Czym jest marketing automation?
Nowoczesne rozwiązania w zakresie e-marketingu pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów niskim kosztem. Jednym z nich jest marketing automation, czyli automatyzacja marketingu. Na czym polega i jakie ma zastosowanie?
Automatyzacja marketingu, czyli z języka angielskiego marketing automation to kompleksowe działania marketingowe realizowane z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania, a także narzędzi przeznaczonych do ułatwienia procesów sprzedaży.
Jakie zastosowanie ma automatyzacja marketingu?
Głównym celem automatyzacji marketingu jest uzyskanie lepszej efektywności w prowadzeniu kampanii marketingowych przez automatyczne zbieranie i przetwarzanie informacji dotyczących klientów. Dzięki temu nie ma konieczności wprowadzania danych ręcznie, co jest też bardzo czasochłonne.
Na podstawie uzyskanych danych można prowadzić różnego rodzaju analizy, na przykład dotyczące czynników demograficznych, profilu zainteresowań konsumenta, personalizować plany marketingowe, aby w ten sposób trafić bezpośrednio w potrzeby odbiorcy. To przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe.
Jak działa marketing automation?
Jak wspomnieliśmy na wstępie, marketing automation polega na wykorzystaniu odpowiedniego oprogramowania. Pozwala ono na automatyczne szykowanie treści reklamowych i następnie przesyła je do wyznaczonych grup odbiorców, najczęściej przez pocztę e-mail na bazie danych kontaktowych. Oprogramowanie to często jest również zintegrowane z systemami CRM (Customer Relationship Management, klasy ERP czy z narzędziami do e-mail marketingu.
Podstawowe działania w ramach e-mail marketingu to między innymi: segmentacja kontaktów i wysyłki poczty, dynamiczne formularze kontaktowe umieszczane na stronie WWW, dynamiczne ramki i wiadomości, przypomnienie o niedokończonych zakupach – porzuconym koszyku, komunikacja posprzedażowa.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o marketing automation, wejdź na stronę AdNext.pl, na której znajdziesz szeroką gamę pomocnych informacji. AdNext.pl to bogate źródło wiedzy dotyczące e-marketingu, nowych technologii oraz mediów dla profesjonalistów i nie tylko.
0 Comments
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.