Co dać pracownikowi i kontrahentowi na święta? Nowa alternatywa dla bonów
Słodycze i kalendarze na Nowy Rok, „spożywcze kosze”, markowe alkohole albo bony towarowe to najczęstsze świąteczne upominki w biznesie. Każdy z nich ma swoich zwolenników i przeciwników, ale jedno jest pewne – co roku „firmowy Mikołaj” ma w worku podobne podarki.
Oczekiwania pracowników i kontrahentów są różne. Pierwsi najchętniej dostaliby od pracodawcy dodatkowe pieniądze na „świąteczne potrzeby”, drudzy – coś oryginalnego, a nie kolejny elegancki kalendarz, następne wino czy reklamowy gadżet z logo danej firmy.
Na oryginalny pomysł pogodzenia w biznesie „prezentowych wyobrażeń” różnych osób wpadł Grzegorz Głowacki, który od wielu lat związany jest zawodowo z rynkiem kart podarunkowych i prepaid w Polsce.
Wiem, że „firmowy upominek” zarówno na święta jak i z innych okazji nie musi być od razu „spełnieniem marzeń” obdarowanego. To raczej miły, symboliczny gest, świadczący o dobrych stosunkach w firmie. Skoro jednak i tak co roku wydaje się na nie niemałe pieniądze to pomyślałem, że może jednak warto byłoby sięgnąć po coś, co jest oryginalne, dopasowane do oczekiwań drugiej strony, a jednocześnie atrakcyjne dla firmy z punktu widzenia opodatkowania? – mówi Głowacki.
I tak zrodził się pomysł na markoweprezenty.pl – platformę, na której jest dostęp do ponad 50 najbardziej prestiżowych i popularnych w Polsce marek różnych branż, m.in. Sephory, Rosenthala, Reserved, Empiku, Starbucks’a itp. To pierwsze w Polsce rozwiązanie, które w jednym, wirtualnym miejscu oferuje prawie wszystkie dostępne w kraju marki, posiadające w swojej ofercie karty prezentowe.
Ze sklepu online może korzystać każdy, także indywidualny klient. Ale założyciel markowych prezentów.pl – kierowana przez G. Głowackiego spółka Optylio ma także specjalną ofertę na karty prezentowe dla biznesu, właśnie jako forma oryginalnego upominku od firmy.
W zależności od zamówienia możemy przygotować je tak, że opakowanie wygląda jak firmowy gadżet (logo, hasło, dane tele-adresowe itp.), a w środku jest markowy prezent w postaci karty do wykorzystania przez obdarowanego – dodaje G. Głowacki.
Podstawową zaletą kart prezentowych jest fakt, że to obdarowany sam wybierze dla siebie najodpowiedniejszy prezent. Dlatego ładnie zapakowany np.: w pudełko z firmowym logo upominek w postaci karty prezentowej daje 100% gwarancji udanego prezentu, także firmowego.
Atrakcyjność kart i ich przewagę nad tradycyjnymi bonami towarowymi dodatkowo podnosi fakt, że karta prezentowa przynosi konkretne korzyści podatkowe dla przedsiębiorców. Otóż karty finansowane ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, do kwoty 380 PLN są zwolnione z podatku dochodowego i składek ZUS! (podstawa prawna – w odpowiedzi na interpelację poselską nr 13008 dotyczącą zwolnienia z opodatkowania dla kart przedpłaconych Ministerstwo Finansów w piśmie z 5 stycznia 2010 r. jednoznacznie stwierdza, że karty przedpłacone należy traktować jako świadczenie pieniężne, a zatem podlegające zwolnieniu z podatku PIT do kwoty 380 PLN).
PR
LA