Czekając na Nürburgring
Po pierwszej rundzie International GT Open
Michał Broniszewski i Philipp Peter z mieszanymi uczuciami opuszczali portugalski tor Algarve, gdzie w ostatni weekend kwietnia odbyła się pierwsza runda serii International GT Open.
W pierwszym, sobotnim wyścigu polsko-austriacka załoga pokazała się z bardzo dobrej strony, zajmując drugie miejsce, dosłownie o włos od zwycięstwa. Niedziela była niestety mniej udana. Podczas startu nawierzchnia była mokra, a pogoda bardzo niepewna. Ferrari nr 11 wystartowało na oponach typu wet, przeznaczonych na mokrą nawierzchnię, ale tor szybko wysychał. Już po okrążeniu formującym Michał Broniszewski zjechał do boksów na zmianę opon. Niestety, zaraz po powrocie na tor zaczął znowu padać deszcz. Pomimo to Polak odrabiał straty, wyprzedzając kolejnych rywali i szybko awansując w klasyfikacji. Jadący na drugiej zmianie Philipp Peter zaliczył niegroźną na szczęście kolizję z Lotusem, ale zdołał awansować na 12 miejsce.
Na pocieszenie zostaje najlepszy czas okrążenia wyścigu, co świadczy o doskonałym tempie polsko-austriacką załogi.
Michał Broniszewski: “Prawdę mówiąc w niedzielę po południu byliśmy źli na siebie. Popełniliśmy błąd w doborze opon, tracąc od razu na początku wyścigu mnóstwo czasu. To oznaczało spadek na koniec stawki i konieczność odrabiania strat. Mieliśmy w ten weekend sporo dobrych momentów, ale dorobek punktowy jest mniejszy od oczekiwań. Pierwsza runda przyniosła mimo wszystko sporo pozytywów. Drugie miejsce i wiele punktów w pierwszym wyścigu, rekordowy czas okrążenia w niedzielę, dobre wyczucie samochodu – to wszystko pozwala myśleć z optymizmem o kolejnych startach. Podczas drugiej rundy na słynnym niemieckim torze Nürburgring pod koniec maja zrobimy wszystko, aby znów dać powody do zadowolenia kibicom.”
Dla przypomnienia wyniki wyścigów w Algarve i punktacja po pierwszej rundzie.
Pierwsza runda International GT Open – Algarve (Portugalia)
WYŚCIG 1 (70 minut)
1. Marco Holzer/Nick Tandy (D/GB) Porsche 997 GT3 RSR 1:10.59,359
2. Michał Broniszewski/Philipp Peter (PL/A) Ferrari 458 GT Italia +7,651
3. Stefano Bizzarri/ Nicola Cadei (I/I) Ferrari 458 Italia GT3 +25,343
4. Raymond Narac/Patrick Pilet (F/F) Porsche 997 GT3 RSR +25,977
5. Miguel Ramos/Raffaele Giammaria (P/I) Ferrari 458 GT Italia +40,063
6. Patrick Pereira da Cunha/Jose Teixeira Ramos (P/P) Lamborghini Gallardo LP600+ +1.17,119
7. Alvaro Barba/Matteo Malucelli (P/I) Aston Martin Vantage +1.20,147
8. Marco Mapelli/Archie Hamilton Porsche 997 GT3R +1.24,867
9. Daniel Zampieri/Michael Dalle Stelle (I/I) Ferrari 458 Italia GT3 +1.26,440
10. Mario Cordoni/Lorenzo Bontempelli Ferrari 458 Italia GT3 +1.39,627
WYŚCIG 2 (50 minut)
