Piłkarskie sympatie i kontrola pilota, czyli jak Polacy będą oglądali nadchodzący Mundial
Projekt “FREE – Football Research in an Enlarged Europe” jest innowacyjnym przedsięwzięciem akademickim z zakresu nauk społecznych, którego tematami są piłka nożna oraz europejska tożsamość. Projekt trwa trzy lata (2012-2015) i finansowany jest ze środków europejskiego siódmego programu ramowego (7PR) na rzecz badań i rozwoju technologicznego, na podstawie umowy grantowej numer 290805. Jego koordynatorem jest Szkoła Zarządzania ESSCA we Francji, która współfinansowała ankietę
Badania przeprowadzono przy współpracy wszystkich uniwersytetów zaangażowanych w projekt FREE: Københavns Universitet (Dania), Loughborough University (Wielka Brytania), Middle East Technical University (Turcja), Universitat de València (Hiszpana), Universität Stuttgart (Niemcy), Universität Wien (Austria), Université de Franche-Comté (Francja) oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Koordynatorem badań ankietowych we wszystkich dziewięciu krajach była Céline Bracq z firmy BVA France.
W Polsce badania zostały przeprowadzone przez firmę Mareco Polska w okresie grudzień 2013/styczeń 2014. Ankiety zostały przeprowadzone w formie telefonicznej. W każdym kraju zapytano po 800 osób.
Więcej na: http://www.free-project.eu/Pages/Welcome.aspx