Marketing wydarzeń (event marketing) – eventy – planowanie
Marketing wydarzeń (organizacja eventów) jest wyjątkowy, ponieważ do każdego wydarzenia należy podchodzić inaczej – pod tym względem zespół marketingowy niekoniecznie potrzebuje nadrzędnego „planu” dla różnych wydarzeń.
Zamiast tego ważne jest oparcie każdej taktyki marketingowej poszczególnych zdarzeń (eventu) na ogólnym planie marketingowym marki i tym, w jaki sposób wpisuje się ona w osobowość wydarzenia. Podchodząc do każdego wydarzenia jako osobnej szansy na zrobienie wrażenia, marka może dostosować swoje wysiłki, aby jak najlepiej wpłynąć na każdą publiczność.
- Organizuj konkursy lub pokazy
- Uczestnicz w spotkaniach lub grupach użytkowników
- Hostuj niepowiązaną imprezę wstępną lub after party na imprezę branżową
- Organizuj imprezę lub wydarzenie sieciowe podczas konferencji
- Wolontariusz jako mówca w branży
Event – http://www.organizatorzyimprez.pl/artykul,26,event.html – czym jest?
Czym jest marketing wydarzeń?
Event marketing jest strategią marketingu wykorzystywaną do promowania swojej marki, produktu lub usługi za pomocą zaangażowania osobistego lub w czasie rzeczywistym.
Marketing wydarzeń jest jednym z najlepszych sposobów na:
- Budowanie świadomość marki
- Zwiększenie zaangażowanie klientów
- Generowanie potencjalnych klientów
- Edukację potencjalnych klientów i odbiorców
Marki mogą zaimponować tłumom wydarzeń poprzez różnorodne kreatywne taktyki, nie tylko czysty wygląd. Na przykład jedną z taktyk stosowanych przez marki jest stworzenie wydarzenia w ramach większego zdarzenia. Chodzi o to, aby stworzyć przekonujący powód, dla którego klienci zatrzymają się i eksplorują Twoją markę, a nie tylko kolejne stoisko, po którym będą mogli przejść.
Marketing wydarzeń może być również znacznie bardziej subtelny – wiele firm używa kodów QR na swoich plakatach i materiałach brandingowych, które działają na rzecz integracji marki fizycznej i wirtualnej. Te kody QR mogą prowadzić użytkowników do mobilnych witryn oferujących zniżki i specjalne oferty na produkty fizyczne. Ponadto niektóre firmy oferują ekskluzywne kupony na imprezy dla tych, którzy „lubią” je na Facebooku.
Organizatorzy eventów – http://www.organizatorzyimprez.pl/ – agencje eventowe.
Kampania marketingowa powinna być prowadzona przez menedżera ds. Marketingu z dogłębnym zrozumieniem marki, umożliwiając menedżerowi dostosowanie każdego wydarzenia do widowni, przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości i misji marki. Zazwyczaj menedżerowie ds. Marketingu nadzorują wszystkie działania w dziale marketingu, reklamy i promocji firmy – a nie tylko pomysł marketingu eventu Tworzą wytyczne dotyczące marki i strategie rozwoju, oceniają potrzeby klientów, a następnie opracowują kreatywne pomysły na marketing wydarzeń w oparciu o te cele.
Eventy to już standard w nowoczesnej firmie. Każdego roku odbywa się tysiące różnego rodzaju wydarzeń. Organizatorzy imprez tworzą i planują. Pomyśl czy Ty nadajesz się do takiej pracy?
Event będzie skuteczny jeśli będzie organizowany przez specjalistów. Jeśli szukasz kto – przeczytaj http://www.firmy24h.pl/eventy-dla-firm-komu-zlecac-organizacje.php. Specjalistyczne agencje eventowe we współpracy z animatorami, artystami, hotelami i innymi firmami zorganizuje, koordynujac cały proces organizacji i planowania każdego typu wydarzenie.
Organizując eventy na setki osób trzeba planować również nocleg dla tych uczestników – http://www.turystyka24h.pl/turystyczne_jakie-miejsca-na-noclegi-wybierac-czym-sie-kierowac-6744.html – to gdzie, w jakim miejscu przyjdzie spędzić noc ma ogromne znaczenie.