Gdzie zaopatrywać się w kwiaty?
Kwiaty stosujemy w różnych sytuacjach: wręczamy je lub otrzymujemy z jakiejś okazji, dekorujemy nimi mieszkanie, dom lub ogród, umieszczamy je w biurze, by lepiej czuć się w miejscu pracy, a także dekorujemy nimi sklepy, hotele i biura podróży, by wzbudzić sympatię i zaufanie klientów. Z tego względu pełnią też różne funkcje. Jednak niezależnie od celu, który nam przyświeca, warto poszukać odpowiedniej kwiaciarni, która będzie spełniała nasze oczekiwania.
Lokalizacja
W tradycyjnym spojrzeniu, istotna była lokalizacja danego sklepu, banku, urzędu czy jakiegokolwiek innego punktu usługowego. To samo miało miejsce z kwiaciarniami. Do dzisiaj wiele osób szuka kwiaciarni, która będzie blisko i będzie czynna w dogodnych dla nich godzinach. Jak wiadomo przyjęcia urodzinowe czy imieninowe odbywają się zazwyczaj w dni wolne od pracy, a więc w soboty i niedziele. Zatem, jeśli komuś zależy na klientach z najbliższej okolicy, warto otwierać kwiaciarnię właśnie w takie dni. Klient poszukujący kwiaciarni np. w Grodzisku Mazowieckim, mógłby wpisać do wyszukiwarki hasło: kwiaciarnia Grodzisk Mazowiecki. Jednym z takich miejsc jest Butik Florystyczny Amarantkwiaty.pl.
Część osób nie odwiedza jednak kwiaciarni w stacjonarnych punktach. Mogą się za tym kryć co najmniej dwa powody: brak czasu na odwiedzanie takich miejsc oraz chęć porównania ofert, cen, warunków dostawy czy w końcu opinii na temat takich punktów. Wówczas takie osoby odwołują się zwykle do internetu, gdzie można w łatwy i szybki sposób wyszukać wielu informacji na dowolny temat. Jest to zatem nowe wyzwanie i zadanie dla kwiaciarni. Aby skutecznie walczyć o klientów, niezbędna jest widoczna obecność w sieci, a także oferta przystosowana właśnie z myślą o internautach i ich specyficznych potrzebach – np. płatność przez internet czy dostawa do domu.
Co trzeba wiedzieć?
Aby klient zdecydował się na daną kwiaciarnię, powinna ona posiadać estetyczną stronę internetową, na której w łatwy sposób można znaleźć ofertę, cennik, galerię dotychczasowych projektów i dane kontaktowe, jak adres korespondencyjny, numer telefonu, godziny pracy czy formularz zamówienia. Niezwykle istotne jest też to, aby dana kwiaciarnia mogła czymś się wyróżnić i w ten sposób „pokonać” konkurencję. Tylko i wyłącznie wtedy klient zdecyduje się na wybór tej, a nie innej kwiaciarni.