Książki recenzje

Mała encyklopedia muzyki electro i electro-funk Piotra Mulawki

„Mała encyklopedia electro i electro-funk” w krótkiej przedmowie i w hasłach przedstawia historię  muzyki  elektronicznej. Prezentuje pionierów i kontynuatorów, dzięki którym  stała się jednym z najpopularniejszych gatunków muzyki współczesnej. Ważną rolę  odegrał tu zespół Kraftwerk, bez którego muzyka elektroniczna byłaby uboższa i pewnie wolniej by się rozwijała. Dzięki dj-om, sample rodem z  Düsseldorfu, przekształciły się w nowe style muzyczne. Wielkie  zasługi na rzecz muzyki electro przypisuję się głównie nowojorczykowi Africe Bambaataa. Jego ponadczasowy hit „Planet Rock” to kamień milowy w historii muzyki rozrywkowej. Znakomitą oprawą do muzyki elektronicznej stał się taniec breakdance. Ten rodzaj tańca zainspirował choreografów i reżyserów filmów muzycznych, np.”Beat Street”, „Electro Rock” czy „Breakin”. Ta encyklopedia to esencja wiedzy o tym gatunku muzyki, a wykaz najpopularniejszych maxi-singli i albumów w stylu electro, miami-bass czy freestyle music  przypomina dawnych idoli i ich najlepsze hity.

Autor o publikacji

Od dawna mnie fascynuje muzyka elektroniczna W 1998  roku usłyszałem breakdacow`y kawałek „Super Sonic” niemieckiej grupy Music Instructor i był to prawdziwy dla mnie przełom.  Ten  taniec narodził się w Nowym Jorku już w latach 70. Dzięki  takim składom jak Rock Steady Crew czy New York City Breakers o breakdance zrobiło się głośno na całym swiecie.  W Polsce breakdance zaczął się rozwijać na początku lat 80.  miedzy innymi w  Szczecinie, w Koszalinie, w Gnieźnie i w Kielcach. Pierwsze mistrzostwa Polski odbyły się w Piotrkowie Trybunalskim. Później po tym wielkim boomie breakdance na jakiś  czas  zniknął ze stacji telewizyjnych. Dopiero wspomniana grupa Music Instructor i b-boye z Berlina Flying Steps przypomnieli  o tym niezwykłym tańcu. Zacząłem   nagrywać na kasety wideo teledyski breakdance ze stacji muzycznych VIVA  czy MTV i z kolegami próbowaliśmy naśladować mistrzów breakdance. Wtedy jeszcze nie znałem zespołu Kraftwerk i muzyki electro. Dopiero internet i książki angielsko języczne dały mi wiedzę o początkach tego stylu muzyki. Kiedy poznałem „Planet Rock” Afriki Bambaataa, uświadomiłem sobie, że ta muzyka naprawdę mnie fascynuje.  Zacząłem chodzić na koncerty muzyków  i grup elektronicznych: Kraftwerk, Afrika Bambaataa, Herbie Hancock, Afrika Islam czy Westbam. W Polsce po electro-funk w latach 90. sięgnęli nieliczni, np. Camey. Dowiedziałem się z różnych publikacji, że duży  wpływ na rozwój muzyki elektronicznej miała japońska firma Roland, gdyż wyprodukowała jeden z pierwszych automatów perkusyjnych o nazwie Roland TR-808 i to on odegrał kluczową rolę  w produkcji electro hitów.  Zebrałem sporą kolekcję płyt winylowych z muzyką do  tańca breakdance i nie tylko, bo również zdobyłem krążki Kraftwerk, Afrika Bambaataa i innych moich idoli. Zauważyłem, że na naszym rynku księgarskim nikt jeszcze nie wydał publikacji, która   informowałaby o  powiązaniach i wpływie   zespołu Kraftwerk na nowe style muzyczne. Postanowiłem zebrać  z różnych źródeł materiały  i stworzyć małą encyklopedię,  w której podam  informacje o najważniejszych twórcach, zespołach, filmach,  wytwórniach  płytowych  i  albumach a także maxi -singlach, które warto zapamiętać i posłuchać. Zachęcam wszystkich  fanów do sięgnięcia po moją publikację.

ebook dostępy w sprzedaży na stronie

http://www.psychoskok.pl/produkt/kraftwerk-muzyczna-rewolucja-mala-encyklopedia-muzyki-electro-electro-funk

http://www.ebooki123.pl/kraftwerk-i-muzyczna-rewolucja-mala-encyklopedia-muzyki-electro-i-electro-funk_p700

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *