InneMotoryzacja

Na ferie bez korków i zdjęć z fotoradarów

Województwa wielkopolskie, małopolskie, świętokrzyskie, lubuskie i kujawsko pomorskie właśnie rozpoczęły ferie. NaviExpert – dostawca nawigacji mobilnej z funkcją omijania korków i ostrzeżeniami CB – sprawdził jak wygląda sytuacja na trasach dojazdowych z tych województw do popularnych polskich ośrodków narciarskich i podpowiada jak wybrać optymalną trasę i ilu fotoradarów mogą się na niej spodziewać kierowcy.  

Wybierając się w podróż musimy pamiętać, że oprócz coraz większej liczby fotoradarów, możemy spodziewać się wzmożonych kontroli drogowych. Nie warto jeździć na pamięć, ponieważ trasy, które sprawdziły się w ubiegłym roku, mogą nas całkowicie zaskoczyć w obecnym. I tak np. z Poznania do Zakopanego – w zależności od trasy, którą wybierzemy – możemy na swojej drodze minąć dziewięć lub dwadzieścia pięć fotoradarów. Liczba i miejsce ustawienia fotoradarów (zwłaszcza tych mobilnych) oraz kontroli drogowych zmienia się w poszczególnych dniach, a nawet godzinach. Dlatego wybierając się w podróż, warto skorzystać z pomocy nowych technologii. Dostępne za darmo w nawigacji NaviExpert ostrzeżenia CB informują kierowców, gdzie aktualnie znajdują się fotoradary i kontrole drogowe, a to daje im większą świadomość aktualnej sytuacji drogowej i czyni ich jazdę bezpieczniejszą oraz chroni przed mandatami.

Trasy pozwalające zaoszczędzić czas

Natężenie ruchu na drogach również zmienia się dynamicznie, a wraz z rozpoczęciem ferii zimowych możemy być pewni, że popularne drogi dojazdowe do górskich miejscowości będą się korkować. Jak wynika z analiz NaviExpert, w piątek – jeszcze przed rozpoczęciem ferii zimowych, w zależności od wybranej trasy, kierowcy mogli zaoszczędzić od kilkunastu do – jak w przypadku m.in. trasy z Bydgoszczy do Krynicy Zdrój lub z Poznania do Karpacza – ponad 30 minut. Podobne różnice występowały w przypadku tras z Krakowa do Szklarskiej Poręby, czy z Zielonej Góry do Krynicy Zdrój.

Po rozpoczęciu ferii i pojawieniu się na drogach zwiększonej liczby samochodów, kierowcy udający się na południe Polski, wybierając optymalną trasę, będą mogli zaoszczędzić średnio kilkadziesiąt minut. Przed wyjazdem warto więc sprawdzić trasę w dostępnych w Internecie, popularnych plannerach tras, np. serwisie korkosfera.pl lub podczas podróży wesprzeć się nawigacją z funkcją omijania korków. – Dajemy wszystkim posiadaczom nie tylko smartfonów, ale i starszych telefonów możliwość darmowego przetestowania naszej nawigacji przez siedem dni. Wykorzystana w nawigacji NaviExpert technologia Community Traffic umożliwia monitorowanie bieżącej sytuacji drogowej – z uwzględnieniem informacji o korkach, utrudnieniach (np. wypadkach) i remontach. Dlatego system wyznaczając tę samą trasę o innej porze, w innych warunkach drogowych, może poprowadzić kierowcę przez zupełnie inne miejscowości – mówi Adam Bąkowski, Prezes Zarządu NaviExpert.

Doskonale widać to na przykładzie popularnej Zakopianki, czyli trasy między Krakowem a Zakopanem. Jest ona najkrótszą trasą łączącą te dwie miejscowości i w dodatku posiada najlepszą nawierzchnię. Jest także, gdy spadnie śnieg, najczęściej odśnieżana. Jednak w przypadku dużego ruchu pojawiają się na tej trasie nawet kilkukilometrowe korki. – W takiej sytuacji nawigacja NaviExpert może nam zaproponować objazdy np. przez Wieliczkę, Dobczyce i Mszanę Dolną. Z Mszany Dolnej dojeżdżamy do Rabki Zdrój, gdzie możemy wjechać na Zakopiankę, albo wybrać wjazd od strony zachodniej przez Czarny Dunajec – dodaje Adam Bąkowski.

Nawigację NaviExpert można pobrać za darmo z popularnych marketów z aplikacjami: Google Play, App Store, Windows Phone Marketplace oraz wpisując z poziomu telefonu w przeglądarce internetowej: getne.pl.

Tabela: Trasy rekomendowane przez NaviExpert w piątek, 11 stycznia w godzinach przed i popołudniowych

Podane w tabeli trasy są trasami przykładowymi. System wyznaczając tę samą trasę innego dnia, o innej porze, w innych warunkach drogowych, może poprowadzić kierowcę przez zupełnie inne miejscowości. Także liczba fotoradarów i kontroli drogowych na danych trasach jest liczbą dynamiczną.

*Informacja o liczbie kontroli drogowych – liczby pokazują liczbę miejsc, w których prawdopodobne jest wystąpienie kontroli drogowej.

