Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/prasa24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/prasa24h.pl/public_html/wp-content/themes/dialy-theme/functions/other.php on line 1858
Wyniki Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2011 | wiadomości

Wyniki Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2011

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania „Megapanel PBI/Gemius” – standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za grudzień 2011.

 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego

lp. węzeł Użytkownicy (real users) Zasięg wśród internautów Audyt site-centric
1 Grupa Google

17 442 901

91,27%

 
2 youtube.com

13 407 200

70,15%

 
3 Grupa Onet.pl

13 366 360

69,94%

tak
4 Grupa Wirtualna Polska – Orange

12 436 177

65,07%

tak
5 facebook.com

12 134 763

63,49%

 
6 Grupa Gazeta.pl

11 722 520

61,34%

tak
7 Grupa Allegro.pl

11 672 618

61,08%

tak
8 Grupa Interia.pl

11 360 232

59,44%

tak
9 Grupa Nk.pl

11 188 685

58,54%

 
10 Grupa O2.pl

9 922 380

51,92%

tak
11 Grupa Wikipedia

9 139 607

47,82%

 
12 Grupa Polskapresse

5 401 987

28,27%

tak
13 Grupa Microsoft

5 088 489

26,63%

 
14 Grupa GG Network

5 063 553

26,49%

tak
15 Grupa Ringier Axel Springer

4 990 494

26,11%

tak
16 Grupa Next Infor

4 981 166

26,06%

tak
17 demotywatory.pl

4 703 448

24,61%

 
18 Grupa Murator

4 601 883

24,08%

tak
19 kwejk.pl

4 284 233

22,42%

 
20 Grupa Money.pl

4 259 488

22,29%

tak

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011

Ranking domen według zasięgu miesięcznego

lp. węzeł użytkownicy (real users) zasięg wśród internautów audyt site-centric
1 google.pl

16 835 062

88,09%

 
2 youtube.com

13 407 200

70,15%

 
3 onet.pl

12 411 898

64,94%

tak
4 facebook.com

12 134 763

63,49%

 
5 google.com

11 985 597

62,71%

 
6 nk.pl

11 181 296

58,51%

 
7 allegro.pl

10 855 254

56,80%

tak
8 wp.pl

10 817 466

56,60%

tak
9 wikipedia.org

9 017 835

47,19%

 
10 gazeta.pl

8 335 875

43,62%

tak
11 interia.pl

7 066 198

36,97%

tak
12 chomikuj.pl

5 848 739

30,60%

tak
13 blogspot.com

5 266 162

27,55%

 
14 ceneo.pl

5 110 068

26,74%

tak
15 demotywatory.pl

4 703 448

24,61%

 
16 wrzuta.pl

4 438 609

23,22%

tak
17 blox.pl

4 297 870

22,49%

tak
18 kwejk.pl

4 284 233

22,42%

 
19 o2.pl

4 220 013

22,08%

tak
20 zumi.pl

4 169 924

21,82%

tak

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych

lp. węzeł audyt site-centric odsłony krajowe ogółem użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl tak

5 026 328 180

11 672 618

2 Grupa Onet.pl tak

2 827 790 131

13 366 360

3 Grupa Wirtualna Polska – Orange tak

2 387 722 691

12 436 177

4 Grupa Gazeta.pl tak

1 130 979 784

11 722 520

5 Grupa Interia.pl tak

1 129 726 892

11 360 232

6 Grupa O2.pl tak

1 058 600 421

9 922 380

7 filmweb.pl tak

227 143 655

3 634 450

8 tablica.pl tak

212 535 158

3 177 758

9 Grupa TVN tak

152 309 273

3 833 527

10 Grupa GG Network tak

138 303 168

5 063 553

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu

lp. węzeł czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Wirtualna Polska – Orange

74 212 992,20

05:58:03

12 436 177

tak
2 Grupa Onet.pl

73 883 270,70

05:31:39

13 366 360

tak
3 Grupa Allegro.pl

59 238 747,93

05:04:30

11 672 618

tak
4 Grupa Interia.pl

46 770 283,47

04:07:01

11 360 232

tak
5 Grupa O2.pl

29 578 017,81

02:58:51

9 922 380

tak
6 Grupa Gazeta.pl

25 311 216,36

02:09:33

11 722 520

tak
7 Grupa TVN

21 297 592,26

05:33:20

3 833 527

tak
8 Grupa Murator

8 655 889,21

01:52:51

4 601 883

tak
9 Grupa GG Network

8 566 746,69

01:41:31

5 063 553

tak
10 Grupa Eurozet

5 648 277,54

07:04:10

798 957

tak
11 wyspagier.pl

3 258 293,11

01:53:49

1 717 667

tak
12 Grupa Ling.pl

3 023 217,27

03:54:23

773 929

tak
13 tablica.pl

2 388 212,57

00:45:06

3 177 758

tak
14 Grupa Polskie Radio

2 063 788,31

01:47:02

1 156 991

tak
15 filmweb.pl

2 013 425,66

00:33:14

3 634 450

tak
16 joemonster.org

1 966 212,43

01:22:27

1 430 887

tak
17 nokaut.pl

1 891 332,21

00:37:20

3 039 530

tak
18 Grupa Polskapresse

1 697 953,96

00:18:52

5 401 987

tak
19 Grupa Targeo.pl

1 452 302,08

01:20:07

1 087 692

tak
20 Grupa Ringier Axel Springer

1 311 014,67

00:15:46

4 990 494

tak

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu

lp. węzeł użytkownicy (real users) zasięg wśród internautów audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl

