejsze to wspólnie spędzać czas

Walentynki w Polsce z roku na rok mają się coraz lepiej – zarówno pod względem ilości osób obchodzących święto, jak i rodzaju dobieranych podarunków czy form przesyłania życzeń. Mimo że o niecodziennym prezencie typu lot balonem marzy około 14% respondentów, to jednak ¾ zainteresowanych odpowiadało, że najważniejsze jest wspólne spędzanie czasu i świętowanie z partnerem.

SMSAPI (www.smsapi.pl)

SMSAPI to nowoczesna platforma ułatwiająca komunikację firm z klientami za pośrednictwem wiadomości SMS, MMS i VMS. W prosty i przystępny sposób – przez stronę WWW oraz urządzenia mobilne – każdy przedsiębiorca może wysyłać wiadomości informujące o statusach realizacji zlecenia, wydarzeniach, promocjach czy konkursach, zarządzać kampaniami oraz prowadzić dialog z klientami. SMSAPI działa w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa). Tylko w 2014 roku użytkownicy SMSAPI wysłali do swoich klientów ponad 280 milionów SMS-ów. SMSAPI należy do polskiej firmy ComVision, działającej na rynku IT od 2004 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *