Damska torebka kopalnią gadżetów
Boom na urządzenia mobilne trwa zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Panie nie pozostają w tyle jeśli chodzi o zainteresowanie nowoczesnymi gadżetami. Badanie Prosper Mobile Insights pokazuje, że to właśnie przedstawicielki płci pięknej częściej korzystają z urządzeń mobilnych w celu sprawdzenia maila, śledzenia portali społecznościowych, przeglądania zasobów sieci i dokonywania zakupów online. Telefon, tablet czy notebook to dla kobiet nie tylko sprzęt użytkowy, to także element stylu. Projektanci wykazują się coraz większą finezją, tworząc piękne gadżety, z którymi kobieta chętnie się utożsamia. Ultrabook ASUS z serii UX jako przykład stylowej elegancji w wersji damskiejłeć piękna powszechnie traktuje sprzęt mobilny jako gadżety podkreślające styl, a coraz częściej także jako realne wsparcie w intensywnym życiu codziennym. Co więcej, panie, przez wzgląd na aktywny tryb życia i chęć stałego pozostawania online, chętniej niż panowie korzystają z mobilnych sprzętów z dostępem do internetu i w pełni wykorzystują ich funkcjonalności. Współczesne kobiety surfują po sieci, słuchają muzyki, kręcą filmy i robią zdjęcia za pomocą sprzętów mobilnych. Okazuje się, że zdominowany do niedawna przez mężczyzn świat nowoczesnych technologii i gadżetów powoli zaczynają przejmować panie. Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę HSN pokazały, że na koniec ubiegłego roku 18% kobiet planowało kupić tablet, 20% – laptop, a 20% opowiedziało się za zakupem smartfona. Co ciekawe, mężczyźni okazali mniejsze od pań zainteresowanie zakupem urządzeń mobilnych – jedynie 15% z nich planowało nabyć tablet, 14% miało w planach wejść w posiadanie laptopa, a 17% planowało kupić smartfona. Badanie wykazało także, że kobiety dużo bardziej przywiązują się do nabytych urządzeń i korzystają z nich bardziej intensywnie niż panowie.
„Producenci elektroniki tworzą specjalne serie produktów dedykowane kobietom. Notebooki, ultrabooki, tablety i smartfony nie są tylko osiągnięciami techniki, ale także designu. Aspekt wizualny jest bardzo istotny z perspektywy kobiet – podobnie jak torebka czy biżuteria, tak i gadżet elektroniczny musi współgrać z osobowością i stylem użytkowniczki. Nie jest jednak tak, że atrakcyjny design jest jedynym czynnikiem, jakim kierują się kobiety wybierając dla siebie sprzęt. Obserwujemy wśród pań rosnącą świadomość technologiczną. Kobiety to wymagające konsumentki, które szukają najlepszych rozwiązań” – mówi Monika Grabowska z ASUS Polska.
Co istotne, to właśnie reprezentantki płci pięknej zazwyczaj decydują o poważniejszych wydatkach z domowego budżetu. Raport „Women want more” Boston Consulting Group prognozuje, że do roku 2028 kobiety będą decydowały o wydatkowaniu 75% środków przeznaczonych na konsumpcję w skali globalnej. Płeć piękna to zatem coraz ważniejszy odbiorca szerokorozumianych dóbr użytkowych, co doskonale widać na przykładzie gadżetów elektronicznych.
PR
LA