13 366 360

69,94%

tak
2 Grupa Wirtualna Polska – Orange

12 436 177

65,07%

tak
3 Grupa Gazeta.pl

11 722 520

61,34%

tak
4 Grupa Allegro.pl

11 672 618

61,08%

tak
5 Grupa Interia.pl

11 360 232

59,44%

tak
6 Grupa O2.pl

9 922 380

51,92%

tak
7 Grupa Polskapresse

5 401 987

28,27%

tak
8 Grupa GG Network

5 063 553

26,49%

tak
9 Grupa Ringier Axel Springer

4 990 494

26,11%

tak
10 Grupa Next Infor

4 981 166

26,06%

tak
11 Grupa Murator

4 601 883

24,08%

tak
12 Grupa Money.pl

4 259 488

22,29%

tak
13 dobreprogramy.pl

4 139 146

21,66%

tak
14 Grupa TVN

3 833 527

20,06%

tak
15 filmweb.pl

3 634 450

19,02%

tak
16 Grupa Edipresse.pl

3 194 633

16,72%

tak
17 tablica.pl

3 177 758

16,63%

tak
18 nokaut.pl

3 039 530

15,90%

tak
19 Grupa NextWeb Media

2 993 361

15,66%

tak
20 Grupa G+J Polska

2 615 766

13,69%

tak

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011

Ranking aplikacji według zasięgu miesięcznego*

lp. węzeł aktywne aplikacje zasięg wśród internautów audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu

5 853 063

30,63%

tak
2 Komunikator Skype

4 290 664

22,45%

 
3 Windows Media Player

4 286 831

22,43%

 
4 Winamp

1 685 014

8,82%

 
5 Ipla

1 585 510

8,30%

 
6 OpenFM

873 689

4,57%

 
7 RealPlayer

608 682

3,18%

 
8 VLC media player

378 292

1,98%

 
9 Komunikator Windows Live Messenger

324 939

1,70%

 
10 Aplikacja Google Desktop

279 185

1,46%

 
11 iTunes

272 404

1,43%

 
12 Komunikator Tlen.pl

255 826

1,34%

tak
13 Komunikator AQQ

177 291

0,93%

 
14 Google Earth

162 651

0,85%

 
15 BestPlayer

104 358

0,55%

 
16 FLV Player

103 515

0,54%

 
17 QuickTime

74 610

0,39%

 
18 KMplayer

72 055

0,38%

 
19 AIMP

57 635

0,30%

 
20 GOM Player

52 876

0,28%

 

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 13 657. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

W przypadku cytowania powyższych wyników badania prosimy o podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie: „Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011″ oraz wskazanie wykorzystywanego wskaźnika.

O badaniu

Badanie Megapanel PBI/Gemius – standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych,
z których korzystają polscy użytkownicy sieci – zostało zainicjowane przez największe podmioty rynku interaktywnego w Polsce w celu zapewnienia stabilnego rozwoju internetu i rynku reklamy internetowej w Polsce.

Celem badania jest prezentacja liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie ponad 6 tys. witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.

W przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn
– zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.

Wersja demonstracyjna wyników badania Megapanel PBI/Gemius dostępna jest na stronie Gemius: http://www.gemius.pl/pl/badania_audience_demo

Plik demo prezentuje wyniki badania za styczeń 2005 r. i umożliwia zapoznanie się ze wszystkimi funkcjami aplikacji gemiusExplorer.


Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI)

Firma tworzona przez czołowych wydawców w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Agora S.A., Onet.pl S.A., Interia.pl sp. z o.o., Wirtualna Polska S.A., GG Network S. A., Murator S.A., Polskapresse Sp. z o.o., Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. oraz
Redefine Sp. z o.o. – w celu  stworzenia standardu badań internetu w Polsce.

PBI promuje wiarygodne i rzetelne badania polskiego internetu, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line.

Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego

i tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem.

Gemius SA

Międzynarodowa firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu i konsultingu. Gemius, założony został w Polsce w 1999 roku i prowadzi działalność w 30 krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze, od badań typu site-centric i user-centric, po zaawansowane technologicznie narzędzia do badania zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), jakości dostępu do serwisów WWW (gemiusUsability) czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). Gemius realizuje również badania na zlecony przez klientów temat (gemiusAdHoc). Poza powyższymi badaniami, w ofercie Gemius znajduje się również badanie zachowań użytkowników odtwarzających materiały multimedialne w sieci (gemiusStream), a także badanie umożliwiające błyskawiczny pomiar i prezentację wszystkich kliknięć dokonanych przez internautów na danej witrynie (gemiusHeatMap). W blisko połowie państw europejskich Gemius wyznacza standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych (gemiusAudience, badanie w Polsce funkcjonujące pod nazwą Megapanel PBI/Gemius).

Kontakt dla prasy:

PBI Sp. z o.o.: Joanna Trybuchowska Gemius Polska: Agnieszka Kropiwiec

tel.: 022 630 72 68 tel.: 022 390 30 76

tel. kom.: 606 611 500 tel. kom. +48 691 014 245

e-mail: j.trybuchowska@pbi.org.pl e-mail: agnieszka.kropiwiec@gemius.com

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *