Reklama na potykaczu drewnianym – gdzie to się sprawdza?
Myślałeś ostatnio nad rozreklamowaniem swojej firmy, przyciągnięciem uwagi przechodniów czy może znalezieniu sponsorów i chętnych do Twojej organizacji? Reklamować powinny się nie tylko większe firmy, ale również lokalni przedsiębiorcy czy właśnie działacze różnych organizacji i stowarzyszeń. Dzisiaj podpowiemy – jak niewielkim kosztem wypromować się w swojej okolicy?
Potykacze reklamowe dla małych firm
Zacznijmy od właścicieli firm, którzy powinni postawić przede wszystkim na swój lokalny charakter. Często zdarza się, że przedsiębiorcy mniejszych biznesów chcą czym prędzej dorównać wielkim korporacjom i wzorować się na ich działania, które niestety bywają nieskuteczne. Pytanie dlaczego?
Ciężko jest porównać działania marketingowe ogromnych spółek z kapitałem o wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych albo i większym do małych lokalnych biznesów. Te z kolei powinny skupić się na swojej niepowtarzalności, oryginalności i możliwości nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientem, czego coraz rzadziej mogą doświadczyć korporacje. Zastanów się nad tym i postaraj się wykorzystać na plus pewne cechy swojej firmy, które na pierwszy rzut oka wydają Ci się ograniczeniem.
W tym właśnie mogą pomóc zwykłe i najtańsze rozwiązania, jak na przykład potykacze drewniane reklamowe. Można wykorzystać je na wiele sposobów, a oto kilka z nich:
- poinformowanie klientów o Twojej lokalizacji na potykaczu, który może zostać ustawiony w najczęściej uczęszczanej okolicy w mieście;
- zachęcenie do odwiedzenia lokalu czy skorzystania z Twojej oferty online poprzez chwytliwe i krótkie hasło reklamowe nadrukowane na potykaczu;
- zorganizowanie większej i bardziej złożonej akcji marketingowej, w której będziesz starał się w nieoczywisty sposób zaangażowanie potencjalnych klientów, zaciekawić ich i tym samym zadbasz o wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie – radzimy powiązać swoje działania z tematami ważnymi obecnie w społeczeństwie, co będzie miało podwójne znaczenie.
Duże korporacje i potykacze reklamowe
Pewnie teraz zastanawiasz się, po co duże przedsiębiorstwa miałyby korzystać z tak banalnej metody jaką są potykacze reklamowe?
Otóż, osiągając już sukces i zdobywając coraz większe zyski, nie można zapominać o swoich klientach, którzy jak wiadomo cały czas szukają alternatyw. Utrzymanie przy sobie stałej grupy odbiorców wcale nie należy do najprostszych zadań, dlatego trzeba non stop prowadzić działania marketingowe na większą i mniejszą skalę.
Doskonałym pomysłem, by promować się i przede wszystkim utrwalać swój wizerunek w miastach, jest rozstawienie potykaczy przy lokalach, które przykładowo powiązane są z Twoją firmą albo też w galeriach handlowych, gdzie codziennie pojawia się tam masa ludzi. Tutaj nie chodzi już o zdobywanie nowych klientów, składanie zamówień czy odwiedzanie placówek firmy, ale budowanie tej świadomości marki. Ma ona dobrze się kojarzyć i przychodzić jako pierwsza na myśli, kiedy odbiorcy szukają rozwiązania, danego produktu czy usługi. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej można zająć się także akcjami stricte społecznymi, ale tym razem mając już zasięg globalny, a nie lokalny.
Potykacze reklamowe w organizacjach
Tutaj sprawa jest na tyle prosta, że nie zależy Ci już na pozyskaniu klientów, zwiększeniu sprzedaży czy budowaniu świadomości marki. Podstawą jest zdobycie zainteresowania wśród potencjalnych członków organizacji. Jednak to jedyna różnica – zmiana grupy odbiorców, ponieważ cała reszta odbywa się na podobnych zasadach.
Pozyskanie nowych działaczy powinny również opierać się na:
- wskazaniu wszelkich zalet i korzyści po wstąpieniu do stowarzyszenia;
- przedstawieniu poprzednich działań organizacji;
- pokazaniu głównego celu działania;
- przedstawieniu wartości organizacji.
Należy przede wszystkim oddziaływać na emocje przechodniów za pomocą krótkich haseł czy wymownej grafiki, by na chwilę przystanęli przed potykaczem, zastanowili się i później odezwali się do Ciebie. Wszystko musi być spójne, ciekawe i jak najbardziej konkretne. Nie można rozpisywać się na powierzchni potykacza odnośnie sukcesów organizacji wraz z datami, wieloma pośrednimi celami czy innymi informacjami, które będą z pewnością istotne, ale już po wstępnej rekrutacji zainteresowanych.
Najpierw trzeba przykuć ich wzrok i skupić uwagę przechodniów – to zadanie praktycznie dotyczy wszystkich wyżej wymienionych.
źródło zdjęcia: freepik.com