BiznesHobbyInneŚwiat technologii

Tkanina z Polski doceniona przez designerów z WGSN

Jak co roku międzynarodowe gremium do spraw trendów, związane z największymi na świecie targami tekstyliów domowych i kontraktowych Heimtextil, intensywnie pracowało nad wskazaniem najważniejszych kierunków dla branży. Wśród najbardziej inspirujących propozycji włókienniczych na nadchodzący rok znalazł się MORIC, tkanina z najnowszej oferty marki LECH modern fabrics. Wyróżniona kolekcja zagościła w nowym katalogu trendów. Będzie także szeroko prezentowana podczas targów.

Targi we Frankfurcie powołały do życia Heimtextil w 1991 roku. Od tego czasu targi te są barometrem trendów i punktem odniesienia dla branży tekstyliów. Tkaniny wskazane w tym roku przez amerykańską grupę trendsetterów WGSN (Worth Global Style Network), wyróżniają się zarówno pod względem wzornictwa, jak i innowacyjności.

Tematem przewodnim trendów, prezentowanych w ramach projektu „Theme Park”, które zobaczymy na nadchodzących targach, jest hasło „Well-Being 4.0.”. Co się pod nim kryje? Otóż w centrum zainteresowań zespołów kreatywnych i designerów powinien znaleźć się człowiek i jego zmysły. Tekstylia muszą współtworzyć strefę komfortu. Projekty mają sprawiać, że przebywający we wnętrzach będą cieszyć się wygodnym życiem. Wyraźne odwołanie się do dobrego samopoczucia, związane z głębokim pragnieniem domu, który daje nam spokój i harmonię, jest dziś silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W epoce bezprecedensowej wymiany informacji ludzie znajdują wytchnienie w domu, ponieważ ich meble, tkaniny i wyroby konstrukcyjne koją wszystkie zmysły. Ponadto należy znaleźć sposób na połączenie tego, co naturalne, z tym, co sztuczne. Człon „4.0” został zapożyczony z nazwy „Industrie 4.0” i kryje inteligentne, cyfrowe oraz spersonalizowane rozwiązania. W praktyce oznacza to, że w parze z najnowocześniejszą technologią muszą iść naturalne materiały i wyroby rękodzielnicze.

Zarówno nowy katalog trendów, który został zaprezentowany podczas konferencji przed targami, jak i platforma „Theme Park”, stanowią przegląd pionierskich projektów. Najnowsze trendy oraz przykładowe projekty pojawiły się już na stronie www.heimtextil-theme-park.com.

Jedną z tkanin, która według światowej sławy trendwatcherów doskonale wpisuje się w te tendencje jest MORIC, stworzony i wprowadzony przez markę LECH modern fabrics. Co sprawiło, że tkanina ta zdobyła uznanie? – Od kilku sezonów staramy się wprowadzać do oferty tkaniny, które są przygotowywane na nasze zamówienie. Tak też było z kolekcją MORIC. Proces jej wdrożenia trwał blisko rok. Właśnie tyle czasu potrzebowaliśmy, by dopracować wizerunkowo i kolorystycznie tę tkaninę. Jednak było warto. Nasze starania zostały po raz kolejny docenione – mówi Edyta Świątek, dyrektor handlowy marki LECH modern fabrics. Tkanina jest miękka, ale jednocześnie niezwykle wytrzymała. Ponadto na uwagę zasługuje jej ciekawa, lekko porowata struktura oraz intrygujące kolory. „MORIC” szybko stał się naszym hitem sprzedażowym. Skradł serca klientów już podczas targów SoFab – dodaje Edyta Świątek. Nie dziwi więc fakt, że tkanina została zauważona przez designerów Heimtextil i znalazła swoje miejsce w kategorii „Cocoon”, jako elegancki, ciepły materiał we współczesnym stylu, który oplata mebel, tworząc swego rodzaju kokon. – We wnętrzu z takimi przedmiotami po prostu jest nam przyjemnie i czujemy się niezwykle komfortowo – uzupełnia przedstawicielka marki LECH modern fabrics.

Wyróżnioną kolekcję będzie można zobaczyć na stoisku firmy oraz w strefie Theme Park w hali 6.0, w dniach 12-15 stycznia we Frankfurcie nad Menem, podczas tegorocznej edycji targów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *