Ruszają zapisy – I Program Emisji Obligacji MIKROKASA oferuje 9,2 proc. w skali roku
Od 6 do 25 listopada br. potrwają zapisy na obligacje serii „L1” MIKROKASY, gdyńskiej firmy specjalizującej się w gotówkowych pożyczkach konsumenckich. Dwuletnie papiery dłużne oferowane są z oprocentowaniem na poziomie 9,2 proc. w skali roku. Z oferty MIKROKASA chce pozyskać 2 mln zł, a zebrane środki zostaną przeznaczone na rozwój głównego biznesu spółki – zintensyfikowanie akcji pożyczkowej.
Cena nominalna jednej obligacji wynosi 1000 zł. Wypłata odsetek z waloru będzie się odbywała na podstawie kwartalnych kuponów o stałym oprocentowaniu. Papiery zabezpieczone zostaną na zbiorze wierzytelności MIKROKASY do wysokości 150 proc. wartości wyemitowanych obligacji. Zamierzeniem spółki jest wprowadzenie papierów dłużnych do obrotu na rynku Catalyst.
– Portfel kredytowy spółki osiągnął wartość i jakość przy których możemy wyliczyć pozyskiwanie kapitału dłużnego w planie rocznym. Pozwala nam to restrukturyzować zadłużenie i zdobywać coraz tańszy pieniądz. Sprzyja nam też koniunktura rynkowa. Dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie I Programu Emisji Obligacji. Cel pozostaje ten sam co w przypadku wszystkich dotychczasowych emisji – pozyskanie kapitału na zwiększenie akcji pożyczkowej. Skuteczność naszych obliczeń ilustrują dotychczasowe wyniki i regularne spłaty zobowiązań wobec inwestorów, którzy nam zaufali – mówi Janusz Bigus, wiceprezes zarządu MIKROKASA.
Rynek pożyczek pozabankowych dynamicznie się rozwija. Zmiany w prawie ograniczyły udzielanie pożyczek gotówkowych przez banki. Nowe prawo oraz rosnący popyt zwiększyły r/r wartość portfela kredytowego firm pożyczkowych 2,5 krotnie. Wartość rynku pożyczek niebankowych wyniosła w 2013 r. 3,1 mld zł (wg. danych Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych), a prognozy Związku Firm Pożyczkowych przewidują wzrost tej wartości o 30 proc. (do 4 mld zł) na koniec br. Tymczasem w pierwszym półroczu 2014 r. rok do roku MIKROKASA zwiększyła wartość portfela udzielonych pożyczek o 49 proc. (do 9,7 mln zł).
Spółka zdecydowała kontynuować udaną współpracę przy kolejnych emisjach publicznych obligacji z oferującym w programie – Domem Maklerskim Ventus Asset Management SA, który opiekował się pierwszą emisją publiczną serii J MIKROKASA SA.
Więcej informacji: k.kopka@baddog.pl, 797 327 849
Specjalizująca się w jedno, dwu i trzyletnich pożyczkach konsumenckich do 7 tys. zł MIKROKASA powstała w 2006 r. Od 2011 r. jest aktywnym członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych i działa w myśl Programu Etycznego tej organizacji. Przyjęte przez spółkę Zasady Dobrych Praktyk maja na uwadze bezpieczeństwo konsumentów – pożyczkobiorców. Uznanie za odpowiedzialność biznesową spółka zdobyła przyznanym przez Klientów w 2013 r. laurem Firmy Przyjaznej Klientowi.
W ostatnich latach spółka odnotowuje rosnące wyniki finansowe (kwoty w tys. zł):
2012 | 2013 | 30.06.2013 | 30.06.2014 | |
Przychód | 1.937,- | 1.932,- | 1.138,- | 2.064,- |
Zysk netto | 284,- | 256,- | 12,- | 452,- |
W 2013 r. MIKROKASA zainwestowała w nowy system informatyczny z platformą transakcyjną oraz rozwój sieci sprzedaży. Sprzedaż przez Internet spółka planuje uruchomić jeszcze w 2014 r.