Tworzenie sklepu internetowego – czyli jak otworzyć biznes w sieci
Rynek e-commerce w Polsce ma się dobrze. Ostatnie wydarzenia związane z pandemią zdają się nie przeszkadzać rozwojowi rynku sklepów internetowych, a wręcz nawet przeciwnie. Użytkownicy sieci częściej zaczęli robić zakupy przez internet, a do tej grupy dołączyło również sporo seniorów. To sprawiło, że jest coraz więcej chętnych do prowadzenia biznesu w sieci. Jak zabrać się za otworzenie własnego biznesu internetowego? Zapraszam do lektury.
Od czego zacząć tworzenie sklepu internetowego?
Tworzenie sklepu internetowego powinniśmy zacząć od:
- określenia swojej niszy produktowej, tego co będziemy sprzedawać,
- analizy sklepów internetowych konkurencyjnych,
- analizy naszych możliwości, w zakresie promocji,
- analizy możliwości „zatowarowania” sklepu internetowego lub modelu dropshipping
Określenia swojej niszy produktowej – czyli co będziemy sprzedawać?
Jest to pierwszy krok tworzenia sklepu internetowego, który określa już, w jakiej branży będziemy działali. Startup’om zaleca się rozpoczęcie przygody z e-commerce, w określonej niszy produktowej. Nisze zawsze mają mniejszą konkurencję, łatwiej wypromować sklep internetowy i zacząć zarabiać. Z czasem gdy biznes się rozwija, marka umacnia, warto rozszerzać sklep internetowy o kolejną niszę produktową z branży, w której działamy.
Analiza sklepów internetowych konkurencji
Polega na poznaniu swych konkurentów. Musimy wiedzieć jaką jakość, poziom reprezentują sklepy internetowe z którymi przyjdzie nam konkurować w internecie. Zbieramy ich zalety, mocne strony oraz wady. Na tej podstawie będziemy w stanie stworzyć coś nowego i lepszego. Analiza sklepów internetowych konkurencyjnych daje nam szansę wejścia na rynek z lepszą platformą, lepiej przygotowaną do obsługi klienta na jak najwyższym poziomie.
Analiza możliwości promocji sklepu internetowego
Jest to etap, który może sprawić, że cofniemy się na sam początek drogi tworzenia sklepu internetowego i jednocześnie uchronić nasz biznes przed porażką. Dokładnie chodzi o nasze możliwości finansowe. Dzięki analizie sklepów internetowych naszej konkurencji możemy dowiedzieć się jak pozyskują klientów, ile wydają na reklamę. Chcąc z nimi konkurować musimy dysponować podobnym budżetem lub znaleźć rozwiązanie. Jeżeli sklep internetowe konkurencji dominują w wyszukiwarce Google możemy przeanalizować możliwość promocji w social mediach. Jeżeli sklepy internetowe intensywnie ze sobą rywalizują na każdej płaszczyźnie internetu, powinniśmy zastanowić się nad tym czy podołamy finansowo lub zmienić niszę na taką w której będzie mniej zaciekła konkurencja.
Model sprzedaży sklepu internetowego
Biznes internetowy w dzisiejszych czasach jest dla każdego, kto nie boi się wyzwań, chętnie się uczy i lubi sobie radzić sam. Żyjemy w czasach gdzie pieniądz nie jest już tak ważny przy zakładaniu działalności gospodarczej. Oczywiście startowy kapitał wiele spraw ułatwia, jednak jeżeli go nie posiadamy to mimo wszystko możemy otworzyć biznes internetowy. Posiadając kapitał na start możemy swój sklep internetowy odpowiednio „zatowarować”. Nie posiadając kapitału na start możemy skorzystać z modelu sprzedaży dropshipping. Polega on na tym, że nasz sklep pozyskuje klientów, odbiera płatności, a my dane zamówienie przekazujemy do odpowiedniej hurtowni, która ostatecznie realizuje zamówienie. Dzięki temu nie musimy kupować wcześniej produktów do swojego sklepu internetowego oraz cały biznes możemy prowadzić w pokoju, w mieszkaniu bez żadnego magazynu.
Poznaj – Informacja dotycząca rozliczenia PIT 2022/2023 roku
Ostatnim krokiem jest wybór firmy tworzącej sklepy internetowe i tutaj powinniśmy kierować się nie tylko ceną ale i jakością, którą rozpoznamy po portfolio wykonawcy. Sklep internetowy musi sprostać wymaganiom wszystkich użytkowników, być lepszy niż sklepy internetowe konkurencji. Od tych cech zależy nasz sukces.