1. Marco Holzer/Nick Tandy (D/GB) Porsche 997 GT3 RSR 51:43,964
2. Raymond Narac/Patrick Pilet (F/F) Porsche 997 GT3 RSR +13,179
3. Marco Mapelli/Archie Hamilton Porsche 997 GT3R +22,763
4. Stefano Bizzarri/ Nicola Cadei (I/I) Ferrari 458 Italia GT3 +29,974
5. Alvaro Barba/Matteo Malucelli (P/I) Aston Martin Vantage +32,112
6. Patrick Pereira da Cunha/Jose Teixeira Ramos (P/P) Lamborghini Gallardo LP600+ +50,592
7. Nico Pronk / Peter Kox Lamborghini Gallardo LP600+ +59,204
8. Andrea Montermini/Juan Manuel Lopez Ferrari 458 GT Italia +1.05,945
9. Daniel Zampieri/Michael Dalle Stelle (I/I) Ferrari 458 Italia GT3 +1.07,273
10. Manuel Giao /Carlos Vieira Audi R8 LMS Ultra +1.31,950
12. Michał Broniszewski/Philipp Peter (PL/A) Ferrari 458 GT Italia – 1 okr.
Klasyfikacja generalna po pierwszej rundzie*
1. Marco Holzer/Nick Tandy 44 pkt.
2. Stefano Bizzarri/ Nicola Cadei 32
3. Raymond Narac/Patrick Pilet 30
4. Marco Mapelli/Archie Hamilton 29
5. Alvaro Barba/Matteo Malucelli 18
6. Michał Broniszewski/Philipp Peter 18
7. Daniel Zampieri/Michael Dalle Stelle 14
8. Nico Pronk/Peter Kox 10
9. Miguel Ramos/Raffaele Giammaria 9
10. Andrea Montermini/Juan Manuel Lopez 7
*Źródło: www.gtopen.net
* * * * *
Więcej informacji: www.broniszewski.com; www.phpeter.com; www.gtopen.net
* * * * *
Relacje z wyścigów serii International GT Open z udziałem Michała Broniszewskiego można oglądać w kanale Orange sport dostępnym na platformach Telekomunikacji Polskiej (poz. 5),Cyfry+ (poz. 125),Polsatu Cyfrowego (poz. 20)oraz n (poz. 120), a także w sieciach kablowych: Multimedia (poz. 313), Toya (poz. 415), Inea (poz. 168).
* * * * *
Kalendarz serii International GT Open w sezonie 2011*
28 – 29.4 AUTÓDROMO DO ALGARVE, PORTIMÃO (Portugalia)
26 – 27.5 NURBURGRING GRAND PRIX STRECKE (Niemcy)
23 – 24.6 CIRCUIT DE SPA-FRANCORCHAMPS (Belgia)
14 – 15.7 BRANDS HATCH GRAND PRIX CIRCUIT (W. Brytania)
21 – 22.7 CIRCUIT PAUL RICARD (Francja)
8 – 9. 9 HUNGARORING (Węgry)
29 – 30.09 AUTODROMO NAZIONALE DI MONZA (Włochy)
3 – 4.11 CIRCUIT DE CATALUNYA, BARCELONA (Hiszpania)
*Uwaga: kalendarz może ulec zmianie
——————–
Kim jest Michał Broniszewski?
39-letni polski kierowca wyścigowy. Mieszka w Warszawie. Żonaty, troje dzieci (dwie córki i syn). W wyścigach startuje od 2006 roku. Rozpoczynał swą karierę od startów w Ferrari Challenge. W roku 2009 zdobył tytuł mistrzowski w kategorii GTS serii International GT Open, co jest jego największym sukcesem. W styczniu 2011 zajął drugie miejsce w prestiżowym wyścigu 24h w Dubaju. Od początku kariery związany z marką Ferrari. Startuje samochodem Ferrari 458 Italia GT2. Więcej informacji: www.broniszewski.com
Co to jest International GT Open?
Seria wyścigowa dla samochodów kategorii GT w 2 kategoriach: Super GT (FIA GT2) oraz GTS (FIA GT3), rozgrywana od 2006 roku. Organizowana przez hiszpańską firmę GT Sport Organizacion, na czele której stoi były doskonały kierowca wyścigowy Jesus Pareja. W International GT Open startują prawdziwe „dream cars” czyli samochody marzeń takie jak Porsche 911, Ferrari F430, Corvette, Dodge Viper czy Aston Martin. W ich kokpitach zasiadają doskonali, renomowani kierowcy z całej Europy, niektórzy mają w dorobku starty w Formule 1. W każdym sezonie odbywa się 8 rund na najsłynniejszych, najbardziej renomowanych torach Europy. W każdy weekend rozgrywane są dwa wyścigi, z udziałem dwuosobowych załóg. Kierowcy zmieniają się podczas wyścigu. Partnerem Michała Broniszewskiego w załodze jest doskonały Austriak Philip Peter, były kierowca fabryczny Audi, zwycięzca wielu prestiżowych wyścigów w kategorii prototypów i GT.