Ponad milion kierowców promuje bezpieczną jazdę
W najbliższy weekend na polskie drogi może wyjechać nawet milion samochodów promujących trzeźwość za kierownicą. To zasługa akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „Sprawdź promile”. Czy dzięki temu podróże w listopadowe święta będą bezpieczniejsze?
Dzień Wszystkich Świętych, a tydzień później weekend, który dla wielu osób będzie okazją do krótkiego urlopu – w najbliższych dniach na polskich drogach zaroi się od samochodów i kierowców. Jednak można mieć nadzieję, że w tym roku policyjne statystyki dotyczące tego okresu będą bardziej pozytywne niż zazwyczaj. A to za sprawą kilku liczb, które obrazują skalę kampanii promujących odpowiedzialną jazdę:
1 200 000 – tyle naklejek „Nigdy nie jeżdżę alkoholu” rozdystrybuowano w ramach akcji zainicjowanej w czerwcu br. przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, którego członkiem jest m.in. Kompania Piwowarska. Oznacza to, że ok. 5% wszystkich aut osobowych w Polsce zaopatrzonych jest w nalepkę z przekreślonymi kluczykami;
2 000 000 – tyle kontroli drogowych zostało przeprowadzonych od początku kampanii. Podczas nich policjanci rozdali ponad 1/3 wszystkich naklejek z hasłem akcji;
206 462 – tylu użytkowników dotychczas pobrało na telefon aplikację „Sprawdź promile”, która działa jak podręczny alkomat. Kompania Piwowarska udostępniła ją w 2008 r. w ramach propagowania bezpiecznej jazdy;
100 000 – tyle „odpowiedzialnych” miętówek z hasłem „Świeży oddech może mylić. Sprawdź promile” rozdali taksówkarze w 10 miastach w Polsce w ramach akcji Kompanii Piwowarskiej;
31 864 – tyle fanów na Facebooku ma Klub DRIvera, czyli akcja promująca bezpieczne powroty do domu prowadzona przez ZPPP – Browary Polskie.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce. Gwarancją najwyższej, niezmiennej jakości warzonego w browarach KP piwa jest zespół świetnych fachowców, kilkusetletnie doświadczenie oraz nowoczesne technologie. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd’s, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego. Wielbicielom piwa niepasteryzowanego w wybranych lokalach firma oferuje też piwo prosto z browaru, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr – Green Mill Cider – napój produkowany ze 100% soku jabłkowego. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. KP od lat jest jednym z czołowych sponsorów sportu, prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 r. wyniosła 13,3 mln hektolitrów piwa. Kompania Piwowarska jest częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 34,1 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 6,45 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.