BiznesFinanse i ekonomiaGospodarkaInnePracaTurystykaWydarzenia

Badania rynku – Francja – czy to się opłaca?

Jeżeli zastanawiasz się nad rozpoczęciem działalności we Francji, warto przeprowadzić początkowo badania rynku. Istnieje mnóstwo powodów, dla których warto eksportować do Francji. Przede wszystkim dlatego, że jest to jedno z najbardziej uprzemysłowionych państw na świecie. Francja to także piąta potęga gospodarcza świata oraz druga gospodarka w Europie. Towary, które najczęściej są eksportowane do tego kraju, to wyroby przemysłu samochodowego, AGD, chemicznego, papierniczego czy drzewnego. Uznaniem cieszą się również polskie artykuły rolno-spożywcze, które są postrzegane jako ekologiczne.

Rodzaje działalności we Francji

Jeśli chcesz utworzyć własną firmę we Francji możliwe jest stworzenie jej jako jednoosobowej spółki z ograniczoną
odpowiedzialnością, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spólki akcyjnej, spółki
jawnej, spółki komandytowej, spółki komandytowo-akcyjnej, spółdzielni. Zachęcamy
do kontaktu w celu poznania szczegółów i różnic pomiędzy rodzajami tychże
działalności.

Dlaczego warto przeprowadzić badanie rynku francuskiego?

Francja – mimo że ma ogromny potencjał gospodarczy – nie gwarantuje sukcesu
każdej branży. Badanie rynku warto przeprowadzić głównie po to, by sprawdzić czy
wejście na rynek francuski ma swoje ekonomiczne uzasadnienie. Nie należy
ryzykować, gdyż może się to wiązać z ogromnymi stratami finansowymi.
Profesjonalne badanie rynku pozwoli ocenić prawdopodobieństwo odniesienia
sukcesu. Przeprowadzenie tego badania ochroni Cię przed niepotrzebnymi
inwestycjami we Francji.

Badania rynku francuskiego – czyli co?

Badania rynku we Francji obejmują przede wszystkim konkurencję klienta.
Sprawdzane są jej ceny, kanały dystrybucji. Oceniane są realne szanse powodzenia
danego biznesu w zależności od obranych celów. Efektem przeprowadzonych badań
jest szczegółowy raport, który zawiera nie tylko listę głównych konkurentów, ale
także ocenę konkurencyjności produktów klienta na danym rynku, przegląd szans
oraz zagrożeń na rynku oraz ocenę klimatu biznesowego.
Oprócz tego, sporządzane są odpowiedzi na rozesłane zapytania ofertowe, dane
finansowe dostawców, lista posiadanych certyfikatów jakości, lokalizacja wraz z
danymi teleadresowymi.
Całość sporządzana jest z jak największą starannością, by klient miał niemal
stuprocentową gwarancję powodzenia lub niepowodzenia biznesu. Dzięki szansom i
zagrożeniom, przedsiębiorcy mogą się odpowiednio przygotować do wejścia na
rynek francuski. Niezależnie od branży, w jakiej planujesz działać, badania rynku we
Francji to konieczność, jeśli chcesz wiedzieć, czy Twój biznes ma szanse na
powodzenie. Nie ryzykuj – inwestycja może być trafna, jeśli obierze się odpowiedni
plan działania.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *