Czy stworzenie profilu na linkedin się opłaca?
Rozwój internetu sprawia, że wiele czynności przenosi się do wirtualnego świata, a portale społecznościowe zyskują popularność. Przykładem takiego portalu jest m.in. LinkedIn.
Co to jest LinkedIn?
LinkedIn, to portal społecznościowy, który został założony w 2002 roku i uruchomiony rok później. Przez lata zdobywał popularność i obecnie gromadzi miliony użytkowników z całego świata. Jeszcze niedawno był uważany, za portal, w którym ludzie jedynie poszukują pracy, ale przez zmiany, które na nim zaszły gromadzi ludzi o różnych celach. Jest to portal dla profesjonalistów oraz ludzi, którzy chcą się stale rozwijać biznesowo i zawodowo. Można tu dodawać kontakty, pisać posty oraz komentować innych, jednak w przeciwieństwie do innych portali społecznościowych wiadomości na LinkedIn dotyczą bardziej sfery zawodowej niż prywatnej.
Jakie są zalety posiadania takiego profilu na LinkedIn?
Jeżeli dobrze się go wykorzysta, może stać się skutecznym narzędziem. Wciąż są tu ludzie poszukujący pracy i składające wirtualne CV, ale obecnie portal daje duże możliwości również w zakresie własnego biznesu. Dzięki zdobywaniu kontaktów oraz regularnym wpisom można zyskać szereg nowych kontaktów, zdobyć opinię eksperta, a dzięki temu rozwinąć swój biznes lub znaleźć lepszą pracę. Inna zaleta to możliwość znalezienia ciekawych treści poradnikowych, związanych ze szkleniami i rozwojem ludzie często dodają posty dotyczące tych zagadnień. LinkedIn, to duża baza wiedzy biznesowej. Jest to również dobre miejsce do pozyskiwania nowych klientów i promowania swojej działalności. O skuteczności tego portalu może świadczyć fakt, że wiele firm ma tu swój profil.
Czy opłaca się mieć profil na LinkedIn?
Założenie prywatnego konta na portalu jest darmowe i takie konto w zupełności wystarczy, aby rozbudowywać swoją markę, promować biznes i budować wizerunek eksperta, wiec jak najbardziej opłaca się mieć konto na LinkedIn. Za darmo można wiele zyskać, zdobyć nowe kontakty, rozwijać się zawodowo i biznesowo. Jest wiele korzyści, więc każdy, kto dba o swój rozwój, powinien założyć swoje konto. Dla osób, którym darmowe konto nie wystarczy i uważają, że płatny profil premium będzie bardziej opłacalny i da większe korzyści, istnieje możliwość takiego zakupu. W zależności od potrzeb jest kilka rodzajów płatnych kont. Po te i wiele innych informacji związanych z tą platformą zapraszamy na blog o Linkedin.
Profil na LinkedIn?
Profil jest wizytówką, więc warto poświęcić czas, aby zrobić go dobrze. Tutaj różni się on trochę od profili na innych portalach, ponieważ przypomina wirtualne CV. Powinien odpowiadać celowi, w jakim konto zostało założone. Inny profil będzie miał ktoś, kto poszukuje pracy, a inny ktoś, kto chce rozwinąć swój biznes. Przed założeniem profilu dobrze jest zastanowić się, jaka będzie grupa docelowa, do kogo profil ma dotrzeć – pracownicy, klienci, czy rekruterzy i dopiero wtedy przejść do rejestracji i założenia odpowiedniego profilu.
LinkedIn różni się od innych portali społecznościowych. Nie jest to platforma dla wszystkich, jeżeli ktoś chce dawać np. śmieszne filmiki, to inne platformy sprawdzą się lepiej.