Pawilony handlowe i biurowe – charakterystyka i etapy produkcji
Pawilony handlowe i biurowe charakteryzują się lekką konstrukcją, łatwością montażu i przede wszystkim możliwością szybkiej rozbudowy. Brak fundamentów przyspiesza realizację inwestycji, a solidne wykonanie czyni dany pawilon odpornym na oddziaływania zewnętrzne.
Pawilony handlowe – etapy produkcji
Realizacja inwestycji z zakresu wykonania pawilonów handlowych, składa się najczęściej z trzech najważniejszych etapów.
1. Projektowanie – obejmuje ono wszystkie czynności, związane ze stworzeniem graficznego projektu danego pawilonu. Na tym etapie klient decyduje o jego kształcie i powierzchni, choć najczęściej mieści się ona w zakresie 20 – 50 metrów kwadratowych.
2. Realizacja usługi – na tym etapie zamawia się (bądź produkuje) elementy, które wchodzą w skład konstrukcji pawilonu. Są to najczęściej płyty obornickie z zastosowanym wypełnieniem izolacyjnym (styropian). Charakteryzują się one dość dużą grubością, wynoszącą zwykle 100 mm (ściany nośne) i 150 mm (ściany stropowe).
Podczas oczekiwania na dostawę odpowiednich komponentów, przygotowuje się specjalną konstrukcję stalową, będącą dla nich oparciem. Równocześnie realizuje się prace związane z przygotowaniem stolarki okiennej i drzwiowej.
3. Montaż – to ostatni etap realizacji inwestycji. W niektórych przypadkach, pawilony handlowe biurowe montuje się już w fabryce. Dotyczy to jednak konstrukcji małych i lekkich, które w całości można przewieźć na wybrane miejsce. Znacznie większe pawilony montuje się na miejscu. O sposobie zabezpieczenia podłoża i rozładunku danego pawilonu decyduje najczęściej Klient.
Charakterystyka a… cena?
Producenci zajmujący się montowaniem konstrukcji pawilonów, zazwyczaj nie definiują cen, według wcześniej ustalonego, sztywnego cennika. Zwykle wycena jest tu prowadzona w oparciu o zmienne założenia, specyficzne dla określonej inwestycji. Na cenę końcową mają wpływ takie parametry, jak:
– powierzchnia,
– kształt pawilonu,
– powierzchnia okien i drzwi,
– materiał wykonania,
– struktura wewnętrzna,
– transport i sposób montażu,
– koszty materiałów budowlanych itd.
Mimo to, pawilony handlowe i biurowe wciąż są najtańszym sposobem na ulokowanie biura bądź centrum sprzedażowego danej firmy.