Tkanina z Polski doceniona przez designerów z WGSN
Jak co roku międzynarodowe gremium do spraw trendów, związane z największymi na świecie targami tekstyliów domowych i kontraktowych Heimtextil, intensywnie pracowało nad wskazaniem najważniejszych kierunków dla branży. Wśród najbardziej inspirujących propozycji włókienniczych na nadchodzący rok znalazł się MORIC, tkanina z najnowszej oferty marki LECH modern fabrics. Wyróżniona kolekcja zagościła w nowym katalogu trendów. Będzie także szeroko prezentowana podczas targów.
Targi we Frankfurcie powołały do życia Heimtextil w 1991 roku. Od tego czasu targi te są barometrem trendów i punktem odniesienia dla branży tekstyliów. Tkaniny wskazane w tym roku przez amerykańską grupę trendsetterów WGSN (Worth Global Style Network), wyróżniają się zarówno pod względem wzornictwa, jak i innowacyjności.
Tematem przewodnim trendów, prezentowanych w ramach projektu „Theme Park”, które zobaczymy na nadchodzących targach, jest hasło „Well-Being 4.0.”. Co się pod nim kryje? Otóż w centrum zainteresowań zespołów kreatywnych i designerów powinien znaleźć się człowiek i jego zmysły. Tekstylia muszą współtworzyć strefę komfortu. Projekty mają sprawiać, że przebywający we wnętrzach będą cieszyć się wygodnym życiem. Wyraźne odwołanie się do dobrego samopoczucia, związane z głębokim pragnieniem domu, który daje nam spokój i harmonię, jest dziś silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W epoce bezprecedensowej wymiany informacji ludzie znajdują wytchnienie w domu, ponieważ ich meble, tkaniny i wyroby konstrukcyjne koją wszystkie zmysły. Ponadto należy znaleźć sposób na połączenie tego, co naturalne, z tym, co sztuczne. Człon „4.0” został zapożyczony z nazwy „Industrie 4.0” i kryje inteligentne, cyfrowe oraz spersonalizowane rozwiązania. W praktyce oznacza to, że w parze z najnowocześniejszą technologią muszą iść naturalne materiały i wyroby rękodzielnicze.
Zarówno nowy katalog trendów, który został zaprezentowany podczas konferencji przed targami, jak i platforma „Theme Park”, stanowią przegląd pionierskich projektów. Najnowsze trendy oraz przykładowe projekty pojawiły się już na stronie www.heimtextil-theme-park.com.
Jedną z tkanin, która według światowej sławy trendwatcherów doskonale wpisuje się w te tendencje jest MORIC, stworzony i wprowadzony przez markę LECH modern fabrics. Co sprawiło, że tkanina ta zdobyła uznanie? – Od kilku sezonów staramy się wprowadzać do oferty tkaniny, które są przygotowywane na nasze zamówienie. Tak też było z kolekcją MORIC. Proces jej wdrożenia trwał blisko rok. Właśnie tyle czasu potrzebowaliśmy, by dopracować wizerunkowo i kolorystycznie tę tkaninę. Jednak było warto. Nasze starania zostały po raz kolejny docenione – mówi Edyta Świątek, dyrektor handlowy marki LECH modern fabrics. Tkanina jest miękka, ale jednocześnie niezwykle wytrzymała. Ponadto na uwagę zasługuje jej ciekawa, lekko porowata struktura oraz intrygujące kolory. – „MORIC” szybko stał się naszym hitem sprzedażowym. Skradł serca klientów już podczas targów SoFab – dodaje Edyta Świątek. Nie dziwi więc fakt, że tkanina została zauważona przez designerów Heimtextil i znalazła swoje miejsce w kategorii „Cocoon”, jako elegancki, ciepły materiał we współczesnym stylu, który oplata mebel, tworząc swego rodzaju kokon. – We wnętrzu z takimi przedmiotami po prostu jest nam przyjemnie i czujemy się niezwykle komfortowo – uzupełnia przedstawicielka marki LECH modern fabrics.
Wyróżnioną kolekcję będzie można zobaczyć na stoisku firmy oraz w strefie Theme Park w hali 6.0, w dniach 12-15 stycznia we Frankfurcie nad Menem, podczas tegorocznej edycji targów.