Deweloperzy pod lupą – badanie wiedzy na temat działań Public Relations
Koniec roku powszechnie uważany jest za dobry czas na podsumowania. Z tego samego założenia wyszła poznańska agencja, Blue Ocean Communication Experts, która postanowiła przeprowadzić analizę wiedzy i poziomu świadomości na temat działań PR wśród deweloperów. Badanie potrwa do końca stycznia 2013 roku. Udział w nim mogą wziąć wszyscy zainteresowani.
O działaniach Public Relations coraz częściej słyszy się w kontekście branży budowlanej i firm deweloperskich, stereotypowo postrzeganych jako nienawykłe do zmian i opornych na modę. Okazuje się jednak, że nawet najwytrwalsi tradycjonaliści przynajmniej słyszeli o PR. Czy jednak na powierzchownej znajomości tego tematu się zakończyło? To pytanie stawia przedsiębiorcom z całej Polski agencja komunikacji Blue Ocean.
– Chcemy sprawdzić, czy przedstawiciele branży deweloperskiej doceniają wagę kształtowania wizerunku marki. Interesuje nas, co deweloperzy wiedzą o możliwościach kreowania wizerunku swojej marki – wyjaśnia Adrianna Mielnik, koordynator badania. – Pytamy przedstawicieli firm, z czym kojarzy im się PR i czy znajdują w swoim budżecie środki na działania z tego zakresu. Po zakończeniu sondażu przygotujemy obszerny raport, z którego – mamy nadzieję – będzie można wiele na temat postrzegania PR-u wywnioskować.
Opracowanie raportu planowane jest na początek przyszłego roku. Materiał pokaże, czy współcześni przedsiębiorcy wiedzą jak budować swój wizerunek, może także posłużyć deweloperom jako wskaźnik rozwoju i zaangażowania branży.
Ankieta dostępna jest pod linkiem http://www.ankietka.pl/ankieta/100184/ankieta-dla-deweloperow.html Mogą do niej przystąpić wszyscy zainteresowani przedstawiciele branży deweloperskiej. Wśród już przebadanych deweloperów znajdują się m.in. Family House, BRE Locum, Hausner oraz Agencja Inwestycyjna.
Współczesne polskie społeczeństwo dopiero przyzwyczaja się do działań wizerunkowych, tak naturalnych za naszą zachodnią granicą. Widoczne dotychczas głównie w świecie realnym, coraz częściej przenoszą się w sferę wirtualną, gdzie nierzadko budzą skrajne emocje. Taktyki Public Relations jednak, według specjalistów z tej dziedziny, powinny opierać się na szczerości, etyce i profesjonalizmie – nie budzić złych skojarzeń. O tym, że dzięki dobremu PR-owi można nie tylko polepszyć swój wizerunek, ale także zarobić, przekonują się kolejne branże. Jak to wygląda wśród deweloperów – o tym przekonamy się już niedługo.
W przyszłości agencja planuje przeprowadzić kolejne badania – ukierunkowane na różne branże.
Blue Ocean Communication Experts to poznańska agencja komunikacji, która od kilku lat zajmuje się doradztwem wizerunkowym i marketingowym, głównie dla firm związanych z szeroko rozumianą branżą budowlaną oraz wykończeniową.
PR
LA