Punkt startowy – punkt docelowy

Trasa

Radary

Kontrole*Czas przejazduDystans
Kraków – ZakopaneW Krakowie przez Rondo Grunwaldzkie, ul. Konopnickiej, ul. Zakopiańską i dalej Zakopianką do Zakopanego

8

6

1h56min

106

Kraków – Krynica ZdrójWjeżdżając na A4 Węzłem Wielickim, z A4 zjechać na Brzesko, Czchów, drogą nr 75 omijając centrum Nowego Sącza do Krynicy Zdrój

4

1

2h32min

141

Kraków – Szklarska PorębaWjeżdżając na A4 od strony ul. Księcia Józefa, zjechać z A4 w Kostomłotach na Strzegom, przez Bolków, Jelenią Górę do Szklarskiej Poręby

16

1

4h34min

386

Kielce – Krynica ZdrójDrogą nr 73 do Buska Zdrój, w Nowym Korczynie skręcając na Koszyce, dalej kierując się na Brzesko, omijając centrum Nowego Sącza, dalej drogą nr 75 do Krynicy Zdrój

2

1

3h36min

208

Kielce – ZakopaneDrogą nr 7 przez Jędrzejów, do Krakowa i Zakopianką do Zakopanego

17

8

3h56min

239

Kielce – Szklarska PorębaDrogą nr 7 do Jędrzejowa, dalej drogą nr 78 na Szczekociny, Zawiercie, Porębę, z Siewierza skierować się na A1 do Wymysłowa i dalej A4, w Kostomłotach odbijając na Strzegom, Bolków, Jelenią Górę do Szklarskiej Poręby

23

2

6h4min

467

Poznań – KarpaczDrogą nr 5 na Kościan, Leszno, Strzegom, Bolków, omijając centrum Jeleniej Góry do Karpacza

14

1

4h24min

261

Poznań – ZakopaneS11 przez Kórnik, dalej Śrem, Dolsk, Gostyń, Rawicz, Trzebnica, Autostradowa Obwodnica Wrocławia i później A4 do Krakowa i dalej Zakopianką do Zakopanego

9

7

7h10min

545

Poznań – Krynica ZdrójS11 przez Kórnik, dalej Śrem, Dolsk, Gostyń, Rawicz, Trzebnica, Autostradowa Obwodnica Wrocławia, A4 do Krakowa i przez Nowy Sącz do Krynicy Zdrój

7

1

7h39min

585

Zielona Góra – Szklarska PorębaS3, na wysokości Zatorza odbić na Kożuchów, Szprotawa, Bolesławiec, Lwówek Śląski, w Goduszynie omijając centrum Jeleniej Góry skierować się na Piechowice, Szklarska Poręba

2

 1

2h48min

159

Zielona Góra – ZakopaneS3,3 przez Polkowice, Lubin, w Prochowicach skręcając na A4, Zakopianką do Zakopanego

19

6

6h23min

529

Zielona Góra – Krynica ZdrójS3,3 przez Polkowice, Lubin, Prochowicach skręcając na A4, w Brzesku skręcając na Nowy Sącz (omijając centrum) i kontynuując drogą nr 75 do Krynicy Zdrój

15

1

6h47min

573

Bydgoszcz – Szklarska PorębaDrogą nr 5 do Żnina i Gniezna, S5, Kórnik, Śrem, Dolsk, Gostyń, Rawicz, Trzebnica, Autostradowa Obwodnica Wrocławia, A4, w Kostomłotach kierując się na Strzegom, Bolków, Jelenią Górę do Szklarskiej Poręby

32

6

6h11min

409

Bydgoszcz – ZakopaneDrogą nr 10 do Torunia, S10, 1 na Ciechocinek, przed Włocławkiem na Brześć Kujawski, Kowal, A1 do Strykowa, przez Łódź, odcinkiem A1 mijając Piotrków Trybunalski, dalej 1 do Częstochowy, Siewierz, Mysłowice, A4, Zakopianką do Zakopanego

32

8

7h59min

598

Bydgoszcz – Krynica ZdrójDrogą nr 25 do Inowrocławia, Radziejów, Brześć Kujawski, Kowal, A1, Stryków, Łódź, odcinkiem A1 mijając Piotrków Trybunalski, 1 omijając Radomsko, do Częstochowy, Mysłowice, A4, na Brzesko, omijając centrum Nowego Sącza drogą nr 75 do Krynicy

19

2

8h20min

625

O NaviExpert

NaviExpert to pierwsza w Polsce mobilna nawigacja działająca w większości telefonów komórkowych dostępnych na rynku. Ponad 300 modeli znanych marek jest kompatybilnych z aplikacją NaviExpert. Współpracuje z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi (Android, iOS, Windows Phone, Windows Mobile, Bada, Symbian). Jako jedyna nawigacja na polskim rynku posiada trzy tryby nawigowania: samochodowy, środkami komunikacji miejskiej i pieszy.

Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej Orange, Play, Plus, T-Mobile.

Spółkę utworzyli w połowie 2005 r. wieloletni pracownicy naukowi Instytutu Informatyki Politechniki Poznańskiej. Firma pozyskała inwestora typu Venture Capital, którym jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych MCI Management S.A. Więcej na stronie: www.naviexpert.pl; www.facebook.com/naviexpert

PR
KJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *