Rynek spada, Mokate rośnie
Z dostępnych badań rynkowych wynika, że na przełomie roku 2011 i 2012 herbata „Minutka” (w opakowaniach zawierających 100 saszetek) zdobyła 7,1 proc. udziałów ilościowo w rynku. Tym samym wysunęła się na pozycję lidera wśród herbat czarnych. W konsekwencji producent z Ustronia umocnił się na pozycji wicelidera tego segmenty rynku w kategorii ilościowej pozostawiając daleko w tyle konkurencję.
Warto podkreślić, że wynik ten uzyskała w sytuacji, gdy zarówno wartościowo, jak i ilościowo spada rynek herbat czarnych w Polsce. Minutka ma bardzo wysoką ustabilizowaną dystrybucję numeryczna i ważoną. – Doskonała, jakość, atrakcyjna cena i sprawna dystrybucja to atuty, które potrafimy i jak pokazują wyniki skutecznie wykorzystujemy – podkreśla Sylwia Mokrysz z Zarządu Mokate.
Z ostatnich danych rynkowych wynika, że rynek herbaty, jako całość lekko spada zarówno wartościowo, jak i ilościowo. Największy spadek zanotowały herbaty czarne – to ten segment głównie przyczynia się do zmniejszenia sprzedaży herbat na polskim rynku.
– Herbata czarna to obecnie największy segment wśród herbat – zajmuje 45 proc. rynku w Polsce. Pomimo spadków sprzedaży pozostaje liderem. – mówi Sylwia Mokrysz. – Zauważamy jednak ostatnio zdecydowane przesunięcie wyboru konsumenta w kierunku herbat owocowych i zielonych. Rynek herbat owocowych rośnie dość dynamicznie.
Herbaty „Minutka” są od lat jednymi z najlepiej sprzedających się herbat w Polsce. Linia „Minutek” składa się z herbat czarnych, zielonych, earl grey i kilkunastu wariantów owocowych.
Grupa Mokate jest jednym z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech. Miniony, 2011 rok, był kolejnym, który grupa Mokate zakończyła z kilkunastoprocentowym wzrostem sprzedaży. Wyniósł on około 60% przychodów.
Po zakończeniu realizowanego obecnie programu rozbudowy, zdolności produkcyjne Mokate w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc. Od 1 stycznia 2011 roku Mokate SA jest Autoryzowanym Przedstawicielem producenta kaw Lavazza.
Źródło: PR