Międzynarodowy Kongres FIBEP po raz pierwszy w Polsce
W październiku w Krakowie spotkają się właściciele i prezesi firm monitorujących media z całego świata. Przez trzy dni będą rozmawiać o przyszłości branży, o zmianach spowodowanych przez nowe modele funkcjonowania mediów, ale także o Polsce i jej recepcie na kryzys.
Uczestnicy Kongresu przyjeżdżają do Polski na zaproszenie Instytutu Monitorowania Mediów, który jest członkiem FIBEP od 2002 roku, a od dwóch lat ubiegał się o organizację tego prestiżowego wydarzenia.
– Organizacja Kongresu w Krakowie to wyraz zaufania nie tylko do IMM, ale ogólnie do Polski, jako do kraju dojrzałego i rozwijającego się dynamicznie mimo kryzysu – mówi Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów.
Decydująca w wyborze Polski jako gospodarza tegorocznego spotkania była dobra pozycja naszego kraju na ekonomicznej mapie Europy. Na prośbę komitetu wykonawczego FIBEP, organizatorzy z IMM przygotowują spotkania i sesje, które przybliżą uczestnikom polską sytuację gospodarczą i realia biznesowe.
Nie jest to pierwszy międzynarodowy Kongres FIBEP odbywający się w Europie Wschodniej (trzy lata temu gospodarzem była Praga), ale dla wielu uczestników będzie to pierwsza wizyta w Polsce. Na miejsce spotkania został wybrany krakowski hotel Sheraton – ten sam, w którym podczas Euro 2012 zatrzymała się reprezentacja Holandii.
– Kiedy zgłaszaliśmy polską kandydaturę, wahaliśmy się między Warszawą a Krakowem. – przyznaje Paweł Sanowski z IMM – Stolica ma już ugruntowaną pozycję jako miasto międzynarodowego biznesu, ale zależało nam również na pokazaniu gościom naszego europejskiego dziedzictwa kulturowego. Kraków jest czarujący, nikogo nie pozostawia obojętnym.
Goście Kongresu to właściciele, prezesi oraz wyższa kadra zarządzająca z firm monitorujących media z 44 krajów zrzeszonych w stowarzyszeniu FIBEP, między innymi z Chin czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale także z Europy Zachodniej. Kongres FIBEP jest organizowany cyklicznie od 1953 roku, ale w Polsce odbędzie się po raz pierwszy.
Organizatorzy Kongresu
FIBEP to największe międzynarodowe stowarzyszenie firm zajmujących się monitoringiem mediów i analizą komunikacji. Zrzesza blisko 100 członków z 44 krajów i obsługuje klientów wszystkich branż, sektora rządowego, biznesowego oraz organizacji pozarządowych, dostarczając im usługi monitoringu i analizy, które są kluczowe dla optymalnego funkcjonowania firmy. FIBEP powstał w 1952 roku, od 1953 organizuje międzynarodowe kongresy branżowe, a obecnie także workshop’y oraz profesjonalne programy szkoleniowe dla swoich członków, klientów oraz partnerów. Prezesem organizacji jest Mazen Nahawi, Prezes Zarządu News Group, a stanowisko Sekretarza Generalnego zajmuje Joachim Von Beust, Prezes Zarządu Auxipress.
Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także prowadzi regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.
Szczegółowe informacje dotyczące monitoringu można znaleźć na stronie Instytutu Monitorowania Mediów www.imm.com.pl.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Źródło: PR