Dla dzieciEdukacjaGryKomputeryPokaz slajdówPolecamyPolecane wiadomości

Squla – nauka przez zabawę naprawdę działa!

Jak najlepiej zdobywać wiedzę? Poprzez zabawę! Wtedy dziecko spędza miło czas, i nawet nie wie, że w ten sposób zdobywa nowe informacje.

 


Bohaterem naszego tekstu jest Ania, 6-latka z Warszawy. Jak przekonać Anię do nauki? Podrzucając jej stertę książek czy smartfona z ciekawymi quizami? Jakbyśmy nie zaklinali rzeczywistości, to odpowiedź jest oczywista, czy nam się to podoba czy nie. Warto jednak dać szanse „nowym technologiom”. Jeśli to pomoże Ani polubić naukę, nawet te znienawidzone wcześniej przedmioty, to czemu nie?

Drugim bohaterem tego tekstu jest więc Squla. To interaktywne gry, quizy i filmy edukacyjne, które zachęcają do samodzielnej i systematycznej nauki. W jej bazie znajduje się 50 000 quizów i zadań dostosowanych do wieku i tempa nauki dziecka Jest to świetne narzędzie zarówno dla przedszkolaków, jak i dzieci w klasach 1–6. Squla jest zgodna z podstawą programową Ministerstwa Edukacji Narodowej na rok szkolny 2017/2018. To co bardzo ważne – z oprogramowania można korzystać zarówno na komputerze, tablecie jak i smartfonie. Więcej o tej platformie edukacyjnej można dowiedzieć się na oficjalnej stronie squla.pl

Ania co prawda lubi się uczyć, ale ma kłopoty z matematyką. Nie bez powodu to jeden z najtrudniejszych przedmiotów szkolnych. Jeśli ktoś już na samym początku będzie miał z nim problemy, to z biegiem lat będzie tylko gorzej. Matematyki bowiem nie da się wykuć na pamięć, trzeba ją zrozumieć. I to właśnie umożliwia Squla. Poziom zadań jest dostosowany do możliwości ucznia, i wzrasta stopniowo. Przykład: Ania chce nauczyć się dodawania. Naukę rozpoczyna od najprostszych zadań takich jak „2+2 = …”, „2 + 5 = …” i „Na stole leżą 3 jabłka i 2 gruszki. Ile owoców leży na stole?”. Jeśli wskaże prawidłowe odpowiedzi, otrzyma bardziej wymagające zadania, np.: „W zoo mieszkają: 2 lwy, 3 małpy i 8 niedźwiedzi. Ile zwierząt mieszka w zoo?”. Po kilku kolejnych poprawnych odpowiedziach z tego poziomu trudności, Ania dostanie trudniejsze zadanie. Jeśli z kolei odpowie nieprawidłowo, powróci do łatwiejszych quizów. Squla dba o właściwe proporcje, dobiera poziom trudności do możliwości dziecka, a więc żeby ćwiczenia nie były zbyt trudne, ani zbyt łatwe. Dzięki temu Ania ma chęć do dalszej nauki i nie frustruje się niepowodzeniami, Dodatkową motywacją są nagrody w postaci wirtualnych monet, które wpływają na konto Ani po udzieleniu dobrego rozwiązania. Można je następnie wymienić na prawdziwe prezenty w sklepiku Squli. Wirtualne nagrody zachęcają do systematycznej i samodzielnej nauki.

Poświęcenie kilkunastu minut dziennie na gry matematyczne sprawi, że Ania lepiej zrozumie prezentowane i wymagane w szkole treści. Udane rozwiązanie zadania zwiększa jej motywacje i chęć do dalszych ćwiczeń. Czas spędzony na graniu w gry zaprocentuje w przyszłości wzmocnionym logicznym i analitycznym myśleniem. Squla pomaga każdemu dziecku rozwijać jego talenty i zainteresowania oraz sprawia, że nawet nielubiane przedmioty szkolne stają się atrakcyjne. Dla rodziców bardzo istotne jest, że mogą śledzić postępy w nauce dziecka dzięki specjalnemu panelowi rodzica.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *